Ga naar inhoud


Waar komt die Sat4all censuur-drift vandaan?


Apple740

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

maar ik vind 't idioot dat collega-forums/sites standaard gecensureerd worden.

 

Dat klopt niet. Wij hebben geen enkel probleem met collega fora, zolang daar niet door ex-leden, die hier om gegronde redenen niet meer welkom zijn, gelasterd of nagetrapt wordt.

Is dat het geval, dan komt zo´n forum bij ons op de zwarte lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Unetwork

En ik ga er dan van uit dat de aantijgingen meer doelen op een oud Nederlands spreekwoord:
Zoals de Waard is vertrouwd die zijn gasten.



Nee geen aantijgingen, maar 'n constatering. Het is me vaker opgevallen dat gerespekteerde leden die wel 'ns verwezen naar collega-sites door Ron (Tox) keihard weg-gemod werden. Hij zal ontwijfeld net zoals bij mij wel kontakt via PM gehad hebben met de desbetreffende personen, maar vaak ontaarde dat in 'n openlijke discussies, die vaak nogal genant waren.

Daarom val ik de rest vd. mods hier ook niet op aan, omdat ik weet dat Ron 'n "apart persoon" is wink Ik trek 't me ook niet persoonlijk aan & daarom noemde ik in 1e instantie z'n naam ook niet. Ik ga hier verder ook niet zitten lullen over 1 persoon, dat vind ik niet netjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
maar ik vind 't idioot dat collega-forums/sites standaard gecensureerd worden.

Dat klopt niet. Wij hebben geen enkel probleem met collega fora, zolang daar niet door ex-leden, die hier om gegronde redenen niet meer welkom zijn, gelasterd of nagetrapt wordt.
Is dat het geval, dan komt zo´n forum bij ons op de zwarte lijst.


Dat heb ik zelf nooit gedaan, omdat ik dat zelf ook niet netjes vind als mensen openlijk discussies aan gaan die alleen maar tussen 2 mensen spelen.

Ik heb trouwens verder ook nooit aan iemand verzocht om die censuur weg te halen, omdat ik 't idee heb dat 't bij jullie 'n standaard procedure is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan echt niet zeggen dat er censuur-drift is,ik heb ook wel

eens postings geplaats die als je de puntjes op de regels zet

niet geplaats mocht worden ,en heb van niemand gehoord dat

ik te ver ga laat staan dat poostings gewist geworden zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Nee geen aantijgingen, maar 'n constatering. Het is me vaker opgevallen dat gerespekteerde leden die wel 'ns verwezen naar collega-sites door Ron (Tox) keihard weg-gemod werden. Hij zal ontwijfeld net zoals bij mij wel kontakt via PM gehad hebben met de desbetreffende personen, maar vaak ontaarde dat in 'n openlijke discussies, die vaak nogal genant waren.

 

Daarom val ik de rest vd. mods hier ook niet op aan, omdat ik weet dat Ron 'n "apart persoon" is wink Ik trek 't me ook niet persoonlijk aan & daarom noemde ik in 1e instantie z'n naam ook niet. Ik ga hier verder ook niet zitten lullen over 1 persoon, dat vind ik niet netjes.

Het ging niet om jou bericht hoor maar meer over het lezen van PM's hier en voor mij de terechte opmerking van Alan hierover..

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satster
Origineel bericht van: Unetwork

En ik ga er dan van uit dat de aantijgingen meer doelen op een oud Nederlands spreekwoord:
Zoals de Waard is vertrouwd die zijn gasten.


Wat vond je dan van de shitlist over leden die in het moderators gedeelte staat wat ontzichtbaar is voor gewone leden toen je nog mod was smile

Wat vond je dan van al die extra's die werden geregeld voor jullie o.a eerste dm's te koop voor vriendenprijsje enz smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je wellicht een goede therapie nodig hebt want als jij dit snapt?

En mocht je nog een DM voor een vriendenprijsje hebben staan ....? wel dan graag, ik wil een 800 voor 34,98 euro...mijn dank is groot smile

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe
Ik zeg dit niet alleen omdat mij dat ook overkomen is, met 2 van m'n sites, maar ik zie dit bij meerdere sites gebeuren...


In dit specifieke geval lag dit helemaal aan jezelf en aan NIEMAND anders. Jij plaatste namelijk bij vrijwel ieder bericht te pas en te onpas een link naar je eigen sites. Dat was ZO OVERDUIDELIJK reclame voor je eigen site(s), dat we die inderdaad volledig terecht in de censuurlijst geplaatst hebben.
Een typisch geval van wangedrag dus omdat jouw links slechts in een enkel geval zinvol waren, maar het in de meeste gevallen gewoon ordinair bezoekers trekken was.
Er staan meer sites in de censuurlijst waar geen keys of andere illegale rommel te vinden is. Die staan dan bijvoorbeeld in de censuurlijst omdat de eigenaar van die site de site commercieel bedrijft en/of de site geen toegevoegde waarde bied, of de site helemaal ramvol staat met banners. Ook censureren wij sites waarvan de eigenaar net als satellite europe steeds reclame voor zichzelf maakt en daarvoor sat4all misbruikt.
Ook censureren wij een aantal andere satellietboards. Meestal omdat ze hun site in eerste instantie als kopie van sat4all begonnen zijn. Iemand die onze forumomschrijvingen en andere teksten klakkeloos kopieerd en een gelijkwaardige site begint, hoeft op sat4all niet genoemd te worden. Dat lijkt me logisch. Ook zijn er enkele boards die als parodie of als bezaar op sat4all gestart zijn er waar allerlei onvriendelijke (zwak uitgedrukt) informatie obver sat4all of moderators te vinden is. Waarom die links in de censuur staan, behoeft geen verdere uitleg neem ik naan.
"Censuur" is een sat4all beleid en niet een "Ron-beleid". Wij moderators passen "censuur" toe omdat onze leden (in ieder geval een aantal daarvan) zonder automatisch censuurlijst constant als kleine kinderen behandeld moeten worden en wij hun berichten Met links naar webshops, key-sites etc.) steeds handmatig moeten bewerken. Dat waren we al snel zat en vandaar dat de boardsoftware die ondankbare taak van ons overgenomen heeft.
Heb je er namelijk moeite mee, staat het jou vrij om naar een ander-***geen-reclame*** te gaan.
Wellicht ten overvloede merk ik nog even op dat het omzeilen van de automatische censuur resulteerd in een waarschuwing of ban (afhankelijk van de situatie). Dat is namelijk opzettelijk ons beleid dwarsbomen en dat nemen we niet in dank af.
Ik heb nu bijna drie weken alleen maar gelezen en mijn mond gehouden, maar er zijn gewoon een aantal etterbakken op dit forum, die zonder strenge regels sat4all in een puinhoop veranderen. Daar waken wij voor en daar treden wij streng tegen op. Ook al schrijf ik de laatste tijd weinig, ik let wel op en als ik vanaf vandaag nog iemand opzettelijk de goede sfeer aan zie tasten, is hij van mij of een collega moderator.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Ik ga hier verder niet meer op in (verspilde moeite) maar uit de toon van Tox blijkt maar weer wat voor 'n beleid hij voert.

 

De reden waarom ik nog regelmatig op dit board kom is omdat ik hier 'n aantal mensen persoonlijk ken & graag op 'n normale manier info uitwissel & dat laat ik niet door 1 persoon verzieken, daarvoor vind ik de hobby te leuk & ik neem de andere mods verder ook helemaal niks kwalijk & ik vind ook dat hun de sfeer verder goed houden op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Unetwork


Het ging niet om jou bericht hoor maar meer over het lezen van PM's hier en voor mij de terechte opmerking van Alan hierover..


Oh, sorry dan heb ik 't verkeerd gelezen smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe
Ik ga hier verder niet meer op in (verspilde moeite) maar uit de toon van Tox blijkt maar weer wat voor 'n beleid hij voert.


je gaat er niet meer op in, maar trapt wel nog even na.
Prima, maar vanaf vandaag mag je dat ergens anders doen.
Jij hebt nu de bekende eeuwige ban want ik ben je stemmingmakerij meer dan zat.
Bannen gebeurt echt niet zomaar hoor. Alleen als je meerdere keren iedere kans aangegrepen hebt om ergens over te zeuren of de vrijwilligers op dit board aan te vallen is het afgelopen met je. Stemmingmakers kunnen we missen als kiespijn.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het zo moet lopen! Omdat dit board juist is bedoeld om deze prachtige hobby met anderen te delen. En dat er 40.000 andere meningen zijn wil niet zeggen dat stemming gewoon goed moet zijn!

 

Om hier te insinueren dat privé berichten gelezen worden is nu niet bepaald een leuke bijdrage tot goede stemming!

Ik vind dan ook terecht dat hier streng tegen word opgetreden.

 

Jammer ook dat sommige altijd het laatste woord willen hebben en had het fijner gevonden dat sat europe bvb Ron hier persoonlijk erop zou aanspreken via het gebruikelijke PM systeem.

Want dit resulteerde in een eeuwige ban waar niemand en ik dus ook niet, op zat te wachten.

 

Dan nog de posting dat er achter gesloten deuren word gesproken onder de moderators.. Nou en?

Dat is toch helemaal normaal?

En ook dat er speciale afspraken worden gemaakt en vooral prijs afspraken voor sat hobby hardware is helemaal belachelijk en weet wel zeker dat ruim 99,9& hier niets aan heeft.

 

Wel nog een opmerking aan het adres van Ron:

Is het wellicht mogelijk de link sectie weer in ere te herstellen of laat dit de nieuwe board software dit niet toe?

 

Ik weet dat er vele collega board linken in die sectie stonden dus om die andere de monden te snoeien? wink

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wageral

Zoals ik al eerder in deze thread schreef ben ik de manier van modereren van dit forum meer dan zat.

Na deze draad gelezen te hebben is het me nog duidelijker geworden dat ik hier niets meer te zoeken heb.

 

Moderator zijn is meer dan leden te intimideren met gespierde taal als:

 

"Ook al schrijf ik de laatste tijd weinig, ik let wel op en als ik vanaf vandaag nog iemand opzettelijk de goede sfeer aan zie tasten, is hij van mij of een collega moderator".

 

Of:

 

"Alleen als je meerdere keren iedere kans aangegrepen hebt om ergens over te zeuren of de vrijwilligers op dit board aan te vallen is het afgelopen met je"

 

Ik heb het hier helemaal gehad. Dit heeft niets meer te maken met onze zo geliefde hobby.

Ron, je mag nu doen wat je blijkbaar zo graag doet. Mij royeren als lid. Dit was mijn allerlaatse reactie op dit ooit zo mooie forum. Jammer, maar er zijn gelukkig meer fora.

Ik verzoek je daarom mijn account te sluiten en te verwijderen.

 

Ger

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Tja,dat er leden zijn die moeite hebben met de gespierde taal van Toxiq kan ik soms wel begrijpen wat dat betreft zou Toxiq eens wat minder vanuit zijn emotie kunnen reageren en zich subtieler kunnen uitdrukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...