Gast Soundwork Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Ik ben van mening dat CDS verantwoordelijk is voor de zenders die zij doorgeven. Als er, om welke reden dan ook zenders uitvallen, bevriezen of haperen is het de plicht van CDS om dit zo snel mogelijk op te lossen. Omdat wij abonnee zijn bij CDS, is het dus niet aan ons om aan een partij als Canal Digital Nordic beklag te doen, omdat wij het signaal afnemen bij ons eigen CDS. Knalt Voom HD of Brava HDTV eruit, dan moet CDS bij zijn leveranciers aan de bel trekken dat de signaallevering is onderbroken. Hier zijn ook afspraken over gemaakt tussen Canal Ditial Nordig en CDS Nederland. Aleen weten wij niet wat in dit contract staat en dat doet er ook niet zoveel toe: CDS moet zorgen dat de Nederlandse abonnee voorzien wordt van een continu signaal. Bij kabeltv is er natuurlijk sprake van meer eigen infrastructuur (glasvezelnet, wijkcentra, eind- en groepsversterkers), maar ook hier geldt bij de ontvangst van de zenders op zich dat zij verantwoordlijk zijn voor het correct doorgeven van televisiebeelden. Zij pikken het grootste deel van het aanbod ook op via een satelliet en zijn dus verantwoordelijk dat ze goed bij de kijker aankomen. Hangt er een zender via het analoge of digiale netwerk, dan dient de kabelexploitant dit op te lossen.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Moderator Geplaatst: 17 juli 2008 We zijn nu bijna een week verder, maar het Dolby geluidsspoor staat nog steeds te pruttelen. Heeft iemand ergens gehoord, wat hiervan de oorzaak is? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfons Verbiest Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Op het forum van Satellite Magazine staat de volgende reactie van een medewerker van Canal Digitaal over deze kwestie. Het probleem met betrekking tot Dolby Digital bij NGC HD heeft onze aandacht en er wordt gewerkt aan een oplossing. Zeer diplomatiek. Ik denk dat ze het zelf ook niet weten.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Moderator Geplaatst: 17 juli 2008 Ik vind het onbegrijpelijk. Wanneer bij mij in ons bedrijf een machine uitvalt, is die meestal binnen 2 uur weer on line. Een keer per jaar staat er wel eens een machine stil wegens onderdelen niet voorradig. Maar na maximaal 2x24 uur is die weer on line. En die zeggen "Het probleem met betrekking tot Dolby Digital bij NGC HD heeft onze aandacht " Dat noemen ze hier "Gesloten wegens rijkdom!" Wat een apothekers winkel..... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfons Verbiest Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Origineel bericht van: ceesv Op dit moment ligt bij mij het geluid eruit van NGC HD. Tot zover ik kan vaststellen, is het een zender probleem. Op dit moment is het 'gewone' geluidsspoor weggehaald en is het - net als bij Discovery HD - alleen het 5.1 spoor. En warempel: er is nu Dolby 5.1 bij NGC HD (maar niet bij elke uitzending).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen