Ga naar inhoud


Welke HDTV DVB-C (linux) ontvanger


houthakker

Aanbevolen berichten

Ik loop me nu al dagen te verdiepen in wat ontvangers, maar veel berichten hier zijn "sat" gerelateerd (wat ook niet zo vreemd is).

 

Ik ben m'n nokia meer dan beu (org. tvhome ontvanger) en ben zelf wel handig met linux. Nu is m'n eis aan een nieuwe ontvanger niet zo zeer een linux doos, maar ethernet (streaming) en custom image/plugin support (dus eigelijk een opensource doos) wel een pre. Al zou volgens mij een topfield met taps ook wel in aanmerking komen. Nu ben ik op receiver gebied redelijk nieuw (altijd linux met vdr gedraaid). En ik wil niet gelijk de hoofdprijs betalen.

 

Even overzichtje wat wel aantrekkelijk is lijkt:

- DM800 HD (slecht leverbaar?, wel goede support lijkt me?)

- ABcom 900HD - 9000HD / DGStation Cuberevo (hetzelfde?).

- Vantage 7100 C

 

Box hoeft niet persee een out of the box image te draaien voor ziggo. Plugins / Emu's / software cams daarintegen natuurlijk wel. DM800 lijkt me perfect, maar ik vind hem redelijk duur. Vantage word voor leuk geld aangeboden. Nu weet ik dat hier veel mensen een dreambox hebben, maar ik hoor ook graag wat van mensen met een andere ontvanger of liever nog met meerdere.

 

Owja, Kathrein zou ook een optie zijn, maar volgens mij is die niet leverbaar met dvb-c tuner (?).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...