Ga naar inhoud


Iemand ervaring met deze Clixxun antenne


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout

Met deze Clixxun ontvang ik, in Soest , constant in een en dezelfde stand, binnenshuis, zonder blokjes,

de verschillende programma's van de regio's Flevoland , RTV-Utrecht en TV-West , en ook TV-Gelderland, RTV-Oost en RTV-NH

een welkome aanvulling omdat deze eerste 3 programma's niet op de satelliet zitten.

Daarnaast ontvangt ie zonder blokjes of andere ellende ook de 10 duitse programma's van Kleve.

Heeft eigen ingebouwde voeding , maar kan ook fantoomgevoed worden met de 5 Volt uit de dvb-t ontvanger.

Met de KPN antenne lukt me dat allemaal dus niet. Zover mijn produktvergelijk.

Piet Bakker

46214.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Heb ik al eerder gezien op diverse fora. Zover ik weet gewoon een stuk overpriced rommel.

Is volgens die site toch wel eventjes voorzien van "carefully engineered amplification".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Met deze Clixxun ontvang ik, in Soest , constant in een en dezelfde stand, binnenshuis, zonder blokjes,
de verschillende programma's van de regio's Flevoland , RTV-Utrecht en TV-West , en ook TV-Gelderland, RTV-Oost en RTV-NH
een welkome aanvulling omdat deze eerste 3 programma's niet op de satelliet zitten.
Daarnaast ontvangt ie zonder blokjes of andere ellende ook de 10 duitse programma's van Kleve.
Heeft eigen ingebouwde voeding , maar kan ook fantoomgevoed worden met de 5 Volt uit de dvb-t ontvanger.
Met de KPN antenne lukt me dat allemaal dus niet. Zover mijn produktvergelijk.
Piet Bakker


Eerst waren het de spaanse crappy televes antenne's toen s#$% rondstralers, daarna wazige rasters en nu click vuilnisbak alpha aub hou toch eens op je bent niet zonder reden van hier gebanned met je spamerij en dat ijzerbout je onzin hier plaats zou eens beter onderzocht moeten worden door Toxic o.a

Hier meer click vuilnisbak alpha spamerij van deze Piet Bakker (Mitchell/florisV):

"mijn ervaring is met 10 jaar dvb-t ontvangen , dat de antenne en de gebruikte antennematerialen voor dvb-t beslist goed moeten zijn, daar anders de ontvangst teleurstellend kan zijn.
Mn nieuwe lcd scherm heeft een ingebouwde dvb-t ontvanger ( philips tuner) die ik beslist als goed en gevoelig in ontvangst ervaar. Toen ik de " buitenboordmotor" aansloot was de ontvangst perfekt en komen alle dvb-t zenders , welke maar te ontvangen zijn in mijn omgeving, perfect , zonder storing of "blokjes" door.
Mijn "buitenboordmotor " is de Clixxun Vube Alpha ( actieve ontvangantenne) met gsm-storingsfilters en voedingsvoorzieningen, welke op zolder uitgericht, zo gevoelig en storingvrij ontvangt dat ik geen buitenantenne meer nodig heb. Er is een ontvangrichtingsdiagram meegeleverd voor de juiste plaatsing binnenshuis , en kan er ook meerdere dvb-t ontvangers op aansluiten.
Mijn advies is bij slechte digitenne ontvangst ; gebruik de voor dvb-t ontvangst geschikte coax stekers en kabels en de betere ontvangantenne. Ik vind de KPN antenne niet ok."

FlorisV trosradar

"Voor een zo goed mogelijke ontvangst van de DVB-T zenders , maar ook de FM radio is er een handige en gevoelige binnenantenne met ingebouwde versterker en eigen voedinkje, welke op zolder opgesteld , niet onderdoet voor een goeie nieuwe buitenantenne, vooral als men iets verder van Stadskanaal weg woont.

Heel praktisch vind ik , voor directe ontvangst op het flatscreen met ingebouwde dvb-t tuner, en bij gebruik van een tweede tv elders in huis of FM-radio.Ik ontvang er zelfs ook een aantal duitse tv programma's mee.
Ik noem dit handige ontvangsthulpje
“mijn buitenboordmotor” en heet eigenlijk ; Clixxun Vube Alpha "

rtvsmedia

enz

ook enz

le histoire se repete

Kortom zelfde bullshit als over die andere wonder antenne's, dat vube ding is al sinds 2004 ergens op de markt en een prul kadoman smile.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Op diverse duitse forums is deze antenne getest. Enkele zweren bij deze antenne, anderen vinden het niks. Het kan dus een oplossing zijn om net dat extra db'tje signaal winst eruit te halen. Wel klagen velen erover dat het wel een heel dure antenne is.

 

 

In diverse testen komen de Clixxun antennes niet slecht eruit, zie oa.

http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_clixxun_fancy_alpha_p106766.html

 

Dealers ontvangen weinig klachten over deze antennes, maar in ieder geval is de Clixxun Fancy Alpha een 2e generatie van de Clixxun Antenne. De eerste generatie waren te groot voor in de huiskamer, deze fancy versie heeft een fotolijst zodat moeder de vrouw ook tevreden is. Nadeel is dat de antenne zeer richtinggevoelig is (kan niet anders), dus je zult wel niet alle paketten tegelijk kunnen ontvangen of de foto naar de achterkant of zijkant moeten richten, dus dat lijkt mij meer een verkoopgadget. Truuk van deze antenne is dat hij uit 3 delen bestaat, een deel zit de reflector in, ander deel de antenne zelf en een niet al te sterke versterker van 18 db. Ik kan niet geloven dat IJzerbout zonder aan deze antenne te moeten draaien in soest al deze zenders ontvangt die hij op zijn foto heeft staan. Dat kan alleen met een niet richtingsgevoelige antenne. En die versterker kan alleen signaalverliezen compenseren, dus daar moet je je niet veel van voorstellen lijkt mij.

 

 

Een wonderantenne bestaat niet, mijn ervaring is echter dat een eigen gemaakte antenne al of niet aangevuld met een in-line versterker, zeker als je grotere kabellengtes wilt overbruggen in veel situaties dezelfde resultaten moet boeken. Last not least een zolderantenne geeft bij mij heel goede resultaten (oude antennehark), maar dat is voor velen wellicht teveel werk.

 

Ikzelf heb een zelf gemaakte draadantenne achter het raam geplakt, die zie je bijna niet en bij mij in Limburg heb ik inmiddels 55 zenders op de digitenne ontvanger, maar dat is dus luxe. Wil je een steunzender specifiek willen nemen, dan kan de Clixxun antenne voordelen hebben, maar dat geldt voor alle richtingsgevoelige antennes die vaak maar de helft kosten.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Hij ziet er zeer kitscherig uit en is 4 keer zo groot als de nieuwe KPN antenne. Binnenkort gaat die op de pijnbank.

Dus je gaat hem kopen?

Als je bereid bent hem op te sturen (stuur hem ook terug dan natuurlijk) wil ik hem ook wel op de pijnbank zetten tegen mijn HQ ANT100 en de KPN antenne. Dan zal ik eens kijken of de Walen daar beter op binnenkomen. Dan zal ik ook kijken of ie met zijn filters beter bestand is tegen vonkbruggen.

Ben ook benieuwd naar jouw tests. Dan kunnen we eindelijk zeggen of deze antenne echt zo goed werkt, of dat het "myth busted" is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Er zijn twee redenen dat ik de Vube Alpha de nieuste versie van 2008 verkoos boven de Fancy Alpha.

 

De Vube Alpha is stevig en robuust met goede aansluitmogelijkheid voor voeding en antennecoaxkabel en daardoor buiten het stoornivau van de huishoudelijke apparaten voor mij beter op de zolder vast op te stellen,

 

De Fancy Alpha is in dat geval minder geschikt voor mij , deze rolde gewoon van de vlieringtrap naar beneden, staat gewoon niet stevig genoeg voor mij op zin pootjes , heeft ook geen eigen voeding meegeleverd , en heel dunne `aansluittouwtjes` en doet mij iets meer aan de KPN antenne denken.

 

Het richtinggevoeligheidsdiagram van de Vube Alpha antenne is ook niet zo richtinggevoelig als die van de Fancy Alpha merkte ik , en kon ik daardoor ook in mijn geval niet gebruiken.

 

 

 

Waar ik met mijn opstelling op de zolder wel rekening mee gehouden heb , is dat ik een opstelling zodanig heb gekozen, dat ik de Vube Alpha in een iets meer horizontale , dan vertikale , 30 graden hellende stand , heb opgesteld op zolder, waardoor ik toch een voldoend goede kwaliteit van de meest veraf gelegen zenders , Kleve 46 en 48 horizontaal en TV West 52 vertikaal , net als alle ander ontvangen programma´s , continue uitstekend ontvang ., zonder dat ik hoef te draaien . Het meegeleverde gemeten richtinggevoeligheidsdiagram op uhf klopt dus wel van de Vube Akpha in de praktijk , zoals ik die ervaar.

 

Als ik zou scannen terwijl er geen ontvangst uit een bepaalde richting zou zijn , zou ik een zwart beeldje zien op dit mozaikbeeld en dat is niet het geval , het is geen getructe foto , maar een scan van de ontvangen zenders met de behulp van de Strong Srt50 FTA scart opsteekontvanger, die alle beeldjes in een mozaikbeeld met meerdere pagina´s kan laten zien van de ontvangen programma´s .maar ook of de andere dvb t onvangers heb ik hetzelfde ontvangresultaat gelijktijdig.dmv lussen en splitten , want deze Vube Alpha staat bij mij voldoende lus en splitmogelijkheid toe. De enige zender die een klein beetje fluctuerend doorkomt in de stand van de antenne zoals ik hem heb gekozen voor optimale ontvangst, is RTV NH , welke op kanaal 39 opereeert , dus de dichtstbijzijnde zender ,Hilversum op 10 km afstand van mijn woning.. Maar Flevoland daarentegen in ongeveer dezelfde richting komt weer met stabiele 100 % kwaliteit door op kanaal 26.

 

 

 

Ik kan inderdaad met de Fancy Alpha deze gelijktijdige ontvangst in al genoemde richtingen in een stand van de antenne niet goed krijgen.

 

De Fancy Alpha is meer geschikt voor opstellng in de huiskamer of werkkamer of op bureau te plaatsen, met de meegeleverde usb kabel op de pc te gebruiken, waar je de 5 V van betrekt dan, is mijn ervaring.

 

 

 

m vr gr Piet Bakker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Nee, hij vroeg me via email deze reaktie te plaatsen en wil jullie hiermee van dienst zijn.

Waarom wordt die "Piet Bakker" zelf geen lid van ons forum???

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze antenne ook wel onderzoeken, met name het gepatenteerde long range verhaal wekt mijn nieuwsgierigheid. Tegelijk kan dan een vergelijking met de KPN antenne worden gemaakt. Ik weet niet of iemand met die antenne langs wil komen, ik heb de beschikking over een spectrum analyser, een heleboel meetaccesoires en kan de carrier/noise ratio meten. Ook heb ik keiharde ontvangst van de Digitenne mast en superzwakke ontvangst van Wesel. Ikzelf zweer bij goede passieve antennes met goede naversterking bijv. http://www.rfmd.com/pdfs/2360DS.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...