Neptunus Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Origineel bericht van: siriustux Alle 6 elco's vervangen die in dit forum aan bod kwamen. 20 minuten soldeerwerk en dream 7025 loopt terug als een trein \ Nu nog even een klein cool fannetje boven die voeding, kan je nog langer van je dreambox genieten! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
chablis Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Volgens mij, gaat het hier volgens Europees recht om een ontwerp/constructiefout en zou dit onder garantie moeten vallen. Zelfs als die al is verlopen. Dit moet toch niet kunnen? Of zie ik het helemaal verkeerd? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Gast BBEER Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 @Bartie Heb je alle Elko's vervangen of alleen degene die in het forum staan vermeldt? Denk ook aan de kleine Elko's aan de hoogspanningszijde van de trafo's.
Edgar-knarretje Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Origineel bericht van: BBEER Heb je alle Elko's vervangen of alleen degene die in het forum staan vermeldt? Denk ook aan de kleine Elko's aan de hoogspanningszijde van de trafo's. Leuk dat dit onderwerp zoveel belangstelling heeft: ik heb dit vervangen: C8 2200uF 16V or 25V C2 100uF 25V or 35V C5 47uF 25V C26 100uF 25V C27 220uF 25V En in tweede instantie C36, dat is een elco onder het koellichaam. Ik heb met een pincet de elco eruit gehaald en de nieuwe er weer ingezet. Daarna draaide de voeding zonder problemen. Verder: mijn zelfdenkende ventilatortje doet zijn werk (onhoorbaar) bijzonder goed Het is dus een aanrader. ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
WIWA Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Origineel bericht van: Dutchsat1 Het is echt een typisch Dream probleem. Dream heeft toch inferieur materiaal gemaakt/de voeding te licht uitgevoerd. En de garantie eindigt echt niet na 2 jaar, een voeding wordt geacht langer dan 2 jaar mee te gaan, alleen zal men na 2 jaar niet geheel eea kosteloos hoeven te vervangen. Maar dat men na deze termijn recht heeft op vervanging lijkt mij sterk verdedigbaar als men in het bezit is van een 7025 v1 en nog nooit de voeding heeft laten vervangen. Het lijkt erop dat nu ook de voedingen die Dream in het verleden een keer vervangen heeft tijdens de garantieperiode of de versies van 2007 en later ook na een tijdje weer kuren gaan krijgen. Ik denk dan ook dat het zelf modificeren de voorkeur heeft zeker als men niet bezuinigd op de elco's. Maar als ik hoor dat met nog geen Euro aan onderdelen de voedingen weer werken, zou het inderdaad misschien een goed idee zijn om een soort van voedingendepot op te zetten bij een lid waar men altijd gerepareerde voedingen op voorraad heeft en men deze daar kan laten omruilen tegen een vaste vergoeding van stel Euro 25,00, mits dit natuurlijk met de elco's te repareren is. Dit zou goed kunnen als men van diverse leden dan al enkele oude voedingen zouden kunnen krijgen (tegen het recht bijvoorbeeld om jun eigen voeding eenmalig te laten repareren als deze weer eens de geest geeft). Lijkt mij wel een leuk initiatief en dan hoeft men zich niet te ergeren op Dream en of ze nu wel of niet coulance willen geven. Tot slot vraag ik mij af of er wel iemand is die een 7025 R1 heeft (van voor 2007?) met een interne 3,5" HD en die nog nooit problemen heeft gehad met de voeding, ik kan dit niet voorstellen! Ik heb hier nog een v1 die nu bijna de geest heeft gegeven, al vanaf begin extra koeling gegeven, dit heeft blijkbaar toch nog behoorlijk geholpen. Maar helaas nu loopt de box vast bij het uit standby komen van de hd, maar nog niet altijd, ga dus ook maar de elco's vervangen.
Bertus007 Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Ook bij mij was de voeding met de groene trafo dus defect; slecht zappen, problemen met schakelen en sissend geluid bij koude start. Alleen was het probleem niet verholpen met het vervangen van de hier genoemde condensatoren. Ik heb daarna alle condensatoren vervangen (gekocht via een markt op internet...) en hij draait nu weer als een zonnetje ! DM7025, ET9000 + 1Tb HD, Multytenne
gilera1009 Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 ik heb de voeding met de gele trafo,kan iemand mijn een pm sturen met het adres waar ik die elko kan bestellen al vast bedankt gr. gilera1009 dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
Storum Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Bedankt allemaal, Gisteren wilde ik mijn defecte HD uit mijn 7025 wisselen voor een anderen. Na dat ik dit gedaan had starten de box niet meer op. Alleen nog een verlicht display verder niks. Na het lezen van dit forum de 6 elco's maar vervangen. En ja hoor loopt weer als een zonnetje.
iemand Geplaatst: 11 september 2009 Geplaatst: 11 september 2009 Zeer waarschijnlijk is je HD niet stuk, maar waren z'n werkspanningen door de slechte voeding te laag ;-) gr. Erik
netdata Geplaatst: 28 september 2009 Geplaatst: 28 september 2009 Ik ben net ook de genoemde condensatoren vervangen. En ik kan je ook melden dat dit de oplossing voor mijn probleem was. Ik had een pause logo bij het booten en het meeten van de spanningen gaf me dat de 5v en 12v niet meer werkte. Het vervangen gaf voorlopig de oplossing !
limboconnect Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Hier een simpel voedingsschema voor de dreambox 7025 met groene transformator. Voor mensen die geen zin hebben om de condensatoren te zoeken. Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli) Astra-Hotbird,Ziggo XBMC
alx Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Omschrijving componentenopstelling. Dank daarvoor. Gemakkelijk te weten naar welke Electr.C's je moet zoeken/kijken. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Hans1. Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Zeker handig die foto!!! Heb ik vrijdag wat te doen ;-)
Hans1. Geplaatst: 27 november 2009 Geplaatst: 27 november 2009 Vanochten de spulletjes gehaald. Meteen een nieuwe soldeerbout en lint gehaald om het oude soldeertin te kunnen verwijderen en zo de elko's er mooi uit te kunnen halen. Nieuwe elko's er in gezet en voila. Hij doet het weer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen