Gast Marknederland Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Goedemiddag allemaal Ik heb een Triax 78 cm schotel met een duoblock 6 graden voor Astra en Hotbird, de ontvanger is een topfield 7700 Hoe richt ik de schotel uit, op Hotbird of op Astra? ik woon in midden Duitsland. In de zoekfunctie heb ik niets kunnen vinden. Vriendelijke groeten Marknederland
Gast aart44 Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Uitrichten op Hotbird die in de disqinstellingen ook op A of 1 zetten dan komt Astra op B of 2. http://oud.4all.tv/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=32&catId=23
Gast Marknederland Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Hallo Aart, Bedankt voor de verwijzing naar het artikel, ik heb het met interesse doorgenomen. naar aanleiding daarvan vroeg ik me af of ik niet de schotel precies tussen de Hotbird en de Astra moet richten, dus op 16.1 graden zoals op de tekening is aangeduidt, in plaats van alleen op de Hotbird? Sorry als ik misschien iets verkeerd heb begrepen, Groeten Mark
Gast aart44 Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Niet er tussenin gewoon uitrichten op Hotbird dan heeft de fabrikant de monoblocks zo gemaakt dat er precies 6 graden tussen zit en hangt de Astra gelijk goed.
Gast bellejt Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 dacht dat je moest uitrichten op de Astra omdat die zwakker was.Zo staat het toch geschreven op de meeste sat sites (van nederlandse winkels).Je moet dan ook de blok nog zijn draaiing geven voor hotbird.
Gast Marknederland Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Hallo en goedenavond, Maakt het nog uit of ik de LNB in de multifeed naar voren plaats(dichterbij de schotel) of meer naar achter (verder weg van de schotel), of heeft dat nauwelijks invloed? er is 2 centimeter ruimte om ze verder naar voren of naar achteren te plaatsen. Groeten Mark
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen