Ga naar inhoud


Waar komt die Sat4all censuur-drift vandaan?


Apple740

Aanbevolen berichten

Ik heb toch ook vaker moeite met de gekozen woorden van Ron en heb ook helemaal niet het gevoel dat er een aantal mensen zijn die op dit board (verkeerde) stemming proberen te maken.

 

Het zou groter van Ron geweest zijn om op dat moment niet te reageren en pas bij een echte "overtreding" zijn ding te doen. Nu lijkt het er op dat als je commentaar heeft op de leiding je gewoon kan wieberen.

 

Het zelfde als er een discussie gestart wordt die om wat voor een reden dan ook niet gezien mag/wil worden en zonder pardon verwijderd wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Al heeft er al veel achter de schermen gespeelt hou het daar dan ook. Als de reden er is "doe dan je ding" en zeker als iemand zich echt misdraagt of weet ik wat. Alleen deze "druppel", op deze manier de reactie en de ban straalt wat anders uit (al doen dingen dat vaker).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat mij betreft mag er wel een slotje op, soms gaat het te ver

 

Ik geef niet een waardeoordeel aan deze diskussie, maar ik vind het persoonlijk wel goed genoeg.

 

de hartelijke groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

ik lees nu alle posts, maar volgens mij ging het niet over het toepassen van censuur ( wat nodig is) maar over het overijverig toepassen van censuur..

 

En daar heeft de topic starter wel gelijk in.

 

Ik kreeg een tijdelijke ban, omdat ik, niet eens een link plaatse, maar zei: mijn leverancier in *plaats* heeft ze op voorraad..

 

En de ban kreeg ik van....... 3 keer raden..

 

Maar goed, ik accepteer het maar.

Zoals de persoon hierboven ergens zegt: er zijn belangrijker dingen in het leven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt niet zo maar een ban op Sat4all dus dan heb je of met moedwil de blacklist omzeilt of een cryptische omschrijving van een link gegeven.

 

Als moderator heb ik wel eens een discussie gehad met Ron dat ik hem te streng vond. Ik ben van mening dat Ron al tijden een flink tandje terug gezet heeft en ook in deze thread niet onredelijk is.

 

Ron heeft duidelijk beargumenteerd waarom die link op de zwarte lijst staat. Zoals Ron dat met elke link kan beargumenteren.

 

Dan heb je nog de mensen die zeggen dat je geen kritiek kan uiten op Sat4all. Satellite Europe is niet gebant omdat hij kritiek heeft hij is gebanned om de toon die hij voert in zijn reakties. Als je in nette bewoordingen je kritiek uit dan zal je nooit een ban krijgen dan krijg je netjes antwoord terug.

 

Dit onderwerp is al zo vaak besproken op dit forum wat eigenlijk inhoud dat keer op keer moderators zich moeten verdedigen. Is dat de dank die ze krijgen voor het investeren van hun tijd?

 

Gelukkig is er van al die duizenden bezoekers maar een klein gedeelte dat moeite heeft met de regels en/of Sat4all wil gebruiken om hun site of winkeltje te promoten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AllenS,

 

Laten we ons eens afvragen waaom dit onderwerp zoveel wordt bekeken en waarom wordt er zoveel gereageerd??

Dat is toch geen toeval? Er is wel degelijk ergenis als ik het allemaal zo lees.

 

Zullen we het eens democratisch doen en een stemming houden of Toxiq wel aan mag blijven als moderator????

 

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Laten we ons eens afvragen waaom dit onderwerp zoveel wordt bekeken en waarom wordt er zoveel gereageerd??

 

Er wordt op vele andere topics meer gereageerd daarbij zijn niet alle reakties negatief ten opzichte van sat4all.

Sat4all telt nu 40.748 leden en die zullen zeker niet allen fanatiek schrijven maar in verhouding tot de postings in deze thread is hier geen sprake van een extreme reaktie. Dan heb ik het nog niet eens over alle tevreden duizenden niet geregistreerde gasten.

 

Het is voor een forum onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken "zoveel mensen zoveel wensen". leden moeten het beleid accepteren wat een forum opstelt.

 

Als ik in mijn cafe verbiedt om pijp en kreteks te roken omdat ik van mening ben dat het anderen overlast geeft door de stank dan is dat mijn beleid.

Dan zijn er altijd gasten die wel willen roken maar die hebben mijn beleid te accepteren of moeten naar een ander cafe gaan.

 

(nu na 1 juli uiteraard niet meer)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zullen we het eens democratisch doen en een stemming houden of Toxiq wel aan mag blijven als moderator????

 

Het is natuurlijk een idioot voorstel het is Den Haag niet.

In theorie is Ron eigenaar van het forum en kan hij doen en laten wat hij wilt. Dat doet hij niet dus dat siert hem. Beslissingen worden democratisch door de groep moderators genomen.

 

Daarbij ben ik er van overtuigd dat als iedereen ook inderdaad zijn stem uitbrengt Ron zijn positie behoudt om het feit dat Sat4all een overzichtelijk en informatief board is. Dat is alleen te wijten aan een consequent beleid, het verwijderen van reclame en het verwijderen van postings die bedoeld zijn om er financieel beter van te worden. Kort gezegd, iedereen die Sat4all een goed forum vindt zegt eigenlijk dat Ron het goed doet en dat zijn er meer dan de mopperkonten in deze thread die hand in eigen boezem zouden moeten steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik moderator was en er zou over mij moeten worden gestemd zou ik zeggen: bekijk het maar met je Sat4all!

 

May I remind you: de mods worden niet betaald ofzo, het zijn vrijwilligers die behoorlijk wat tijd kwijt zijn aan dit board.

 

Als je allemaal te streng vind: leer ermee te leven of ga naar een ander board, maar een board met de kwaliteit en kwantiteit van Sat4All vind je niet!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben lekker op dreef.

Deze opmerking kan ik even niet laten:

 

Code:
  AllenS, Er is wel degelijk ergenis als ik het allemaal zo lees. 

 

aangezien jij het presteert twee taalfouten te maken in mijn naam vraag ik mij af hoe goed jij dan wel niet leest smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit wel 's ergens gelezen dat het democratich gehalte van dit forum errug hoog is, dus, moet kunnen, zou je denken?

 

Bovendien heb ik ook altijd uit de diverse postings van Ron begrepen dat het clubje raddraaiers hier op Sat4all erg klein is, en eigenlijk slechts uit een paar man bestaat die telkens weer onder een andere nick opduiken, dus, ik neem aan dat Ron vol vertrouwen die uitdaging aangaat, in de vaste overtuiging dat de enorme meerderheid van dit forum instemmend achter 'm staat, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic loopt al weer aardig richting 100.

Daaruit kun je rustig de conclusie trekken dat dit de leden aardig hoog zit.

We leven in een democratisch land en zijn als rechtgeaarde Nederlanders natuurlijk wars van alle vormen van sensuur.

Met dat gegeven wordt door de mods te weinig rekening gehouden.

De manier waarop regels worden toegepast is daarom alles bepalend.

Een voorbeeld:

Om te voorkomen dat firmas hier doorlopend reclame maken voor hun goederen zijn links naar firma's verboden, ok niks mis mee.

Maar heel vaak bieden firma's niet alleen goederen maar ook heel veel informatie.

Een link naar deze informatie, tekst of plaatjes wordt ook geblokkeerd, zelfs van buitenlandse sites waarvan het commerciele belang te verwaarlozen is en op dat punt schiet je in mijn ogen door.

Het forum is er juist voor om informatie uit te wisselen.

 

Je kunt er rustig van uitgaan dat in 99% van de gevallen een lid een link naar informatie geeft dit geen commerciele bijbedoelingen heeft.

Maar terwillen van die éne % wordt alles geblokkeerd, en dat bedoel ik met doorschieten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gestopt met modereren vanwege tijdgebrek.

Ik mis het soms wel, maar wat ik niet mis is de shit die je ook o.a. via pm krijgt van leden.

Op onjuiste informtie gebaseerde uitspraken, die soms met niet mis te verstane woorden duidelijk gemaakt wordt als zijnde een waarheid.

 

Nu kreeg ik maar een klein deel van die shit, Tox krijgt wel een stuk meer shit.

Is het dan vreemd dat hij zo nu en dan eens wat heftiger reageerd?

Ik vind hem de laatste tijden ook milder worden en geloof me er waren hele discussies over ook in het mod forum.

Wat mij toen geraakt heeft is dat andere forum, die dan niet censuur zou toepassen en waar alle mod namen ook stonden als een parodie en dan lekker erop los schelden.

Ik vond dat destijds echt niet leuk en het heeft me ook aardig geraakt.

Het was/is voor mij hobby wat veel tijd kostte en niets opleverde.

De hele dag andermans poep scheppen en er nog commentaar bij krijgen ook..voor nop.

Al die mensen die hier zitten te zeuren over dit forum..?

Zet je eigen forum op en dan zie je wat je zoal kan tegenkomen..het kan gewoon niet zonder regels.

Dat deze regels in de ogen van sommige leden wat te strikt zijn is dan jammer..dan gaan ze maar ergens anders poepgooien.

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: AlanS
Je krijgt niet zo maar een ban op Sat4all dus dan heb je of met moedwil de blacklist omzeilt of een cryptische omschrijving van een link gegeven.



Nee en nee.
Niet gedaan..

Check het maar.

Maar het geeft niet, nogmaals er zijn belangrijker dingen in het leven..

Gr,
Mike
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...