Gast MiLo Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Na de reparatie is de box weer net zo koel als toen ik hem net had. Hij heeft rondom ruim 10cm ruimte, en zo op het fingerspitzen gevoel wordt hij niet warmer dan een graad of 40. De falende voeding was de oorzaak van de warmteontwikkeling, niet het gevolg.
Gast MiLo Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Deze symptomen kunnen duiden op een defecte voeding: Harddisk start niet op. Laptop 2,5" disks worden op 5V gevoed en hebben hier geen last van. TV schakelt niet goed tussen breedbeeld en 4:3. Op een 4:3 TV geen probleem als je de settings zoals ik had staan Tweede LNB werkt niet meer goed op NED1/2/3 tijdens opname Box wordt erg warm aan de rechterzijde Vastlopen bij overgang naar/van standby, gevolgd door uiteindelijk: Tsjirpende geluidjes uit de box Niet meer opstarten, blanco display Vreemd genoeg bleef bij mij de rotor tot het bittere einde gewoon draaien, maar werkte de twin LNB niet goed meer door spanningsgebrek.
boekkie Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Origineel bericht van: Rob Thonus Bij mij was C8 verrot, die stond letterlijk op klappen. Onderstaand lijstje heb ik van het ihad forum en heb ik bij mijn DM7025 vervangen: C8 2200uF 16V or 25V C2 100uF 25V or 35V C5 47uF 25V C26 100uF 25V C27 220uF 25V Solderen gaat prima, het is alleen een beetje gepruts omdat ze verstopt zitten onder de koellichamen. De kosten waren bij mij € 3,35 voor de elco's. Dat is het geld dus ook niet. Succes, hopelijk heb je er wat aan. Moet ook zeggen, bij mij werd voor de reparatie de voeding bloedheet. Sinds de reparatie is de voeding een stuk koeler. Blijkbaar moet de voeding een stuk harder werken als de elco's verrot zijn. Voeding gele trafo, C8 2200uF 16V or 25V,deze meestal de oorzaak! C2 100uF 25V or 35V C5 47uF 25V C26 100uF 25V C27 220uF 25V Voeding groene trafo,in mij geval, C8 2200uF 16V or 25V C2 100uF 25V or 35V C5 47uF 25V C26 100uF 25V C27 220uF 25V En C36 100uF 25V of 35V,zit onder het allu koelblok in het gedeelte achter de trafo, de boos doener voor!! Tsjirpende geluidjes uit de box. Niet meer opstarten, blanco display. groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
JurgenGP Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 hoe hebben jullie de print los gekregen? De schakelaar aan de achterkant zit erop vast. Bij mij is C8 bol, hij lekt nog niet maar het schakelen tussen 2 tuners en het opnemen gaat soms niet goed. Tis een gele print btw... DM800HDse DVB-C DM7025 DVB-S/CVUplus DUO S/S + SundTek MediaPro C/T Multytenne 13,0 19,2 23,5 28,2 Heads up
Gast info Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Je moet alles los schroeven daarna kun je de achterplaat omhoog tillen en de voeding eraf tillen.
JurgenGP Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Gelukt... nu maar afwachten of het werkt. DM800HDse DVB-C DM7025 DVB-S/CVUplus DUO S/S + SundTek MediaPro C/T Multytenne 13,0 19,2 23,5 28,2 Heads up
pipodeklown Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Boekkie, bedankt voor de informatie. Heb een 7025 met groene spoel. Sedert enkele dagen begon hij te rebooten als je hem terug uit standby bracht. Soms bleef hij dan 'eindeloos' doorstarten. De voeding maakte eveneens een tsjirpend geluid. Condensator C36 vervangen en nu werkt alles terug naar behoren. De condensator zag er wel nog prima uit, maar bij doormeten bleek dat z'n capaciteit afgenomen was tot 30µF (ipv de aangegeven 100µF). Groeten, Koen.
Freddy Hooge Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Je kunt altijd even een mail sturen naar Dream met vermelding dat de voeding defect is. Ze zullen je dan vragen om een kopie factuur. De mijne was inmiddels 2,5 jaar oud, maar heb toch een nieuwe voeding ontvangen, en zelfs een nieuw display, omdat ook deze de geest had gegeven. Voorwaarde was wel dat ik de oude retour moest zenden. Dit vertrouwen heb ik niet misbruikt, en netjes de defecte voeding en display teruggezonden na inbouw van de nieuwe. Dit geheel kosteloos. ( op de verzendkosten na dan richting dream ) Ik moet zeggen: Prima service!!!
Gast petmen Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 als ik mijn box aan zet begint het beeld na 20 seconden te trillen en valt dan kompleet weg is dit ook een voedingsprobleem.
bliksem Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 yep Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
markie2 Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Graag had ik geweten of anderen die ook als een voedingsprobleem hebben ervaren: 1)Niet werken van de scartschakelaar (blijft in standby ook aanstaan), dit komt bij mij echter enkel voor bij recente enigmaversies, bij een oud image met Enigma 2.2 werkt die wel goed. 2)Vaak net na het opstarten een schokkend beeld/geluid (1sec normaal, 2sec stilstaan, 1sec normaal,...enz.), een opname is dan wel OK, en het probleem verdwijnt na 1x zappen. 3)Soms (+/- om de 8 opnametimers) opstarten met beeld op zwart, de opnamefile bevat dan geen videodata, enkel heropstarten geeft terug beeld. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Gast remco_k Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Nou, hier ook een defecte voeding in de DM7025 (nieuwe type, groene trafo). Contact gehad met DM, geen garantie (DB is ouder dan 2 jaar). Sterker nog, ze vertellen mij dat deze PSU helemaal niet meer gemaakt wordt en dat de vervangende PSU niet past. Daarvoor moet de behuizing aan worden gepast. Dat kunnen ze wel voor me doen, maar buiten garantie en ik moet de DB opsturen naar Duitsland. Daar dank ik voor, dan bouw ik 'm zelf wel in of ik repareer de huidige voeding. Dat laatste ga ik doen. Feit dat de "nieuwe voeding met groene trafo" niet meer wordt gemaakt lijkt op een erkenning dat die ook niet in orde is. En dat blijkt ondertussen wel uit dit topic. Ik heb veel van de problemen die hiervoor worden besproken, mijn voeding is defect, dus ik heb zojuist een stapel condensatoren besteld en ga binnenkort de soldeerbout ouderwets ter hand nemen. Warmte is de oorzaak niet van dit defect. Mijn DB staat rondom vrij en heeft notabene 2 kleine (stille) CPU fans aan de zijkant bij de voeding zitten die het ding op een acceptabele temperatuur houden. Er zitten gewoon slechte condensatoren in ofzo. Origineel bericht van: markie2 Graag had ik geweten of anderen die ook als een voedingsprobleem hebben ervaren: ... 2)Vaak net na het opstarten een schokkend beeld/geluid (1sec normaal, 2sec stilstaan, 1sec normaal,...enz.), een opname is dan wel OK, en het probleem verdwijnt na 1x zappen. ... Dit probleem heb ik ook sinds mijn voeding raar doet (week of 4), en zou dus het gevolg kunnen zijn van een defecte voeding. Je andere 2 punten heb ik geen last van.
markie2 Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Ondertussen enkele elco's doorgemeten, C8 (2200µF) meet maar 1850µF (nog niet dramatisch, maar duidelijk ook niet in orde) en 1 van de 100µF elco's meet maar 35µF. Ik heb dan maar een reeks goede kwaliteit low ESR elco's van Panasonic besteld en ga heel het zooitje vervangen. C8 is niet te vinden in low ESR en 10 mm doormeter, dat word dus een 12.5mm en wat wringen, er is eigenlijk te weinig plaats voor.(groene voeding) ps: C8 moet je lossolderen om door te meten, er staat namelijk via een spoeltje nog een 1000µF aan parallel, en de meter telt beide waarden gewoon op. @ remco_k: Passen de connectoren van de nieuwe voedingen nog, of is die aansluiting ook anders? Ik overweeg ook om een reserve te bestellen. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Gast MiLo Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Origineel bericht van: remco_k Feit dat de "nieuwe voeding met groene trafo" niet meer wordt gemaakt lijkt op een erkenning dat die ook niet in orde is. Tsja, en dat blijkt ook uit mijn vermoeden dat de nieuwe voeding ook aan het sterven is. Heb 'm net eens gemeten, en de 5V is prima, maar op de 12V meet ik nog maar 11,92 in standby en 11,85 in bedrijf. Andere voltages weet ik zo niet te vinden. Symptomen: - 2e LNB werkt niet meer betrouwbaar (doorlussen wel) - Opstarten met "stotterend" beeld (zappen helpt) - Trage netwerksnelheid (kan ook aan image liggen, moet ik nog testen) - Loopt vast onder zware load (EPG plugin) Ik ga de oude gele voeding maar eens reviseren met een zakje elco's, kijken of dat helpt.
Golfdiesel Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Hebben we het hier over de "oude" 7025 of ook over de "nieuwere" 7025+? Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen