ristohopea Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Hei Dit weekend een satelliet opgehangen met een diameter van 110. Ontvangst van alle kanalen tvvlaanderen is ok maar niet de kanalen die op de Astra 1G zitten. Daar zit ik ineens dat er geen signaal is. Doch als ik naar de footprint kijkt zou er duidelijk signaal moeten zijn. Gezien ik goed signaal heb op de andere astra beams moet ik dan besluiten dat er geen signaal te ontvangen is? OF kan het helpen als ik de satelliet hoger plaatst? Wat kan ik nog checken om misschien toch nog signaal te ontvangen? Groeten Risto
cookie monster Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 http://www.flysat.com/astra19-beam.php Welk land woon je ?? Staan er bomen of muren of heuvels ?? Trouwens , 12670 V is voorlopig leeg , 12722 H daar zit VTM , VT4 , e.d. Flysat: Astra 1G , tp 116 , Serafeim , 03.07.2008 12670 V left TV Vlaanderen package http://www.flysat.com/astra19.php C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 OF kan het helpen als ik de satelliet hoger plaatst? Je zult dan een ladder met een lengte van 36.000 km nodig hebben of je moet een Ariane 5 raket boeken en je er heen laten schieten. De SpaceShuttle haalt je dan wel weer af als je klaar bent met het hoger plaatsen.
cookie monster Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Aanvullingsgrapje: Origineel bericht van: ristohopea OF kan het helpen als ik de satelliet hoger plaatst? Dan zul je een grotere schotel nodig moeten hebben , en zorgen dat die satelliet snel genoeg vliegt om de 24 uur stilstaanroute t.o.v. de Aarde volgt C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
ristohopea Geplaatst: 9 juli 2008 Auteur Geplaatst: 9 juli 2008 wel de plaatst waar ik de satelliet heb neer geplant is 350km ten oosten van helsinki Kan het grapje wel hebben :-) ivm de hoogte Naar wat ik begrpen heb ligt de satelliet nogal kort tegen de horizon Mijn vraag dus..helpt het als ik de satelliet ipm op 1 meter op 3 meter hoogte hang? Terwijl ik toch wel de kanalen van astra 1L kan ontvangen? en goed signaal heb. Of gaat dat geen verschil maken? Risto
Gast aart44 Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Origineel bericht van: ristohopea wel de plaatst waar ik de satelliet heb neer geplant is 350km ten oosten van helsinki Ten eerste hebben niet alle satelieten die op 19.2 oost hangen dezelfde beam nu hangt er bij je eerste bericht een plaatje die niet gelukt is dus welke beam dat moet zijn weet ik niet.Hier de SES Astra beam van de 1G iets naar beneden scrollen zoals je ziet als je 350 km van Helsinki zit zou je er wel eens buiten kunnen vallen. Het lijkt me dat verplaatsen van de schotel ook geen oplossing zal bieden waarschijnlijk helpt dan alleen een grotere schotel.
ristohopea Geplaatst: 9 juli 2008 Auteur Geplaatst: 9 juli 2008 het was dus dat plaatje dat ik probeerde te tonen. het gebied valt in de 90cm zone en heb nu reeds een 110cm misschien is dit nog steeds niet voldoende?
cookie monster Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Staan er hindernissen in de buurt ?? Anders kan je je beter een 150cm aanschaffen , maar .... , is er iemand anders in jou buurt die ook Astra 1G kan ontvangen , en welke schoteldoormeter gebruikt die ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
W3ird_N3rd Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Astra 1M zal eind dit jaar Astra 1H vervangen. 1G is ouder dus die zal op niet al te lange termijn (zeker binnen 2 jaar denk ik, misschien zelfs dit jaar nog, valt nu nog niet te zeggen) ook wel een keertje verkassen dan. Kan je wachten? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
ristohopea Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 ja inderdaad ik ben niet gehaast :-) Mijn doel was vooral om alle vlaamse zenders etc te ontvangen en dat werkt. Toch ben ik ook een beetje precies en heb dan liefst alles werkende:-) Daarom.. Wel ik heb zelf een schotel hangen thuis 15 km west van helsinki dat is een 80 cm schotel en die werkt perfekt met alle kanalen en beams, vandaar, 350km meer oost werkt het met een 110 cm schotel dan niet ( de astra 1G beam) En als je dan de footprint bekijkt val ik in de 90cm zone. Vandaar... Ja links en rechts staan er natuurlijk bomen, dit is Finland he:-) Die zal ik dit weekend verder bekijken en desnoods de motorzaag erin zetten, want in principe is het gedeelte waar de satelliet naar kijkt volledig vrij. Eerst zal ik de schotel dan tegen de waterkant zetten, dus voor de bomen en zien dat dat een verschil uitmaakt. Als dat geen verschil maakt moet ik op zoek naar een grotere schotel. Ik zal dit weekend fotos nemen en uploaden naar hier. Risto
cookie monster Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Ah , nu is het duidelijk We zijn benieuwd naar de foto's Indien een grotere schotel , tip: Klaus Schumacher C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
minplus Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Indien een grotere schotel , tip: Klaus Schumacher Dat is de ware freak! 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
ristohopea Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Geplaatst: 14 juli 2008 hier dus mijn fotos. Wellicht heb ik ff niet goed gekeken maar er staat inderdaad een klein boompie id weg. Ik zal de motorzaag zetten in het klein boompje aan de waterkant en het linkse boompje zal ik gedeeltelijk te takken aan de rechterkant verwijderen. Denken jullie dan dat het signaal veel beter zal zijn dan wat nu het geval is? Misschien zal ik dan toch nog de Astra 1 G beam kunnen ontvangen? Heb gezien naar alternatief om de schotel korter bij het water te zetten maar dan is er kans dat er rechtstreeks wind komt. Risto
WPW Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Bij de waterkant effe een paal van 2m in beton(75cm) storten, ben je overal vanaf. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen