Ga naar inhoud


Waar komt die Sat4all censuur-drift vandaan?


Apple740

Aanbevolen berichten


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

IEDEREEN past censuur toe. Al is het maar dat je de TV uitzet als er iemand in beeld komt die je niet mag. Of dat je wilt dat bepaalde mensen niet in jouw huis komen. Of dat je de deur dichtgooit als mensen jou van een bepaalde godsdienst willen komen overtuigen. Of dat je niet wilt dat je kinderen (of bezoekers) bepaalde woorden gebruiken. Of dat je bepaalde kranten, tijdschriften of boeken niet in je huis wilt hebben.

 

Iedereen vindt dat hij of zij dat recht bij hem thuis heeft.

 

Wij zijn hier ook gast bij Sat4All. De gastheer heeft het recht de regels te bepalen, net zoals wij thuis het recht hebben de regels bij ons thuis te bepalen.

 

Als iemand mijn regels in mijn huis niet accepteert... nou ja, wat doe jij thuis dan?

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zeggen wat je wilt van s4a, maar het is een schoon board. Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat alles over één kam geschoren wordt qua plaatsen van links: daarmee blijf je juist onafhankelijk. Er zal ongetwijfeld een aantal links/sites "ten onrechte" ten prooi vallen aan dit beleid, maar het is wel duidelijk.

 

Zoals elk forum heeft ook dit forum een aantal leden die zich op de rand van de regels begeven. Als je een groot board moet beheren, dan kost het moderen erg veel tijd. Zelf modereer ik ook en zelfs bij ons (relatief klein) board kost het me af en toe veel tijd om 't schoon te houden. Het blijft vrijwilligerswerk!

 

Het is wel zo dat de boardeigenaren alles behoren te mogen doen met het board dat ze willen, want het is natuurlijk hun board. Je bent dus gewoon te gast. Dat je lid bent en veel bijdraagt, wil niet persé zeggen dat je daarom "zeggenschap" o.i.d. verwerft over het board. De mods trekken, voor ons, de lijn(en). Zint het niet, dan is er niemand die je tegenhoudt om naar andere fora te gaan.

 

Een gezonde - rationele - discussie over het boardbeleid via PM wordt overigens door de meeste mods (neem ik aan) vast gewaardeerd. Ik houd niet zo van dit soort "publieke" threads over het boardbeleid. Het leidt af van de sathobby.

 

Ik gebruik - en hopelijk draag ik ook bij - sat4all voor bepaalde dingen. Voor "andere dingen" ga ik naar andere fora. Ik vind deze "discussie" - met alle respect - dan ook niet echt nodig ;-)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inziens is de tekst met poep gooien meer kwalijk in de letterlijke zin dan in de figuurlijke zin. En de negatieve sfeer wordt helaas door bepaalde postings gezet.

 

maar: " FOEI Melle "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dit topic loopt al weer aardig richting 100.

Daaruit kun je rustig de conclusie trekken dat dit de leden aardig hoog zit.

 

Misschien kun je beter eerst even goed lezen/rekenen/nadenken voordat je conclusies trekt. Als je goed de thread bekijkt dan zie je dat een groot deel van de postings van dezelfde personen zijn. waaronder ik al een stuk of 7 . Daarbij ook nog een deel van moderators die zichzelf verdedigen op beschuldigingen van het lezen van pm's van leden. Daarbij ook diverse leden die blij zijn met de huidige regelgeving. Het is daarom een totaal niet onderbouwde opmerking van jou en riekt meer naar stemmingmakerij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 centen:

 

Ik wens de criticasters van sat4all.com veel succes bij het runnen van een eigen site en bijbehorend forum. Eenieder die in die schoenen heeft gestaan weet dat het schoon houden van een forum niet zo eenvoudig is. De meeste forumgebruikers houden zich aan de eenvoudige regels. Dan heb je er altijd een paar die de regels niet lezen en zo onbedoelt 'in overtreding' zijn. Maar -altijd- zijn er een paar die de boel zitten te verzieken. Dat laatste is niet altijd met opzet, maar soms ook vanuit een levensovertuiging. Daar heb ik geen probleem mee, maar 'when in Rome, do as the Romans do'. Je bent hier te gast en dus hou je je aan de forumregels. Heb je daar een probleem mee, log dan lekker toch niet in!

 

Het woord 'censuur' wordt door menig criticaster gebruikt als zijnde equivalent aan 'het grote kwaad' of wat dies meer zij. Maar censuur = toezicht! Dus niet per se onderdrukking! Ik heb ook niets gelezen waaruit blijkt dat er dingen aan de hand zijn die niet wettelijk door de beugel kunnen. Aantijgingen doen die je niet kan bewijzen, tja dat kan iedereen. De reactie van de mods en admin kan ik mij goed voorstellen...

 

Zo, dat was mijn 'bijdrage'. Ik denk niet dat er enige toenadering te verwachten is tussen de partijen. Dus wat mij betreft lekker een slotje hierop en dan weer tot de orde van de dag! Het is mooi geweest zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Citaat:
Dit topic loopt al weer aardig richting 100.
Daaruit kun je rustig de conclusie trekken dat dit de leden aardig hoog zit.


Misschien kun je beter eerst even goed lezen/rekenen/nadenken voordat je conclusies trekt. Als je goed de thread bekijkt dan zie je dat een groot deel van de postings van dezelfde personen zijn. waaronder ik al een stuk of 7 . Daarbij ook nog een deel van moderators die zichzelf verdedigen op beschuldigingen van het lezen van pm's van leden. Daarbij ook diverse leden die blij zijn met de huidige regelgeving. Het is daarom een totaal niet onderbouwde opmerking van jou en riekt meer naar stemmingmakerij.


Je moet niet overal direct wat achter zoeken, jou opmerking is niet eens bij mij opgekomen.
Volgens mij ben jij nu stemming aan het maken.
Als je de moeite neemt het stukje van mij goed door te lezen moet je toch tot de conclusie komen dat het bedoeld is als opbouwende kritiek.
Jij bent nu degene die het weer in een negatieve sweer neer zet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje

groot slot erop.

 

als mensen het niet eens zijn met de regels,zoek dan een ander forum,ipv de boel upjutten.

of begin er zelf 1.

sat4all is een fijn forum en laten we het houden zo.

 

laat het slotje maar komen.

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Het bannen van leden die de gedragsregels niet respekteren is de laatste maanden trouwens erg teruggelopen.

De gang van zaken is naar mijn gevoel zeer rustig.

 

Een thread als deze komt om de paar maanden weer opzetten en verloopt meestal in een ruzie waarvan andere users als de topic-starter een ban oplopen omdat ze zich er (expres?) mee gaan bemoeien en onrust lopen te zaaien.

 

Ik zou daarom persoonlijk liever een thread als deze op slot zetten...maar dat zet dan weer kwaad bloed en er wordt natuurlijk beweerd: "zie je wel...op sat4all heerst censuur".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het bannen van leden die de gedragsregels niet respekteren is de laatste maanden trouwens erg teruggelopen.
De gang van zaken is naar mijn gevoel zeer rustig.

Een thread als deze komt om de paar maanden weer opzetten en verloopt meestal in een ruzie waarvan andere users als de topic-starter een ban oplopen omdat ze zich er (expres?) mee gaan bemoeien en onrust lopen te zaaien.

Ik zou daarom persoonlijk liever een thread als deze op slot zetten...maar dat zet dan weer kwaad bloed en er wordt natuurlijk beweerd: "zie je wel...op sat4all heerst censuur".


Laten we dan maar gaan stemmen of er wel niet een slot op mag, zijn we toch lekker democratisch bezig. :D

Ik stem: slot erop!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee eens, het is wat ik noem een "Loch Ness"-topic.

 

Om de zoveel tijd komt het terug boven water.

 

Nog een klassieker in die reeks was het topic over het nut van de in-line versterker of het thread over het nut van de paraplu over de LNB en zo zijn er nog een paar.

 

Zoals reeds zo vaak gezegd, wie niet tevreden is, heeft keuze te over aan andere boards. Van de censuur-regels heb ik nog niet veel wakker gelegen, er zijn inderdaad toch wel interessantere zaken om een discussie over te voeren. Maar ik val in herhaling.

 

Greets

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er huisregels zijn (al zijn die op paar punten, in mijn ogen, wat te streng) is goed om de boel op orde te houden en kan ik helemaal begrijpen. Als "wij" als bezoekers daar ons niet aan willen houden moeten "we" het idd. maar ergens anders gaan zoeken.

 

Dat moderators met PM's bestookt worden met onaardige inhoud kan ik niet begrijpen (voor de duidelijkheid dat mensen dat doen) en idd. dan zal Ron daar van het merendeel van krijgen. Ron wordt toch gezien als "de" man achter het forum, doet ook de hardere uitspraken en neemt vaak de acties.

 

Ron is idd. hier rustigger/minder actief geworden maar of ie dat dan ook van binnen is weet ik niet. Ik zou best wel een biertje met hem willen pakken om hem wat beter te leren te kennen en over dingen te lullen mischien dat me het dan allemaal wat duidelijker wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht moeten we bij ons zelf te raden gaan in wat voor stemming we zijn als we iets lezen want er zit nog steeds geen geluid of beeld bij...

 

Persoonlijk zie ik Ron als volgt als hij wat schrijft:

 

beugel.jpg

 

En dat maakt heel wat verschil tijdens het lezen :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...