Neptunus Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: Laverda Zevenaar te ver? Ik heb iemand in Utrecht bereid gevonden, hoe dan ook thnx! Goeie community hier! Nog even een vraag: ik ben bezig de voeding te demonteren maar hoe krijg je die 220 volt tuimelschakelaar los van de achterplaat??? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Ben er al achter, je moet de hele achterplaat omhoog brengen. Ik heb de "groene voeding" Ik kreeg de tip te gaan voor 105 graden elco en niet voor de 85 graden. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Laverda Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 alle schroeven uit de achterplaat draaien schroeven op moederbord direct achter de achterplaat verwijderen. nu kun je de achterplaat zover opbeuren dat je de voeding met schakelaar kunt verwijderen Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
JBnl Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Idd je moet 105 graden elko's nemen en geen 85 graden. De 105 versie kunnen beter tegen warmte en zeker in deze voeding zal dat ten goede komen, omdat de voeding nogal vrij warm wordt. groeten,JBnl
Neptunus Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Origineel bericht van: JBnl Idd je moet 105 graden elko's nemen en geen 85 graden. De 105 versie kunnen beter tegen warmte en zeker in deze voeding zal dat ten goede komen, omdat de voeding nogal vrij warm wordt. Klus is vanmiddag met behulp van een mede sat4aller (thanks mate!) geklaard, als je kan solderen is het zo gepiept, één van de elco's was eigenlijk iets te hoog en paste niet onder het koellichaam, die is iets schuin gemonteerd. Box draait alweer een uur en wat direct opvalt is dat die veel minder heet wordt. Ik zou iedereen aanraden preventief die elco's te vervangen. Kosten tussen de 4 en 10 euro. Die 7025 staat nagenoeg altijd aan dus het is een gerust gevoel dat alles nu weer draait. Ik blijf het vreemd vinden dat er zo'n slechte warmtehuishouding zit in de Dreambox, overigens had mijn Topfield hetzelfde probleem. Als ik goed ben geïnformeerd \it er in een 8000 wel een fan. Toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 O ja, er zaten al 105 graden elco's in dus let wel op dat je die dan ook weer aanschaft en niet de 85 graden! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Edgar-knarretje Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Continuing Story: de elco's vervangen, dat was allemaal niet zo moeilijk. Wat blijkt: de spanning is uiteindelijk rock-bottom stabiel, maar... Het duurt wel een half uur () voordat de voeding helemaal opgestart is. Ik hoor dat de oscillator niet start en dat is niet leuk. Daarna een tjilpend geluid en dan gaat ie na een half uurtje eindelijk (hehe) aan... Als je de dreambox in standby zet zakt het verbruik weer onder de grens en gaat de oscillator weer afslaan. Niet leuk allemaal... Er zit dus echt (ook) iets fout in de oscillator. Iemand daar ervaring mee? Anders wordt het toch een modificatie naar een 7025+ voeding... ik hoor het wel, groet, de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
markie2 Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Edgar, er zit nog ergens een vrij kleine elco onder een koelplaat waar je moeilijk bij kunt, iets van 47 of 100uf, ik dacht c36. Heb je die vervangen? Die is namelijk meestal de oorzaak van wat jij beschrijft. Gr, Mark. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
boekkie Geplaatst: 8 mei 2009 Geplaatst: 8 mei 2009 Inderdaad de C36. En C36 100uF 25V of 35V,zit onder het allu koelblok in het gedeelte achter de trafo, de boos doener voor!! Tsjirpende geluidjes uit de box. Niet meer opstarten, blanco display. groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Edgar-knarretje Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 He guys, C36 vervangen en that did the trick! :D Ik had nog een klein ventilatortje liggen, dat heb ik nu op de 5v bijgeschakeld en tussen de HD en de power supply geplaatst. Is heel stil en de voeding blijft een stuk koeler! Nou, iedereen bedankt, we kunnen hier weer kijken! groet, de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
Edgar-knarretje Geplaatst: 9 mei 2009 Geplaatst: 9 mei 2009 Nou zoek ik me dus te pletter naar een schemaatje dat gepubliceerd is waarmee je de ventilator kunt aansturen... had ik maar een bookmark gemaakt. Wie weet waar het staat? dank en groet, Edgar de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
Gast Rodajo Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Dag, Na een goeie drie jaar trouwe dienst is de power supply van mijn dreambox 7025 overleden. Ik ga proberen ze te laten herstellen door het vervangen van de condensators die hier in het forum opgegeven werden. Weet er iemand ook wat de spanningen zijn die vanuit de powersupply naar het moederbord gaan ? Op die 18 polige stekker ? Dit ter controle achteraf. Mvg
Edgar-knarretje Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Hallo Rodajo, Ik zou vooral op de connector voor de harddrive meten, dat is makkelijk en veilig. Op de 18-pins connector zitten ook wat signaallijnen heb ik gemerkt, ik heb er geen beschrijving van. suc6 met het soldeerwerk, groet, edgar de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
Neptunus Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: Edgar-knarretje Nou zoek ik me dus te pletter naar een schemaatje dat gepubliceerd is waarmee je de ventilator kunt aansturen... had ik maar een bookmark gemaakt. Wie weet waar het staat? dank en groet, Edgar de knar Ik had een molex stekker met daaraan twee stekkers voor de fan's de ene gaf 5 volt en de ander 12 volt, was in een paar minuten aangesloten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
ghostecho Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Kijk eens hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1551827/1 of zoek naar [7025] ventilator inbouw in dm 7025 waar staan de keurcode voor ? Er staat erg veel geschreven over een ventilator in bouwen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen