erikson Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Hallo allemaal, ik heb een harde schijf aangesloten via usb mijn DB800 ziet de harde schijf "One Touch (SCSI,500107GB)" als ik die probeer te formatteren krijg ik de volgende foutmelding "Initialisatie mislukt Foutmelding:Mkfs failed" Erikson wie meer problemen maakt dan dat hij oplost is een moeilijk mens
erikson Geplaatst: 9 juli 2008 Auteur Geplaatst: 9 juli 2008 ben nog niet verdergeraakt niemand een oplossing? erikson wie meer problemen maakt dan dat hij oplost is een moeilijk mens
boaz Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Hang je schijf even aan je PC. BTW, is die schijf niet geformatteerd? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
El_Bandito Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Probeer eens via PLi te formateren, is hier met PLi wel gelukt. Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
erikson Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Geplaatst: 12 juli 2008 nu krijg ik het volgende 'Initialisatie mislukt. Foutmelding:Create movie folder failed' Erikson wie meer problemen maakt dan dat hij oplost is een moeilijk mens
looney2 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Heb hier hetzelfde probleem. WD My Book (500.107 GB,-1MB vrij) E-SATA aangesloten. Heeft gewoon gewerkt. opname en ook opname afspelen. Werk met pli. werdt eerst nog wel gedetecteerd. kon opeens geen bestanden afspelen,later ook niet meer herkend. Heb `m eerst opnieuw fat32 geformateerd.noppes. Toen met partitionmagic 8.0 gefortmateerd naar linux Ext2 Wordt wel weer gedetecteerd maar dat is alles. formateren vanuit de box geeft Mkfs failed. Wie het weet mag het zeggen. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Schippertje Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Er moet een eSATA kabeltje aan de HDD naar de dreambox 800 HD, dan de HDD formateren via de dreambox. Met een USB lukt het niet. Groetjes Rob
looney2 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 met een eSATA kabeltje aan de HDD naar de dreambox 800 ook niet HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Schippertje Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Als je hem heb aangesloten op de dreambox, eerst stroom van de dreambox afhalen en opnieuw starten. daarna rode knop en formateren. Gr. Rob
looney2 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Helaas nop. Al diverse malen geprobeerd. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Ben er achter dat het haast wel de aansluiting op de harde schijf moet zijn. Als ik `m aangedrukt houd herkent de box `m bij het opstarten, echter niet als ik `m los laat bij het opstarten. klem ik de kabel tegen de hard disk aan gaat de detectie goed maar bij het formateren gaat het weer fout. Als ik veel zin heb ga ik maar eens verder laat het maar zo. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Schippertje Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Hoi Looney2 ik had zelf ook dat probleem, zie mijn vraag: Heb zelf ook een extreme behuizing (esate) van coolermaster met de los aangeschafte samsung sata schijf van 500 GB, maar de 800 herkend hem niet, als ik op de rode knop druk zegt hij:geen harde schijf gevonden of de harde schijf is niet geformatteerd. Had de schijf al met de pc geformatteerd maar niks helpt. Wat moet ik doen om de 800 mijn externe schijf te laten herkennen? In het bleu panel no.5 = Devices manager (Beta) komt helemaal niks en ik dacht dat je daar de harde schijf moest zien. Wie weet raad, graag stap voor stap. Het Antwoord wat ik kreeg van M_Z was het volgende: Je moet eerst via de dreambox zelf de harde schijf formatteren. 1. Zet eerst de dreambox volledig uit, stroom eraf 2. Sluit de E-sata HD aan 3. Start je dreambox op 4. In het hoofdmenu, kies Instellingen 5. In het instellingen menu, kies Systeem 6. In het systeem menu, kies Harde Schijf (vijfde regel) 7. In het harde schijf menu, kies Formatteren Als je in het Systeem menu niet de regel Harde Schijf ziet, dan wordt de harddisk inderdaad niet herkend. De Esata heeft wel een externe voeding nodig. Na dit alles te hebben gedaan werkte de externe HDD perfect. Gr.Rob
looney2 Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Zoals ik al in eerdere berichten aangaf heeft het gewoon gewerkt. Maar nu is er denk ik zoals hierboven aangegeven, een probleem met de kabel aansluiting van de schijf of de kabel zelf. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Origineel bericht van: looney2 Zoals ik al in eerdere berichten aangaf heeft het gewoon gewerkt. Maar nu is er denk ik zoals hierboven aangegeven, een probleem met de kabel aansluiting van de schijf of de kabel zelf. Heb nu de kabel met een elastiekje vast gezet aan de schijf en hij doet het weer. is dus duidelijk een aansluiting probleem. dit voor anderen die hetzelfde soort probleem heeft. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast angelico1966 Geplaatst: 15 juli 2008 Geplaatst: 15 juli 2008 ik wil een HD gaan kopen. maar wat is nou aan te bevelen? externe eSATA.....of gewoon een interne schijf. met interne kans op hitte probs?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen