Ga naar inhoud


Pace DS810XE Hoe nieuwe settings / firmware laden zonder Astra OTA


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Beste mensen, ik kreeg een email van mijn goede vriend en collega Clive Grove uit Johannesburg Z. Afrika:

 

Dear Fred,

I need a little help. About a year ago the company bought 6 units Pace DS810XE HD set top boxes. I in turn bought one from the company. The intent was to wait until we had a signal we could use. Now there are two signals on MEA 3. One is Vroom TV. The other National Geographic. These we can receive perfectly on a Tandberg1260 with HD options in place.

Now to the problem these boxes are virtually automatic on their tuning protocols. We have only 4 satellites available in the memory. These are European Ku Satellites. Here we cannot access anything. There is an auto download for software via Astra. So we cannot acquire the latest program list download some 33 satellites I am informed.

I have approached the manufacturers and hit a brick wall. They say the box was designed for Europe and we should not have them. It seems as though they have released a software update but again only via Astra. They refuse point blank to send the upgrade. The boxes have a USB interface, we are told that it is non functional. So I told them that statement was rubbish and to release the activation key. "No sir that would upset our customers" was the reply.

Now Fred can any of your associates help: Any possibility of someone over there getting the upgrade and e-mailing it? Anyone broken this into this box's code so that we can adjust the environment and has the USB access key? Anybody modified the unit to make it more accessible generally so that we can enter values we want. The box seems to have a made in China stamp so there must be maybe 5 containers worth on the loose say 150k units around.

Look Forwards to hearing from you.

Regards,

Your Friend,

Clive.

 

Het gaat erom dat hij een Pace DS810XE heeft gekocht via zijn firma en dat hij graag de USB poort wil activeren om er nieuwe settings in te krijgen. Weet iemand hoe hij deze box kan benaderen om toegang via de USB te krijgen..?

Ik zou hem graag willen helpen, hij heeft mij ook al zo vaak geholpen.

 

Fred

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zo'n Pace en volgens mij kan die alleen maar een update via RF aan. Je zou natuurlijk de flash-rom uit een recente machine kunnen dupliceren naar een blanco rom via een programmer maar die zit natuurlijk niet op een voetje.

De vraag is ook of de recente firmware een oplossing biedt voor zijn probleem aangezien Measat (C ipv Ku-band) niet in lijst met sats zit.

Bij het instellen van de antenne heb je wel een optie 'change Lo' (local oscillator) en die kan je op 5150 (C-band) zetten, heeft hij die optie niet met z'n huidige firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Pace eens geopend en de flash-rom is een BGA-type van Spansion dus de firmware updaten via een andere rom is niet echt een optie.

Heb je je verre vriend ondertussen nog niet gevraagd of die geen optie Change LO heeft want ik herinner me dat dit ook mogelijk was met de vroegere firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...