Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Invertist
Geplaatst:
Origineel bericht van: MP4
...Waarom spreken ze niet een gezellige standaard af? Of twee standaarden desnoods. Maar dan kan iedereen daar rekening mee houden.

Die standaard is er: de "Open Standaard EPG". Kijk maar eens naar de Duitse zenders. Maar om volstrekt onduidelijke redenen wijkt een aantal providers, waaronde CD/TVV, daarvan af en gebruikt een eigen standaard. Gevolg: veel meerkosten voor licenties (zowel aan de kant van de provider als voor de fabrikanten van ontvangers) terwijl de Open EPG vrij te gebruiken is en vooral: veel gebruikers die de EPG niet kunnen gebruiken. Snap jij het? Ik niet.

Origineel bericht van: metoo
En als de epg gedownload wordt van een of andere tvgids van internet?

Dat kan, en er zijn idd ontvangers die dat doen. Maar het bij de satellietontvanger nodig hebben van een Internetaansluiting is niet in alle omstandigheden een handige optie.

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Kan de schotelbezitter belangenvereniging hier niet wat aan doen?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Het is wel mogelijk, ik zelf kijk met een HTPC en een skystarHD kaart, samen met DVB Viewer software heb ik dus HDTV en Mediahigh way EPG ondersteuning.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Als ik zo lees over Neuro en Nagra-guide, zal ik de aanschaf van een HD-receiver nog even uitstellen. Wat een gedoe zeg. Waarom spreken ze niet een gezellige standaard af? Of twee standaarden desnoods. Maar dan kan iedereen daar rekening mee houden.

MP4, zouden de verschillende gebruikte systemen van de EPG jou weerhouden van de aanschaf van een HD ontvanger confused
Zie het als bij de aanschaf van een auto, met of zonder ingebouwd navigatie systeem. Dat zou mij niet weerhouden van de aanschaf van die auto als er geen navigatie in zou zitten. wink
Het gaat bij een HD ontvanger toch om veel belangrijkere dingen dan een programma gids, die je zo van het net kan weghalen met uitgebreide achtergronden en foto´s shocked
Hoeveel zenders zenden zelfs geen EPG uit, om daarom dan geen HD receiver te gaan kopen.... whistle

Een DVR zonder goede EPG is tien jaar terug in de tijd. Handmatig start-/stoptijden invoeren met een programmagids op schoot, terug naar de tijd van de VHS videorecorder.
Ik ben een 8 daagse EPG gewend bij mijn UPC HDTV-DVR en ik zou toch echt niet meer zonder willen. Een opname plannen is hiermee een kwestie van één druk op de knop. Geen goede EPG is voor mij dé reden om een apprataat niet aan te schaffen.
Geplaatst:

Als de EPG tenminste klopt en dat is vaak niet het geval.

Nee, dan programmeer ik de boel liever handmatig met ruime marges.

De TV-gids en zelfs Teletext van diverse zenders kloppen niet altijd.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Er is dus maar een EPG? UPC zendt die 8 dagen vooruit, evenals DVB-T, en CanalD geeft dit op dezelfde manier door aan de 'happy few' met een zogenaamde 'goedgekeurde' ontvanger. Wat is het voordeel van die Mediahighway dan wel?

Geplaatst:
Wat is het voordeel van die Mediahighway dan wel?

Het gaat hier over HDTV ontvangers en daar gebruikt CanalDigitaal NIET de Mediahighway EPG maar Nagraguide EPG.
Maar waar hebben we het over de twee goedgekeurde CDS ontvangers. shocked
Geplaatst:

MediaHighway, niet over twee ontvangers. Er zijn er wel meer goedgekeurd..

Maar wie zegt mij dat Nagra of andere EPG straks ook mijn ontvanger zal bereiken, en dat ie dat aan me kan laten zien voor meerdere dagen? Wie maakt die EPG dan? Is het werkelijk andere info voor DVB-T dan DVB-C of S?

Geplaatst:
MediaHighway, niet over twee ontvangers. Er zijn er wel meer goedgekeurd..
Maar wie zegt mij dat Nagra of andere EPG straks ook mijn ontvanger zal bereiken, en dat ie dat aan me kan laten zien voor meerdere dagen? Wie maakt die EPG dan? Is het werkelijk andere info voor DVB-T dan DVB-C of S?

Welke zijn dan goedgekeurde HDTV ontvangers van CDS??
Bij mijn weten alleen de Philips 7121 en de Homecast 8100 maar er kunnen er meer zijn noem maar op dan.
Ja als je geen goedgekeurde ontvanger hebt zou je het aan de importeur van je ontvanger moeten vragen of hij de licentie kosten betaald voor het implanteren van de EPG in de software van je ontvanger.
Maar je leest niet dit staat al in het begin van dit topic. confused

Geplaatst:

Het kunnen ontvangen van EPG behoort niet tot de selectievoorwaarden van Canaldigitaal.

*Maar open EPG is ook voor ons haalbaar.

Zou wat klantvriendelijker worden denk je niet?

Geplaatst:

Volgens mij kunnen de meeste ontvangers dit namelijk, meerdaags en now-next.

Alleen hangt er CanalDigitaal er een MediaHighway sleutel aan. Da's een belachelijke zet als je iedereen te vriend wil houden. En als een van de Topfields (uiteraard ook niet door de raad van wijze mannen gekomen) toch wel ineens de meerdaagse EPG van CanalDigitaal kan halen wordt ie ook niet goedgekeurd. Ik ken het lijstje van voorwaarden wel die CanalDigitaal stelt. Stel voor dat NUON gaat bepalen welke CV ik moet aanschaffen. Die post begint wel opdringerig te worden tegenwoordig.

Het gaat mij er ook een beetje om dat service en klantvriendelijkheid belangrijker gaan worden voor deze club.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
De Topfield 5000pvr is CD gecertificeerd, met fastscan en zenderlijst op CD volgorde whistle

Topic is uitgebreidere EPG dan now/next.

Heeft de Topfield die ook????
  • 5 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: wammeswaggel
Als de EPG tenminste klopt en dat is vaak niet het geval.

Nee, dan programmeer ik de boel liever handmatig met ruime marges.

Je kunt een PVR automatisch marges in laten stellen bij het programmeren via de EPG. wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: Murdock
De Scena 5 van Inverto heeft MHW EPG.

Het schijnt dat je met enkel een MHW EPG geen EPG hebt op de CDS HDTV kanalen, daar heb je weer Nagraguide voor nodig?

Aan MHW heb je dus ook geen ruk meer over een poosje (nu al niet gedeeltelijk).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen