Ga naar inhoud


Nickjr bij @Home kwijt


masterlee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al verschillende zenderlijsten etc geprobeerd in te lezen maar krijg het niet voor elkaar om Nickjr werkend te zien. Heb een @Home digitale TV kaart voor regio Brabant en heb mijn frequency op 356, 18003 networkID 1000 en nog een zender aangemaakt met networkID 1111. Beiden geen beeld. Rare is dat ie soms van tijd tot tijd wel beeld geeft maar daarna begint de boel al snel te freezen en nu is het zwart.

 

Welke zaken kan ik nog meer checken om mezelf te verzekeren dat ik alle feiten juist heb in relatie tot Nickjr??

 

Bedankt

 

Heb een Dreambox 7025 met DVB-S en DVB-C tuner.

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: DRG
Klinkt als een slecht signaal... signaalversterker plaatsen.


Daar dacht ik zelf ook aan want mijn DM 7025 geeft bij BER altijd een waarde >1000 en AGC van 65%. Ik weet niet of dit de juiste parameters zijn om signaal sterkte te valideren?

Het gekke is wel dat het beeld met tussenpozen zwart is sinds Ziggo aan de macht is gekomen. Vandaar dat ik een zenderlijst van de oude @home voor Brabant zocht om zeker te zijn dat mijn setings kloppen.

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met m'n dboxjes en de dm500c een ber van nagenoeg 0

 

de ber werd aanzienlijk hoger als ik de versterker er tussenweg haalde

gebruik uiteraard wel goeie kwaliteit kabel en connectoren wink

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: DRG
Ik had met m'n dboxjes en de dm500c een ber van nagenoeg 0

de ber werd aanzienlijk hoger als ik de versterker er tussenweg haalde
gebruik uiteraard wel goeie kwaliteit kabel en connectoren wink


Snap er niets meer van. Heb de versterker ertussen gezet maar geen resultaat. Ned 1 doet het ALTIJD zelfs met een BER van 55250 en Nickjr(de reden waarom ik al deze moeite doe) doet het zelf met een BER van 20 niet eens.

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik hier in brbant ook problemen mee gehad. Het probleem hier was dat ziggo de zender indeling heeft veranderd. Je moet een ker alles opnieuw laten scannen en dan krijg je ze vanzelf weer terug. Misschien staat er dan een map extra met de naam "last scanned" daarin staan dan alle zenders die er bij zijn gekomen of die verplaatst zijn van kanaal.

 

suc6

Pvdhelm

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Muts
Heb ik hier in brbant ook problemen mee gehad. Het probleem hier was dat ziggo de zender indeling heeft veranderd. Je moet een ker alles opnieuw laten scannen en dan krijg je ze vanzelf weer terug. Misschien staat er dan een map extra met de naam "last scanned" daarin staan dan alle zenders die er bij zijn gekomen of die verplaatst zijn van kanaal.

suc6
Pvdhelm


Ja dat is nog iets wat ik moet proberen. Alleen ik woon in de buurt van Roosendaal(Zuid-West Brabant) en ben nog niet 1x een lijst tegengekomen met de kanalen en Ziggo frequenties. Heb jij misschien een overzichtje die ik zou kunnen inlezen via dreamboxedit??

Bedankt alvast!

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: masterlee
Alleen ik woon in de buurt van Roosendaal(Zuid-West Brabant) en ben nog niet 1x een lijst tegengekomen met de kanalen en Ziggo frequenties.

Heb je er uberhaupt naar gezocht? Er zijn toch verschillende websites waar kanalen lijsten vermeld worden en ook hier op het sat4all forum in de DVB-C sectie zijn er genoeg lijsten te vinden of verwijzingen naar lijsten op andere websites.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: masterlee
Alleen ik woon in de buurt van Roosendaal(Zuid-West Brabant) en ben nog niet 1x een lijst tegengekomen met de kanalen en Ziggo frequenties.

Heb je er uberhaupt naar gezocht? Er zijn toch verschillende websites waar kanalen lijsten vermeld worden en ook hier op het sat4all forum in de DVB-C sectie zijn er genoeg lijsten te vinden of verwijzingen naar lijsten op andere websites.


Natuurlijk heb ik dat gedaan. Maar ik weet niet hoe ik vanuit die website (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
) een file kan maken en in kan lezen. En degene die ik WEL heb gevonden zijn OF voor Casema/Multikabel OF voor @HOME west en niet bruikbaar voor Brabant. Ik wil gewoon de meest geupdate lijst kunnen inlezen voor het brabant gebied van @home.

PS: de laatste 5 dagan heb ik trouwens weer gewoon beeld op Nickjr. De BER is nog hoog maar de AGC is terug op 76%. confused

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...