Ga naar inhoud

[7025] Power supply overleden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: BBEER
Voeding van een 7025+ past in een 7025 NA modificatie van zowel de 7025 als de 7025+ voeding.

Zie ook deze link waarop een uitleg van Dream staat:
http://www.sendspace.com/file/rsjm58

Goed om weten, bedankt.
Dat wil dus zeggen dat de oude voeding vervangen door een 7025+ voeding
en de oude bijhouden als reserve niet zo interessant is...

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

• Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Mijn 7025 is net buiten garantie 2 jaar & 2 maanden en de voeding is ook plots stuk. Reperatie zal dus geld kosten maar ik zoek ik iemand die voor de mij de elco's kan vervangen mits betaling uiteraard, laat me iets weten via PM. Dank U!

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

Geplaatst:

Commerciele aanbiedingen mogen ook niet via PM al valt dat natuurlijk niet te controleren. Toch moet je dergelijke vragen op dit board niet stellen, want iemand die jou een aanbieding via pm doet en we "betrappen", kan door ons worden buiten gezet (zie onze huisregels).

Je kunt ook na de garantie gewoon een nieuwe of gerepareerde voeding krijgen. We hebben het hier over een productiefout en dus ook na garantie is de fabrikant gewoon aansprakelijk. Ik geloof ook niet dat Dream Multimedia er geld voor vraagt, als je de aankoop bon nog maar hebt.

Ron

Geplaatst:

We kunnen elkaar onderling toch wel helpen hoop ik, als iemand voor een fles wijn een paar condensators insoldeert heeft dit toch niks met commercie te maken?

DMM vraagt er wel degelijk geld voor trouwens, was iets van 110 Euro of zo. Gerepareerde voedingen zijn ook niet te krijgen, alleen het nieuwe model waarvoor de aanpassingen op het moederbord voor nodig zijn.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:

na een lange mail wisseling hebben ze toch vandaag bij dm kosteloos een nieuwe voeding + ombouwkit opgestuurd.

Heb net een track/trace nummer ontvangen.

heb ik tenminste 1 reserve.

Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli)

Astra-Hotbird,Ziggo

XBMC

Geplaatst:

Vandaag, na iets meer dan een week kwam mijn 7025 terug van reparatie. Ik had hem opgestuurd naar Eindhoven.

Kosten: 0,00. Nog wel binnen garantie, in juni wordt hij 2 jaar.

Op de reparatiebon staat: voeding hersteld en standaard software geladen.

Goede service!

Geplaatst:

Er zaten voordat ik hem terugstuurde groene trafo's op. Kheb hem nog niet opengemaakt nadat ik hem teruggekregen heb.

Geplaatst:

Gelukkig maar. Snelle service.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

• 3 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: caveman
...7 Euro aan elco's en binnen 24 uur geleverd...

Kun je me laten weten waar je die hebt besteld? Mijn voeding is er ook net mee gestopt, ik wil dus ook de elco's vervangen, maar lees hier en daar dat het formaat en de waarde (2200uf in zo'n klein kokertje) niet makkelijk te krijgen zijn.

Is het het stuklijstje dat ik elders gelezen heb of heb je andere besteld?

Ik las het volgende stuklijstje:

C8 2200uF 16V or 25V
C2 100uF 25V or 35V
C5 47uF 25V
C26 100uF 25V
C27 220uF 25V

groet... de knar

** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **

Geplaatst:

Dit is het lijst van de elco's die ik totop heden heb vervangen.

C8 2200uF 16V or 25V

C2 100uF 25V or 35V

C5 47uF 25V

C26 100uF 25V

C27 220uF 25V

C36 100uF 25V of 35V

Neem je voeding even mee naar de onderdelenzaak en je komt er qua maatvoering wel uit.

gr. Erik

• 4 weken later...
Geplaatst:

Mijn voeding gaat het ook begeven! frown Als ik de box met de knop aan de achterkant uitzet blijft display knipperen en bij het weer aanzetten start de box niet op, ik moet een paar minuten wachten. Ook gaat de box regelmatig vanzelf uit.

Ik kan de genoemde elco's ophalen bij een electronicazaak in Ede maar is er iemand die voor mij de elco's kan solderen? ik kan dat echt niet en heb geen zin de box op te sturen, ik kan die box echt niet missen! cry

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Vaak lees ik dat er problemen zijn met de voeding.

Ook lees ik vaak dat mensen zelf te weinig informatie / kennis hebben om de elco`s te vervangen.

C8 2200uF 16V or 25V

C2 100uF 25V or 35V

C5 47uF 25V

C26 100uF 25V

C27 220uF 25V

C36 100uF 25V of 35V

Het zijn slechts 6 stuks.

Misschien is er iemand die aan de hands van foto`s en een stap voor stappen plan/ uitleg eens een beschrijving kan maken.

Zo zouden velen geholpen kunnen worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen