Ga naar inhoud


Waar komt die Sat4all censuur-drift vandaan?


Apple740

Aanbevolen berichten

Ik ken geen ander forum waar de censuurdrift

betreffende het plaatsen van links naar collega forums en andere

websites zo fanatiek wordt toegepast als hier op Sat4all.

Alsof de Chinese staatsoverheid, een regime die nog volop censuur toepast, dit forum runt.

 

Waar komt die angst toch vandaan? (censuur komt voort uit angst wink )

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Stiekum worden we ook door chinezen gemodereerd...wist je dat nog niet.


Als ik de namen van de moderators links onderaan deze pagina lees
dan lijkt dat wel mee te vallen, of zouden dat rechtsstreekse vertalingen vanuit het Chinees zijn? :Dwink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Ik ken geen ander forum waar de censuurdrift
betreffende het plaatsen van links naar collega forums en andere
websites zo fanatiek wordt toegepast als hier op Sat4all.
Alsof de Chinese staatsoverheid, een regime die nog volop censuur toepast, dit forum runt.

Waar komt die angst toch vandaan? (censuur komt voort uit angst wink )


In de regels van sat4all staat, die we met zijn allen hebben opgesteld, dat er geen reklame gemaakt wordt op sat4all. Zo blijft sat4all neutraal en dat heeft als voordeel, dat de info, die je hier aantreft, geen commerciele belangen heeft.

Daarbij willen we hier op sat4all op geen enkele manier dat er links genoemd wordt, die naar bepaalde sites wijzen, waar keys etc. vandaan is te halen.

Dus het is geen angst, maar het strikt houden aan de regels, die we met z'n allen hebben opgesteld en ge-accepteerd hebben.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me dat ook al afgevraagd, en die vraag gesteld (via pb) aan het "beheer".

Dat was dus ook het antwoord wat ik kreeg, en ik ben het er in grote lijnen wel mee eens... maar... Volgens mij is de aanzet wel goed, maar het wordt met oogkleppen op een dogmatische manier in stand gehouden.

Naar een shop verwijzen die iets "unieks" verkoopt mag je niet, het wordt weggehaald. Als iemand een update moet uitvoeren van een bepaalde hardware die hij heeft, mag die site niet genoemd worden, omdat het commercieel is, je moet er voor betalen.

Wat echter wel kan zijn links naar Canaldigitaal en tv-vlaanderen.... alsof die "boeven" niet commercieel zouden zijn...

Ik vind dat dit de communicatie er niet makkelijker op maakt, en daarom is het raadzaam om toch ook een account te hebben bij andere forums, waar je wél gewone dingen kwijt kan... jammer , maar het is zo.

 

Ik wou dit toch even kwijt... sat4all is een prima forum, maar helaas net even te ver doorgeschoten naar de censuurkant.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wageral

Eerlijk gezegd erger ik me hier ook mateloos aan. Al meerdere keren gebeurde het dat ik antwoorde op een vraag en linkte naar pagina's die in mijn optiek niet commercieel zijn. Bijvoorbeeld mensen die problemen hebben het het afstellen van hun schotel doorsturen naar die handige pagina van de site die begint met sat en eindigd met lex. Da's in mijn optiek gewoon waardevolle info die zo onnodig ongebruikt wordt gelaten.

 

Voor alle duidelijkheid: ook ik vind dat er geen reklame op dit forum thuishoort. Maar als je elke site waar een banner op staat gaan bannen dan blijft er wel erg weinig over.

 

Ik lees hier nog wel mee maar de zin om te reageren is me de laatste tijd wel vergaan. Dat doe ik tegenwoordig op een ander forum waar men niet zo overdreven reageert.

Censuur, ik vind het sowieso een erg vies woord, we moesten inmiddels na de geschiedenisboeken gelezen te hebben wel beter weten, toch?

 

En inderdaad, kijk eens bovenaan deze pagina........

Reklame mag dus toch.......als je er maar voor betaald.

Hoe heet dat ook alweer???? Commercie?

 

En dan vertopt men zich gemakshalve achter de regelementen. Natuurlijk, regels zijn er om na te leven, maar ook om ze af en toe eens tegen het licht te houden en eventueel aan te passen aan de hedendaagse standaard en behoeften.

De regels van Sat4all zijn m.i. ver over de datum.

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige

Naar een shop verwijzen die iets "unieks" verkoopt mag je niet, het wordt weggehaald.


Ik begrijp je reactie, maar bedenk eens, wat is dan toelaatbaar , de ene shop kan dan genoemd worden en de andere niet ? Dan wordt het heel wazig wat wel en niet genoemd kan worden. Dat is dan ook heel moeilijk te modereren en geeft veel meer irritaties, dan dat er geen enkele shop genoemd mag worden.

Origineel bericht van: Sverige
Als iemand een update moet uitvoeren van een bepaalde hardware die hij heeft, mag die site niet genoemd worden, omdat het commercieel is, je moet er voor betalen.


Ook dit geeft irritaties wat wel en niet genoemd mag worden. Waar ligt dan de grens ? Je kunt iemand wel via pm iets duidelijk maken.

Origineel bericht van: Sverige
Wat echter wel kan zijn links naar Canaldigitaal en tv-vlaanderen.... alsof die "boeven" niet commercieel zouden zijn...


Canaldigitaal / TV Vlaanderen zijn satelietproviders en hebben een monopoly. Je kunt niet zonder canal digitaal nederlandse tv ontvangen op je sat-receiver. Simpel gesteld, we kunnen niet zonder canal digitaal / TV vlaanderen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het allemaal niet véél simpeler?

 

1

Er zijn op dit board adverteerders, die adverteerders willen

nu eenmaal niet graag dat er concurrenten worden genoemd waar

hun artikelen ook worden verkocht.

 

2

Een fabrikant noemen mag wél, maar dat gaat niet ten koste van

de verkoop van de adverteerders.

Dus Strong noemen mag wel, maar geen Satelietje van Fietje

of Schoteltje van Hotel de Boteltje.

 

3

Key's noemen leidt tot illegaliteit hetgeen verboden is in

nederland.

 

Maar het is inderdaad wel eens lastig als je een verkooppunt

wil noemen als hulp voor een ander.

 

Ik denk wel dat je niet audio/video-gebonden winkels mag

noemen, maar dat kon wel eens beantwoord worden door een

moderator. Dan denk ik aan Food / Non-food enzovoort.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Kijk dat er direkte links naar webshops niet toegestaan worden snap ik nog wel, maar dat er geen links naar collega-sites geplaatst mogen worden (omdat er wel 's banners op zouden kunnen staan) vind ik totaal respektloos tov. de hobbyisten. We zijn uiteindelijk allemaal mensen die dezelfde hobby hebben & die informatie met elkaar willen delen. Zo lijkt 't net alsof Sat4all de enige bron is voor hobbyisten.

 

En ja, ik heb zelf ook sites & Tox heeft al snel z'n bekende mod-stijl hierop toegepast & ja, hij had me daarvoor gewaarschuwd. Maar goed, ik blijf 't bull-shit vinden & heb me toen ook niks van die waarschuwingen aangetrokken.

 

Ik vind 't dan ook jammer dat er hier nooit openlijk over gediscusieerd mag worden & dat er gelijk met 't regelement gezwaaid wordt. Ik ben dan ook bang dat deze topic dan ook weer gelijk gesloten wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satellite Europe volledig akkoord , heel mooie repliek waar ik mij 100 % in terug kan vinden wink

 

En wat betreft het antwoord van moderator paardengek :

 

Ook dit geeft irritaties wat wel en niet genoemd mag worden. Waar ligt dan de grens ? Je kunt iemand wel via pm iets duidelijk maken.

 

Kom nou paardengek , iedereen weet dat ook de PM's door de moderators worden bekeken EN gecensureerd . Ikzelf heb eens van een moderator een waarschuwing gekregen omdat ik in een PM aan een collega een commerciele link had geplaatst.Dit gaat toch wat te ver qua privacy , moet je toch zelf toegeven hé.

 

Of is China toch dichter dan we dachten whistle

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Ik heb wel gemerkt dat URLs binnen PM's ook gecensureerd worden, maar of PM's ook door mods gelezen worden zou ik niet weten, daar heb ik iig nooit iets van gemerkt. Ik zou 't iig zeer schofterig vinden als dat 't geval zou zijn, omdat PM's in mijn ogen ook echt prive horen te zijn, waar niemand wat mee te maken heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nooit pm's van sat4all-leden, sterker nog, ik kan deze pm's niet eens in zien. En dat wil ik niet eens. Ik heb er niets mee nodig, wat sat4all-leden onder elkaar via pm's schrijven.

 

Censuur binnen pm's gebeurt automatisch via software forumboard en dat kunnen we helaas niet uitzetten. Dit is een forumboard software issue.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Kon ik me eerlijk gezegd ook niet echt voorstellen, aangezien de meeste forum-software dit niet eens ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat


Kom nou paardengek , iedereen weet dat ook de PM's door de moderators worden bekeken EN gecensureerd .


Dit is dus absolute onzin, al zou ik je PM kunnen lezen, wat niet zo is, dan zou ik het niet eens willen lezen.
Waarschijnlijk heb je wat teveel commercieele PM verstuurt en heeft er iemand geklaagd. sick
Dat noemen we en is spam via PM en dat is niet toegestaan als je de moeite zou nemen om de regels eens te lezen.

Voor wat de censuur in de PM betreft heb je gedeeltelijk gelijk.
Hierin kan de huidige software geen onderscheid maken tussen PM en berichten op het board.
Ik verklap denk ik geen geheim als ik vertel dat hier hard aan gewerkt wordt om tot een oplossing te komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen de PM`s is er idd ook censuur maar dat is zoals geschreven board censuur,zit in de software.

Maar die is dan wel door "iemand" ingevuld.

Want ik denk dat http://www.satvision.be/ niet is gecensureerd,of toch wel.....even kijken. :D

..... wink Is zelfs een sponsor gecensureerd blush

Buiten dat, is het (zoals vaker hier beschreven) niet moeilijk om deze censuur te omzeilen.

Als je het vantevoren weet hou je er toch rekening mee?.

Of je het er nou mee eens bent of niet.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...