Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast djdakman

De oorzaak is idd (bij sommige waaronder mijn box) de hitte en nu blijkt ook hier weer dat koelen de vastlopers / freezers weg neemt zoals ook bij mij met de laptop cooler .\

DMM zal hier best binnenkort een oplossing voor hebben en dat kan misschien zonder de box op te sturen , ik kan nu HD kijken en die laptopcooler staat mij nie in de weg .

En koelen neemt wel degelijk de oorzaak weg voor dit moment , ik kijk toch nu normaal ?

En moederborden verwisselen zal te maken hebben met boxen die na 5 min al vastliepen en waarom zou dmm niet een fan inbouwen niks mis mee denk ik heeft een relook ook .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een stille PC zonder fans bouwen, iedereen heeft toch fans?

Als er bij het ontwerp bedacht is dat het zonder kan, is daar toch ook niets mis mee, ben er zelfs blij om.

 

met een fan oid is niets mis, maar als het gebruikt moet worden om een (hardware?)fout of probleem oid weg te werken wel.

 

De hitte bij sommige boxen is exemplarisch, de hitte is niet het probleem, het probleem is datgene wat die hitte veroorzaakt.

De hitte is een gevolg van iets wat niet goed functioneerd.

 

Met koeling kun je hem dus langer draaiende houden, als je daar happy mee bent, vind ik best.

 

Als ik nog eens een gebruikte 800 erbij wil hebben blijf ik iig ver van 1 met een koelmod

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast djdakman

Ik schrijf : DMM zal hier best binnenkort een oplossing voor hebben en dat kan misschien zonder de box op te sturen.

Dus tuurlijk zit er een onderdeel in wat vervangen moet , maar dat onderdeel is misschien makkelijk zelf in te zetten en wacht ik in ieder geval op zo`n oplossing , heb een jaar garantie dus het kan nog ff , maar zes weken op een retour wachten want dat zullen nu de wachttijden wel zijn is dus overbodig in mijn optiek .

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar de warmte vandaan komt is mij wel duidelijk.

de broadcom veroorzaakt dit hij zit onder de tuner dus deze word ook lekker mee opgewarmt,ook het hele massavlak van de printplaat word lekker verwarmt.

ik denk dat op een gegeven moment de temperatuur in de box zo hoog is dat de broadcom nouwelijks nog warmte af kan geven.

dan zullen de problemen beginnen.

het is niet zo dat na het plaatsen van de fan mijn box het langer volhoud.

als ik er een fan op heb heb ik helemaal geen problemen meer.

 

NailZ

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast djdakman
Origineel bericht van: Littlesat
Ooit eraan gedacht dat een hardware fout voor extra hitte kan zorgen??? Daarom als je box crashed na ca. 1 uur HDTV kijken -> retour DMM...


De weg van de minste weerstand is idd terug sturen , maar dat doe ik pas als ie helemaal naar de kl.te gaat en dat is voorlopig niet het geval want hij loopt prima nu en de garantie wat ik al zei is een jaar dus ik heb nog even tijd om te horen wat er nu precies mis is , blijft een mooie hobby he :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djdakman
Origineel bericht van: Littlesat
Ooit eraan gedacht dat een hardware fout voor extra hitte kan zorgen??? Daarom als je box crashed na ca. 1 uur HDTV kijken -> retour DMM...


De weg van de minste weerstand is idd terug sturen , maar dat doe ik pas als ie helemaal naar de kl.te gaat en dat is voorlopig niet het geval want hij loopt prima nu en de garantie wat ik al zei is een jaar dus ik heb nog even tijd om te horen wat er nu precies mis is , blijft een mooie hobby he :D


idd ik stuur hem eerst ook nog niet op..
ik wacht het ook even af tot er meer duidelijkheid is.
of zal ik hem wel opsturen??? dan heb ik weer meer tijd om met mn kathi te spelen :D :D

NailZ

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal mij niets verbazen dat sommige boxen die bij DMM vandaan komen met een koel element zijn uitgevoerd, of dat ze de tuner hebben vervangen.

Wellicht hebben ze de spanning op de chip teruggebracht met een paar tiende volt, zodat de chip evengoed stabiel blijft en minder warmte produceert.

 

OF...(!), bedenk ik mij net, gaan ze de chip onderklokken, zodat de chip niet meer op 300 Mhz maar op 270 Mhz(ofzo) loopt!

dan is de box iets trager, maar wel stabiel en zonder warmte!!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe zou het nu zitten, als je nu een Dm800 besteld. Krijg je dan wel een goeie box. Wat voor serienummers zijn het nu dan...

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...