Gast AlanS Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Citaat: Niemand interesse voor een handeltje? Het is natuurlijk fantastisch als leden elkaar helpen met kapotte voedingen maar dan wel tegen kostenvergoeding en niet als een "handeltje"
Dutchsat Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Het is echt een typisch Dream probleem. Dream heeft toch inferieur materiaal gemaakt/de voeding te licht uitgevoerd. En de garantie eindigt echt niet na 2 jaar, een voeding wordt geacht langer dan 2 jaar mee te gaan, alleen zal men na 2 jaar niet geheel eea kosteloos hoeven te vervangen. Maar dat men na deze termijn recht heeft op vervanging lijkt mij sterk verdedigbaar als men in het bezit is van een 7025 v1 en nog nooit de voeding heeft laten vervangen. Het lijkt erop dat nu ook de voedingen die Dream in het verleden een keer vervangen heeft tijdens de garantieperiode of de versies van 2007 en later ook na een tijdje weer kuren gaan krijgen. Ik denk dan ook dat het zelf modificeren de voorkeur heeft zeker als men niet bezuinigd op de elco's. Maar als ik hoor dat met nog geen Euro aan onderdelen de voedingen weer werken, zou het inderdaad misschien een goed idee zijn om een soort van voedingendepot op te zetten bij een lid waar men altijd gerepareerde voedingen op voorraad heeft en men deze daar kan laten omruilen tegen een vaste vergoeding van stel Euro 25,00, mits dit natuurlijk met de elco's te repareren is. Dit zou goed kunnen als men van diverse leden dan al enkele oude voedingen zouden kunnen krijgen (tegen het recht bijvoorbeeld om jun eigen voeding eenmalig te laten repareren als deze weer eens de geest geeft). Lijkt mij wel een leuk initiatief en dan hoeft men zich niet te ergeren op Dream en of ze nu wel of niet coulance willen geven. Tot slot vraag ik mij af of er wel iemand is die een 7025 R1 heeft (van voor 2007?) met een interne 3,5" HD en die nog nooit problemen heeft gehad met de voeding, ik kan dit niet voorstellen! VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Meneer negatievo, Dream Multimedia koopt die voedingen ook maar gewoon bij een dochter van Panasonic in. Als die er slechte elco's in douwen en je dat aan de buitenkant niet kunt zien, kan Dream daar weinig tot niets aan doen. Voor zover ik weet worden voedingen ook na de 2 jaar garantie gewoon gratis gerepareerd of vervangen, als je ten minste de factuur of bon nog hebt. Zonder bon geen garantie en dat is logisch. Ron
Dutchsat Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Ik weet wel dat als wij zo een kwalitatief product zouden leveren wij deze linea recta retour zouden krijgen van onze klanten. Daarvoor heeft elk respectabel bedrijf die zich op de bovenkant van de markt beweegt een afdeling kwaliteitscontrole van nivo, en zo moeilijk is het niet om voedingen te testen. Dan vraag wat minder voor je product en profileer je niet als het summum van kwaliteit. Ik heb inmiddels ook al zo een geweldige 7025 voor mijn neus staan met een gemodificeerde voeding die dus ook al prut is. Deze voeding is dus al NB bij Dream gerepareerd geworden. Lijkt mij toch wel normaal dat men minstens bij de retour gekomen exemplaren betere onderdelen gebruikt. Volgens mij wist jij niet hoe snel je je 7025 moest inruilen voor een 8000'er terwijl jij ons wel met koopadviezen voor de 7025 hebt overstelpt :-( en ons ondertussen van probeerde te overtuigen waarom jij op dit moment geen HD ontvanger ging kopen. Dit is geen kritiek maar vind het maar allemaal vreemd. Een initiatief om niet van Dream afhankelijk te zijn voor een reparatie en niet één maand de ontvanger kwijt te zijn, lijkt mij wel positief te zijn, maar goed dat mag iedereen zelf uitmaken. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Nu maak je alweer een gezonde discussie persoonlijk en vervelend. Kan dat bij jou a.u.b. eens anders? Natuurlijk moeten ze fatsoenlijk repareren. Vooraf (dus voor aanschaf) 100% betrouwbaar testen is vrijwel onmogelijk. Als net de voedingen die je als kwaliteitstest van de producent gekregen hebt, getest hebt en goed bleken, heb je al een probleem. Je kunt niet verwachten dat als de fabrikant bij de producent van de voeding steeds exact dezelfde voeding bestelt ze daar steeds weer opnieuw op gaan controleren. Dat hoort de producent en niet de koper te doen. De producent van de voeding heeft gefaalt en niet de koper van de voeding (dream Multiemedia) die nu zelf ook slachtoffer zijn. Dit kost Dream Multiemdia immmers ook klauwen met geld. Jou opmerking over het aanraden van de DM7025 zal ik maar grotendeels negeren. Ik sta nog steeds volledig achter de DM7025 die op zijn voeding na, een super toestel is. De DM7025+ is zelfs perfect want heeft geen enkel voedingsprobleem. Ik heb een DM8000HD gekocht en de DM7025+ verkocht omdat ik de vetste, beste "über HD empfänger" wilde hebben en niet omdat ik de DM7025 slecht vond. Integendeel. Vele male beter dan zo'n bagger DGstation, want heb je een DGstation, heb je een goed werkende voeding in een absoluut kl*te toestel Ron
Dutchsat Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Dus het volgende geldt dus echt niet voor hun voeding: The DreamBox 7025 product has been tested for over 12 months by hundreds of users and turned out the most reliable product among the solutions of a kind. Our DreamBox 7025 is a new highly stable and reliable hardware product, based on a new thoroughly tested hardware platform which has proved to be extremely safe and efficient even after months of heavy tests under extreme loads. Om aan te geven dat die voedingsproblemen al teruggaan tot de eerste 7000 serie. Dan kun je je niet verbergen achter inferieure onderdelen van een dochter van Panasonic. Dan koop dan zelf bij Panasonic en timmer je leveringscontract dicht voor zo een problemen en lever zonder al teveel vragen een nieuwe voeding onder vermelding van een serienummer zonder dat men de box lange tijd kwijt is (voor diegene die zelf genoeg expertise hebben om deze te vervangen). VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Jij hebt er zoveel verstand van hoe dat allemaal moet, dat ik me keer op keer weer verbaas dat je zelf geen "Dreamlook" box gaat bouwen of zo. Na de "autodrop" zeker een paar "betwetertjes" te veel gegeten? Ron
Neptunus Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Weer even on-topic: ik heb het gevoel dat mijn voeding het aan het begeven is, knipperende display en dergelijke. Nu kan ik dat apparaat echt niet een maand missen, het liefst zou ik een reserve voeding achter de hand willen houden of is het voor een electronica leek eenvoudig pro-actief te repareren? is er ergens een howto? Als dat niet mogelijk is, is de voeding voor de 7025 los te bestellen? ik zie alleen voor de plus versie. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Dutchsat Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Neptunus, Met de opmerkingen in dit topic zou je zelf aan de gang kunnen gaan, in de meeste gevallen zou het om de elco's gaan. Milo en de anderen hebben nog een paar tips gegeven, maar je moet natuurlijk wel kunnen solderen/niet bang zijn om je voeding eruit te halen. Op de grote veilingsites oa in Duitsland worden regelmatig deze voedingen aangeboden. Een kapotte heb je al voor een paar Euro, een werkende zal inderdaad rond de Euro 60,00 kosten. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
nvl Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Hier ook een DM7025 waarvan de voeding het niet meer doet, Symptomen: Tikken, niet meer opstarten. Zoals in dit draadje aangegeven de elco's vervangen, was wel zoeken waar deze precies zaten... maar uiteindelijk gevonden, sommige daarvan zijn echt lastig om bij te komen vooral onder die beugel noem ik het maar even. Na wat solderen zitten de nieuwe elco's goed, en de dreambox aangesloten en gestart, en plop daar sprong een nieuwe elco. Als resultaat dat de dreambox nog steeds niet opstart. De voeding blijkt bij navraag moeilijk leverbaar te zijn, heeft er iemand nog een goede tip om de box weer aan de praat te krijgen.. alvast bedankt. nvl DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli. Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb. Selfsat + Rotor
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Er vanuitgaande dat de door jou vervangen elco qua polariteit en kwaliteit ok was, heb je toch mogelijk een serieuzer probleem. Zo'n elco poft er natuurlijk niet voor niets meteen weer uit. Grote kans dat je een nieuwe voeding eventueel ook weer opblaast. Ron
nvl Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Bedankt voor je snelle reactie, maar hoe kan ik op de elco zien waar de plus en/of de min pool zit? Ik heb nog eens de elco bekeken maar ik kan het zo niet vinden, aan één kant staan wel de min tekens, uit jou reactie begrijp ik dat dit veel kan uitmaken, klopt dat? Hoe de originele elco erop heeft gezeten weet ik helaas niet meer (dat geldt voor alle elco's die zijn vervangen)misschien dat iemand een foto kan plaatsen hiervan i.v.m. de polariteit. gr. nvl DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli. Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb. Selfsat + Rotor
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Maar kerel toch! Ik wil toch hopen dat je die elco´s op je voeding niet zelf vervangen hebt. Op de printplaat kan je precies zien aan welke kant de zwarte streep moet zitten. Als je niet snapt waar je mee bezig bent, kijk je eerst hoe de oude elco er in zit voordat je die verwijderd en plaats je de nieuwe op dezelfde wijze terug. Grote kans dat die elco gepoft is omdat je niet op de polariteit gelet hebt. Ron
markie2 Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Tja, zonder enige basiskennis van elektronika is het totaal onverantwoord om zulke operaties zelf uit te voeren. Bedenk dat 1) ruim de helft van wat op de printplaat zit is direct aan het lichtnet gekoppeld. 2) fouten kunnen overspanning op de uitgang van de voeding veroorzaken die de rest van je box kan beschadigen. Het elcosymbool op de printplaat is een cirkel waarvan aan 1 zijde de lijn dikker is, dat is de - zijde. Aan deze kant moet de vette streep van de elco komen te zitten, eveneens de minzijde. Elco's die verkeerd gestaan hebben zijn verloren en moet je weggooien, ook al is er (nog) niets aan te zien. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
markie2 Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Woensdag de elco's vervangen, en dit is het resultaat: ongeveer 3 seconden na het inschakelen komt het opstartscherm op TV, nu ben ik altijd al gewent geweest dat dit scherm de eerste 10 seconden stond te flikkeren (zeker bij een "koude" start), nu staat dat stabiel als een huis. Wat niet is opgelost, gisteren had ik weer een stotterend beeld/geluid na het opstarten, en dat blijft zo tot ik van zender wissel. De scartswitsch werkt meestal ook niet juist, hij schakeld wel de tv over bij het aanzetten, maar geeft de TV niet terug vrij bij het standby zetten. Maar af en toe lukt dat wel. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen