Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gaat niet, ze gebruiken een eigen systeem wat zij beheren op de router bij jou thuis die hun leveren, een eigen firewall erachter is dan ook zeer aan te raden.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Gaat niet, ze gebruiken een eigen systeem wat zij beheren op de router bij jou thuis die hun leveren, een eigen firewall erachter is dan ook zeer aan te raden.

Ja oke, Ik vraag dit namelijk omdat bij mijn vorige provider Xs4all de speedtouch modem gewoon een netwerk printer kon aansluiten zonder enig probleem.Maar met deze modem lukt het niet hij wordt niet gezien op deze modem wat ik ook instel.De modem heeft een Ipadres van 192.168.1.1 Submask 255.255.255.0
De DHCP server heeft een begin adres van 192.168.1.2 en eindadres is 192.168.1.254 mijn printer staat op 192.168.1.3 submask 255.255.255.0 en gateway op 192.168.1.1Je zou zeggen dat dit moet werken,ik heb ook al een andere utpkabel gebruikt maar niks hoor geen printer.
Geplaatst:

Ah, dus je wilt gebruik maken van de IP print optie in een modem, dit werkt vaak niet lekker. Niet alle 'printservers' in dsl modems werken met alle printers, eerst moet je de printer aan de pc hangen en alle drivers installeren zodat het printen werkt, dan hang je de printer aan de printserver/modem en wijzig je de config van de printer op je pc door een tcp/ip poort toe te voegen met het juiste adres. Kan je de printer pingen als deze aan het modem hangt?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik ben er al uit,Ik heb de DHCPserver die stond op 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 dit laatste adres was het eindadres.Nu heb ik het eind adres terug gebracht naar 192.168.1.50 nog genoeg vind ik.En nu staat de printer op 192.168.1.110 buiten de DHCPserver en nu werk het zonder extra drivers probleemloos.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen