riji Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Ik heb nu een week een PopcornHour en heb heel wat gesukkeld om NFS-streaming vanaf mijn PC (met XP-Pro) te realiseren. Dit met behulp van SFU (Microsoft Windows Services for UNIX). Uiteindelijk bleek de (Eset) firewall de boosdoener (uninstalled), en mits specifieke uitzonderingen in te stellen in MS Windows firewall is het nu OK. Nu overweeg ik eerstdaags een NAS-toestel aan te kopen, zodat ik mijn PC niet meer nodig heb om naar de Popcorn te streamen met NFS. Als toestel heb ik een voorkeur voor Conceptronics CHD3NAS omdat die heel wat (100 euro) goedkoper is dan Synology DS-207(+), waar ook 2 schijven in kunnen. Graag had ik vernomen of iemand positieve/negatieve ervaringen heeft met dergelijke opzet. Alvast dank.
winwiz Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Ik vind je titel een beetje veel verwarrend maar goed. Belangrijk is dat de NFS implementatie goed is. Samba streaming is bijna altijd te langzaam met zo'n standalone nas. Ik denk dat de synology daarin hogere ogen zal gooien. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
NINjak Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Zeer leuke NAS waar je leuke dingen mee kan doen. Zeker na het installeren van funplug (v0.5) zodat je leuke en andere dingen kan draaien dan normaal standaard mogelijk is. NFS werkt perfect op deze NAS en de snelheid is perfect waar SMB nogal droevig is met de netwerk prestatie (zeker snel genoeg om niet HD content te streamen waar ik hem ook voor gebruik). Een vriend van me heeft de setup die jij in gedachten heb en is helemaal gelukkig, dus is het een aanrader!
riji Geplaatst: 9 juli 2008 Auteur Geplaatst: 9 juli 2008 Dank voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik toch voor de Synology 207+ ga omdat die wel een e-sata aansluiting heeft en de website-info mij een betere indruk geeft, maar vooral omdat het de veiligheid betreft van mijn data en ik het daarom met de CHD3NAS niet durf wagen. Ik doe het evenwel met tegenzin omdat die dingen toch zo vlug weer voorbijgestreefd zijn.
NINjak Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 huh? veiligheid van je data zou een probleem zijn met de CHD3NAS?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen