Ga naar inhoud


Waar komt die Sat4all censuur-drift vandaan?


Apple740

Aanbevolen berichten

Ik denk dat iedereen wel gebaat is bij duidelijkheid.

Onlangs is er een nieuw forum voor satellietgebruikers opgericht wat pretendeert niet zo te censureren zoals Sat4All doet.

Alleen als je daar voor de grap een koosnaampje gebruikt voor je satellietontvanger (Inverta ipv Inverto), wordt dat weggemodereerd, ondanks vragen hierover."Het zou verwarrend zijn voor andere gebruikers".

Uiteindelijk moet dit forum toch ook door iemand betaald worden, want voor niks gaat de zon op.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

Ook ik wil voor de duidelijkheid er de nadruk op leggen dat PM´s door ons niet gelezen (kunnen) worden.

Zou ik dat wel kunnen, zou ik het niet eens doen want het interesseerd me niet en ik heb er de tijd niet voor.

 

Dat PM´s gecensureerd worden komt door de board software die automatisch bepaalde woorden die op de zwarte lijst staan scrambled.

 

Nogmaals, wij respekteren de privé sfeer van onze leden met betrekking tot PM´s.

Als je dat niet geloofd, is het beter om ons board niet te bezoeken of de PM funktie te gebruiken.

 

Wat de censuur van links aangaat..hier moeten we nu eenmaal een lijn trekken om discussies te voorkomen. Die lijn ligt mischien uit jullie oogpunt aan de hoge kant, maar uit ervaring is gebleken dat het beter is het op deze manier te doen.

Er zijn ook users (geweest) die er belang bij hebben hun eigen website te promoten en ons board daarvoor te misbruiken.

Ook zijn er "collega" websites die ons niet goed gezind zijn en aleen maar over ons lasteren omdat daar ex-leden te voorschijn komen die het niet kunnen laten om alleen maar na te trappen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
[
In de regels van sat4all staat, die we met zijn allen hebben opgesteld, dat er geen reklame gemaakt wordt op sat4all. Zo blijft sat4all neutraal en dat heeft als voordeel, dat de info, die je hier aantreft, geen commerciele belangen heeft.

Met vriendelijke groet, paardengek



Uhm, Paardengek?

Ik weet niet wat jij voor betekenis aan de woordjes "die we met z'n allen hebben opgesteld" geeft?
Ik kan me niet herinneren dat daar gewone leden bij betrokken waren? :-)

A propos het wel/ niet lezen van PM op dit board?
Ik zou je ergens aan kunnen herinneren, maar als je even nadenkt kom je er zelf ook wel op denk ik??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de moderators hier beweren dat ze deze PM's niet lezen en sterker nog , beweren dat ze die niet eens kunnen zien , wie ben ik dan om hieraan te twijfelen.

Dus tot so far geloof ik jullie.

 

Echter kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat dit wel kan. Zoals gezegd heb ik enkel maanden terug gereageerd op een topic waarbij een collega vroeg of iemand een satshop wist waar ze " een bepaald toestel " verkochten. Nu wist ik dat ze dit toestel verkochten bij een bepaalde winkel in Belgie. Ik via een PM een link van deze winkel naar deze collega doorgegeven en enkele dagen nadien krijg ik de melding via een PM van een moderator dat volgens de regels geen commerciele linken in PM's mogen gegeven worden. Hier is dus zeker geen sprake van spam of klacht want het betrof enkel een PM tussen ik en die collega.

Spijtig dat ik deze reactie van de moderator heb verwijderd.

 

Dus nu eindelijk eens klare taal a.u.b. .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij moderators kunnen geen PM's lezen. Wat eventueel zou kunnen is dat iemand van ons door de boardsofware een Pm krijgt dat een user een commerciele of ongeoorloofde link via PM naar een ander lid gestuurd heeft. Het zou dan gaan om een berichtje met daarin de verzender en de link, niet de gehele PM. Daarop kan de desbetreffende persoon besluiten om een waarschuwing te sturen (zonder dus de PM gelezen te hebben).

 

Veel sites staan "geblacklist" om allerlei redenen. Sommige hebben een webshop aan de site hangen en anderen zijn eenvoudig geblacklist omdat er keys of andere ongeoorloofd spul aanwezig is. Ook kan een site hier zich misdragen hebben (uit naam van die site dan) en zo op de lijst voorkomen.

 

Neem maar van mij aan ; ze staan niet voor niets op de blacklist.

Is er een site die 'zijn leven gebeterd' heeft en er is niets meer op aan te merken volgens onze criteria dan kan het zelfs zo zijn dat ie uit de blacklist gehaald wordt.

 

Maar over het algemeen is het gewoon zo dat sites waar keys zijn te krijgen (of naar doorverwezen wordt) of een webshop aanhangt gewoon op de lijst "ongewenst" komt.

 

Wij verdienen niets aan het hele SAT4ALL gebeuren en daarom worden sites die geld voor bepaalde handelingen vragen (software modificatie o.i.d.) geblacklist.

Zou ook lekker worden, wij uren investeren om het board vrij te houden van allerlei troep en een ander zijn zakken vullen via ons board.

 

Ik heb geeneens een kerstpakketje gehad van SAT4ALL ;-((

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satster

Mod's kunnen idd geen pm's lezen maar admin's met (lees db toegang)server toegang wel degelijk of ze het doen is een 2de dat zou je op hun ree bruine oogjes moeten geloven smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hoe stel je dat voor om elke PM te gaan lezen (als het mogelijk zou zijn)?

 

We houden het board schoon met een stuk of 15 moderators en we hebben bijna 41.000 leden.

Het is al lastig en tijdrovend genoeg om de forums netjes te houden en dan zouden we ook nog eens de PM's moeten lezen?? Dan heb je zeker nog 100 mods nodig om dit te doen.

En die moeten het allemaal net zoals wij onbetaald moeten doen.

 

En wat betreft de censuur. Je kan het accepteren of niet maar dit is wel een van de weinige boards waar je niet hoeft te gaan graven in de spam of rotzooi berichten om je oplossing te vinden. En dat is mede het resultaat door de "censuur".

Die censuur valt opzich best wel mee. Voor sommige lastig maar voor het merendeel valt het positief uit.

 

Citaat:
Dus nu eindelijk eens klare taal a.u.b. .

 

duidelijk genoeg? smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook namen van commercie mogen niet als nickname gebruikt worden. Als deze in de blacklist staat dan wordt die automatisch gesensureerd..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Censuur wordt hier niet alleen toegepast om de

commercie zogenaamd buiten de deur te houden. Ook links

naar collega forums, forums waarvan de eigenaren geen inkomsten hebben behalve 2 euro per maand uit het hanteren van een bannertje, worden verbannen.

Waarom? Bang dat we massaal naar dat forum overstappen?

 

Waar ik echter nog het meest van schrok is dat hier een bepaalde discussie volledig schijnt te worden gecensureerd/verbannen. Een op dit forum zeer geliefd merk mediabox schijnt nogal een rare streek te hebben uitgehaald met een bepaalde firmwareupdate, zodat imitatieboxen door de mand zouden vallen. Echter waren sommige originele boxen ook de pineut.

De discussie hierover schijnt hier totaal verbannen te zijn en niet toegestaan.

 

Ik weet verder niet wat hier van klopt maar dat je de discussie in ieder geval niet tegenkomt is zéér vreemd te noemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Veel sites staan "geblacklist" om allerlei redenen. Sommige hebben een webshop aan de site hangen en anderen zijn eenvoudig geblacklist omdat er keys of andere ongeoorloofd spul aanwezig is. Ook kan een site hier zich misdragen hebben (uit naam van die site dan) en zo op de lijst voorkomen.

 

Neem maar van mij aan ; ze staan niet voor niets op de blacklist.

 

wat heeft http://www.satvision.be/ lees s a t v i s i o n, jullie eigen sponsor dan gedaan?

Zullen ze blij mee zijn, betalen ze een banner kun je niet eens hun naam typen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Citaat:
Veel sites staan "geblacklist" om allerlei redenen. Sommige hebben een webshop aan de site hangen en anderen zijn eenvoudig geblacklist omdat er keys of andere ongeoorloofd spul aanwezig is. Ook kan een site hier zich misdragen hebben (uit naam van die site dan) en zo op de lijst voorkomen.

Neem maar van mij aan ; ze staan niet voor niets op de blacklist.


wat heeft http://www.satvision.be/ lees s a t v i s i o n, jullie eigen sponsor dan gedaan?
Zullen ze blij mee zijn, betalen ze een banner kun je niet eens hun naam typen.


Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.?
Commercieele links zijn niet toegestaan op Sat4all dus staan de sponsors ook in de blacklist.

Adverteren is prima, daar zijn we uiteraard blij mee maar alleen via een banner.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Stiekum worden we ook door chinezen gemodereerd...wist je dat nog niet.


Ja dat wist ik al, ze hebben hebben zelf een eigen website :D

Salu2, D.Quijote


post-8005-1318259819,1999_thumb.jpg

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...