SkullOne Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Ik heb zojuist vernomen dat er voor de Homecast HS8100 PVR CI CD (dus de CD versie voor de Benelux-markt) momenteel aan de meerdaagse mediahighway EPG van CD wordt gewerkt. Deze maand moet daar uitsluitsel over zijn. Even nog afwachten dus, maar in ieder geval een hoopvolle ontwikkeling.
Apple740 Geplaatst: 9 juli 2008 Auteur Geplaatst: 9 juli 2008 Origineel bericht van: Apple740 Even nogmaals een niet beantwoorde vraag; wat zijn de EPG mogelijkheden bij de Dreambox800 via de netwerkaansluiting? Ik neem dus aan nihil want anders hadden we uiteraard wel een enthousiaste reactie gehad van een Dream eigenaar.
SkullOne Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Ja... dat valt allemaal nogal tegen eigenlijk. Vooral als je kijkt hoelang sommige ontvangers nu al verkrijgbaar zijn. Een PVR zonder meerdaagse EPG is zwaar gehandicapt. En dan koop je zo'n PVR omdat er doodleuk '7-dagen EPG' o.i.d. op staat. En dat blijkt dan voor de HD-PVR's nooit om de huidige mogelijkheden met het CD-pakket te gaan...
Gast frank2 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 klopt, alleen duitsland heeft het perfect voor elkaar. Maar er bestaat ook nog zoiets als een tv gids, daar staan ook alle gegevens in en dan zet je die handmatig in de pvr timer. Doet hij het ook.
SkullOne Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Tja Frank, maar dat zóóó vorige eeuw man! Mijn SD twin-tuner PVR doet dit allemaal wel. Dus hoe moeilijk kan het zijn om dat voor HD tuners te 'regelen'. Ze hebben inmiddels lang genoeg de tijd gehad om iets werkbaars te maken. Zo'n ontzettend geavanceerde techniek is het nou ook weer niet.
Gast aart44 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Origineel bericht van: SkullOne Ze hebben inmiddels lang genoeg de tijd gehad om iets werkbaars te maken. Zo'n ontzettend geavanceerde techniek is het nou ook weer niet. Over wie hebben we het dan welke importeurs van ontvangers zouden dat moeten zijn?? Heel Nederland hangt aan de kabel de sateliet is een piepkleine markt de Aziatische fabrikanten gaan volgens mij niet alleen voor de paar ontvangers die in ons land verkocht worden iets aanpassen. En waar hebben we het dan nog over iedere importeur kan de Mediahighway EPG in de software laten implanteren maar legaal kost dat licentie kosten. Emuleren is misschien ook wel mogelijk zonder licentiekosten maar dan zul je een programmeur nodig hebben die zoiets kan en die wil ook betaald worden en na iedere door de fabrikant uitgebrachte update van de software moet dat er dan eerst in gestopt worden. En inderdaad je kunt je afvragen waarom CDS licentie kosten gaat betalen voor iets waar een prima alternatief voor is. Daarom zie ik bij de fabrikanten/importeurs niet snel iets veranderen.
SkullOne Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Origineel bericht van: aart44 Over wie hebben we het dan welke importeurs van ontvangers zouden dat moeten zijn?? Heel Nederland hangt aan de kabel de sateliet is een piepkleine markt de Aziatische fabrikanten gaan volgens mij niet alleen voor de paar ontvangers die in ons land verkocht worden iets aanpassen. En waar hebben we het dan nog over iedere importeur kan de Mediahighway EPG in de software laten implanteren maar legaal kost dat licentie kosten. Emuleren is misschien ook wel mogelijk zonder licentiekosten maar dan zul je een programmeur nodig hebben die zoiets kan en die wil ook betaald worden en na iedere door de fabrikant uitgebrachte update van de software moet dat er dan eerst in gestopt worden. En inderdaad je kunt je afvragen waarom CDS licentie kosten gaat betalen voor iets waar een prima alternatief voor is. Daarom zie ik bij de fabrikanten/importeurs niet snel iets veranderen. Niet heel Nederland hangt aan de kabel, dat is echt geen argument. Kijk maar eens hoe groot het aanbod van ontvangers is! Als daar geen markt voor was, dan was dat aanbod veel kleiner. Het bedrag wat men voor licenties moet betalen is vaak evenredig met de afzet. En aangezien er genoeg SD-ontvangers zijn die wel een mediahighway-EPG hebben zou je kunnen verwachten dat het niet geheel onmogelijk is. Zeker niet voor de grote merken als Topfield. Het enige fundamentele verschil is SD > HD. Is de situatie in Nederland nou zo uniek dat de Koreanen geen zin hebben in een lokale aanpassing? Of zijn de producten gewoonweg niet modulair genoeg gemaakt om deze lokalisaties gemakkelijk toe te staan? Wat er werkelijk aan de hand is is voornamelijk geld-gerelateerd. In het grote gevecht om de producten zo snel mogelijk in de markt te zetten (dat doen de concurrenten namelijk ook), test men de producten niet goed genoeg. Resultaat is een zeer groot aantal bugs in zowel hard als software. Om dat allemaal achteraf op te lossen, tja... daar komt wel e.e.a. bij kijken. Daar wringt hem de schoen. Dit euvel is zeker niet uniek voor deze markt hoor, maar het opportunisme druipt er wel van af. Ik ben het geheel met je eens dat de fabrikanten niet zullen veranderen. De importeurs kunnen slechts volgen. En wat betreft CD's positie in deze... Haar wegen zijn (nog steeds) ondoorgrondelijk. Het loslaten van de mediahighway-EPG en het vervangen ervan door die die de Duitse markt ook gebruikt was veel handiger geweest. Ik denk dat de reden marktprotectie is... Ook de NL-importeurs willen niet dat wij onze ontvangers in Duitsland bestellen. En CD heeft een Nederlandse verkoopbasis nodig om te leven en heeft de importeurs en winkels heel hard nodig. Zoiets heeft wellicht aan de basis gelegen in het verleden. Toen dit allemaal nog nieuw was. En daar zitten we dan nog steeds mee.
SkullOne Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Overigens lees ik net op de CD-site dat ze 1 miljoen kijkers bedienen... Dus dat is helemaal niet een klein marktaandeel.
rai Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Iemand schreef dat de DM800 dit niet zou kunnen. Dus wel. Ik krijg op de NL kanalen zo'n 3 dagen info te zien. Moet dan wel even een minuut op b.v. Film 1.2 blijven staan. Daarna is de info ingelezen en kan ik van het hele CDS pakket de info voor meerdere dagen lezen. Gebruik wel de Gemini 3.6 image. Mogelijk dat he tin de originele image niet zit.
Gast xarxar2 Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: SkullOne Tja Frank, maar dat zóóó vorige eeuw man! Mijn SD twin-tuner PVR doet dit allemaal wel. Dus hoe moeilijk kan het zijn om dat voor HD tuners te 'regelen'. Ze hebben inmiddels lang genoeg de tijd gehad om iets werkbaars te maken. Zo'n ontzettend geavanceerde techniek is het nou ook weer niet. Zeker als je leest dat de nieuwe Kathrein UFS-922 een EPG krijgt van 14 dagen, waarin je kunt zoeken op steek-woorden. Zie: http://www.kathrein.de/de/sat/produkte/download/ufs922.pdf
metoo Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 juist dan wel ja, je hebt die van CD dan niet meer nodig ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Gast aart44 Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Daar heb je wat aan als CD maar 2 dagen MHW epg geeft Die Mediahighway EPG heeft de langste tijd gehad het moet de Neuro EPG worden de eerste testen zijn niet helemaal vlekkeloos gegaan als ik het zo lees. Hoeveel dagen die precies geeft weet ik ook eigenlijk niet. Origineel bericht van: metoo juist dan wel ja, je hebt die van CD dan niet meer nodig Was het maar zo er zal toch iemand EPG uit moeten zenden en voor de Nederlandse kanalen is dat CDS. Kijk maar naar kanalen die op de Hongaarse UPC transponders zitten er zit meerdaagse EPG bij maar het meeste is voor mij niet leesbaar.
Gast Invertist Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Origineel bericht van: SkullOne Wellicht heeft dat te maken met het 'zegeltjesspaareffect'. CD is nou eenmaal ooit met de Mediahighway EPG begonnen en moet nu 'backward compatible' blijven met het contingent CD-approved ontvangers en wellicht hun huidige uitzendsysteem. Zoals recent duidelijk is geworden, maakt het ondersteunen van de MHW-EPG geen deel uit van de goedkeuringsprocedure. Er zijn dus goedgekeurde ontvangers die geen MHW-EPG ondersteunen (en omgekeerd). Overigens: naast de MHW-EPG van CD/TVV voor de SD-kanalen, gaat men voor de HD-kanalen over op Nagraguide, maar dit schijnt nog niet in de lucht te zijn. Origineel bericht van: aart44 Die Mediahighway EPG heeft de langste tijd gehad het moet de Neuro EPG worden de eerste testen zijn niet helemaal vlekkeloos gegaan als ik het zo lees. Ik dacht dat Neuro alleen de applicatie in de ontvanger is, die zorgt voor de (mooiere?) presentatie van diezelfde MHW-EPG. Als dat klopt, blijft de MHW-EPG dus nog wel even in de lucht.
Gast MP4 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Als ik zo lees over Neuro en Nagra-guide, zal ik de aanschaf van een HD-receiver nog even uitstellen. Wat een gedoe zeg. Waarom spreken ze niet een gezellige standaard af? Of twee standaarden desnoods. Maar dan kan iedereen daar rekening mee houden.
metoo Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 En als de epg gedownload wordt van een of andere tvgids van internet? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen