fransken Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 van de week de c8-c2-c5-c26-c27-en c36 vervangen omdat de duo lnb niet goed schakelde tussen astra 1 en astra 3 en omdat de dreambox niet lekker liep wat me nu opvalt dat de 7025 niet meer zo warm wordt (de voeding hoeft niet meer zo hard te werken) XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Gast goofboog Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Net vandaag wilde ik een nieuwe harde schijf in mijn dreambox 7025+ zetten en daarna: knipperend display en tikkende geluidjes uit de harde schijf... Na het lezen van de reacties in dit draadje blijk ik al een tijdje wat symptoompjes te hebben die wijzen op een verzwakkende voeding: spontaan herstarten, rare reacties bij mijn tv via de scart ingang, tjirpende geluidjes. Ik denk dat de voeding terziele is: meteen maar een nieuwe besteld! Wil daarbij aan de slag om de elco's te gaan vervangen. Zal in het centrum van utrecht deze maar eens gaan halen. Veel aan dit draadje gehad: allemaal bedankt voor jullie reacties en.... niet te persoonlijk worden, we doen allemaal ons best!!!!
Amused Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Hier gaat het duidelijk bergafwaarts met de voeding v.d. 7025 (groene versie, net iets meer dan 2 jr oud, geen + versie) Diverse symptonen zoals hier beschreven. Voor dat ie het helemaal begeeft wil ik de genoemde elco's vervangen. Ik heb de voeding er al uitgehaald en vraag mij nu af waarom de andere elco's niet vervangen hoeven te worden. Die zullen vast niet van betere kwaliteit zijn. Kunnen die dan niet over bepaalde tijd voor nieuwe problemen zorgen? VU+Ultimate4K OpenPLI 8.1 (DVB-S2 en DVB-C tuners) Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.
Golfdiesel Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Origineel bericht van: Amused Hier gaat het duidelijk bergafwaarts met de voeding v.d. 7025 (groene versie, net iets meer dan 2 jr oud, geen + versie) Diverse symptonen zoals hier beschreven. Voor dat ie het helemaal begeeft wil ik de genoemde elco's vervangen. Ik heb de voeding er al uitgehaald en vraag mij nu af waarom de andere elco's niet vervangen hoeven te worden. Die zullen vast niet van betere kwaliteit zijn. Kunnen die dan niet over bepaalde tijd voor nieuwe problemen zorgen? Ik zou zelf ook denken, als ik eenmaal bezig ben dan vervang ik alle elco's maar... Ik zou gewoon een lijstje maken van alle elco's en die allemaal vervangen. Ik heb zelf een 7025+ en mocht die ook ooit problemen gaan geven met de voeding worden ook alle elco's vervangen. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Golfdiesel Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Meneer negatievo, Dream Multimedia koopt die voedingen ook maar gewoon bij een dochter van Panasonic in. Als die er slechte elco's in douwen en je dat aan de buitenkant niet kunt zien, kan Dream daar weinig tot niets aan doen. Voor zover ik weet worden voedingen ook na de 2 jaar garantie gewoon gratis gerepareerd of vervangen, als je ten minste de factuur of bon nog hebt. Zonder bon geen garantie en dat is logisch. Ron Helaas is het wel zo dat je krijgt waar je voor betaald. Dream had natuurlijk kunnen eisen om een hogere kwaliteitsklasse maar dat kost meer Euro's. Het is een beetje hetzelfde als met de problemen die Mercedes een aantal jaren geleden heeft gehad met motor management systemen. Mercedes stond meteen te schreeuwen dat het de schuld van Bosch was die de systemen geleverd had. Bosch heeft op zijn beurt laten weten dat ze de systemen in verschillende kwaliteits gradaties kunnen leveren afhankelijk van hoeveel de afnemer wil betalen. You get what you pay for. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast bobelen Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 powersupp van 7025 overleden.ben niet goed genoeg om te solderen. navraag bij dmedia. 7025(oud) via dealer opsturen dan wordt hij aangepast met een voeding van een 7025+ Heb een meneer gevonden in geldrop die voedingen repareerd intresse geef effe een pm
Claes Geplaatst: 9 maart 2009 Geplaatst: 9 maart 2009 Ik heb vorige week ook de elco´s vervangen. Had ook af en toe last van trillend/knipperend beeld. Is goed te doen als je een beetje verstand van solderen en elektronica hebt. Heb de elco´s gekocht en afgehaald in Mechelen voor de som van 1,22 Euro. Tja, daarvoor hoef je het dus ook niet te laten. Tot nu toe nog geen beeld problemen weer gehad. 3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1 Dreambox image: PLI of zo
Rytec Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Ik heb met grote zorg dit draadje gevolgd maar ik zou toch graag willen weten of de nieuwe voedingen in de dm7025+ hier ook last van kunnen hebben? Dat kan ik niet echt opmaken uit de verschillende klachten/oplossingen. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
columbo Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 ook de nieuwe voedingen kunnem in principe hier na verloop van tijd ook last krijgen dit is nooit 100% uit te sluiten,alles kan kapot,maar ja daar heb je garantie voor om dit op te lossen.Maar als je voor een kwartje op de eerste rang wild zitten als fabrikant,dan is de consument natuurlijk vroeg of laat de klos.
Golfdiesel Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Origineel bericht van: Rytec Ik heb met grote zorg dit draadje gevolgd maar ik zou toch graag willen weten of de nieuwe voedingen in de dm7025+ hier ook last van kunnen hebben? Dat kan ik niet echt opmaken uit de verschillende klachten/oplossingen. De voedingen van de 7025+ worden minder warm dan de oudere voedingen, misschien dat dit een goed teken is. Mensen die zelf de elco's vervangen hebben melden ook dat na deze behandeling de voeding minder warm wordt. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
HarrieNak Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 12 V PC ventilatortje inbouwen en op 5 V laten draaien (aftappen van de voeding) doet wonderen, de dm wordt niet meer warm, de warmte wordt meteen afgevoerd. DM7020HD+interne HD / Triax 88cm / Panasonic TX-37LZD800F LCD
boekkie Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Origineel bericht van: HarrieNak 12 V PC ventilatortje inbouwen en op 5 V laten draaien (aftappen van de voeding) doet wonderen, de dm wordt niet meer warm, de warmte wordt meteen afgevoerd. Hier ben ik helemaal mee eens,heb op elke DM 7025(+) een ventilator inzitten! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
caveman Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Aargh, mijn 7025 met groene trafo in de voeding is er ook aan. Ik zit de komende weken nog met mijn beide handen in het verband, dus kan ik het zelf ook nog niet maken. Belabberde timing om kapot gegaan, zit nog minstens een week thuis. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Gast BBEER Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Zo gisteren heb ik de laatste Elko's ook vervangen. Had al eerder een aantal vervangen (C2,C26,C28) maar nu gingen er weer twee stuk. (C31 en C36). Heb gelijk de laatste originele allemaal vervangen en tada stil en wordt niet meer warm. Heb gelijk een lijst gemaakt voor anderen. Totaal was ik € 7,00 kwijt. C2=100uF/25V C5=47uF/25V C6=1uF/50V C9=100uF/16V C11=2200uF/16V C12=1000uF/16V C14=2200uF/16V C15=2200uF/6,3V C19=2200uF/16V C20=1000uF/6,3V C23=47uF/25V C26=100uF/25V C27=100uF/25V C30=10uF/50V C31=10uF/50V C36=100uF/25V Mocht iemand hulp nodig hebben laat het maar weten.
Tisnix Geplaatst: 11 maart 2009 Geplaatst: 11 maart 2009 Origineel bericht van: Tisnix Regelmatig lees ik dat er hier handige Harries zijn die zo'n voeding weer in orde kunnen maken. Ik heb zelf nog een kapotte liggen, heb toen een nieuwe besteld. Zijn er misschien handige Harries die dit willen doen tegen redelijke vergoeding? Of eventueel een soort ruilhandel met bijbetaling? Omdat er de laatste tijd veel meer berichten komen over de kapotte voedingen zou dat een mooie oplossing zijn voor andere leden. Ik wil in elk geval wel alvast een werkende reserve voeding binnen handbereik hebben. Origineel bericht van: BBEER Mocht iemand hulp nodig hebben laat het maar weten. Is dit een voorzichtige start van mijn voorstel? VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen