Edgar-knarretje Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Vandaag ff nagedacht over een schakelingetje. Ik heb een bouwpakketje besteld bij een electronicaleverancier en tja, met een LM317 en wat losse componenten kun je ook een leuk schakelingetje maken. Als het is ingebouwd maak ik wel een verslagje... groet, edgar de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
Mojo Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Heeft geen zin! Heb ik er ook in gehad en toch ging mijn voeding kaduuk. Je kunt de fan aansluiten op pin 8 van de scartaansluiting. Is 12 volt en schakeld gelijk met de aan/uit van de box zelf. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
RobbieT Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Volgens mij heeft het een paar oorzaken; 1. Elco's te krap bemeten, hadden voor een hoger voltage moeten zijn. 2. Elco's van slechte kwaliteit, zoals helaas zoveel elco's uit China. De warmte draagt maar een klein deel bij aan het sneuvelen van de voeding. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Golfdiesel Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: RobbieT Volgens mij heeft het een paar oorzaken; 1. Elco's te krap bemeten, hadden voor een hoger voltage moeten zijn. 2. Elco's van slechte kwaliteit, zoals helaas zoveel elco's uit China. De warmte draagt maar een klein deel bij aan het sneuvelen van de voeding. Ik denk dat de voeding in z'n geheel te krap bemeten is. Mijn 7025+ draait gelukkig nog goed, maar misschien ga ik toch maar eens uit voorzorg een aantal elco's vervangen door betere exemplaren. Zoveel werk is het niet. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Edgar-knarretje Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: Mojo Heeft geen zin! Heb ik er ook in gehad en toch ging mijn voeding kaduuk. Je kunt de fan aansluiten op pin 8 van de scartaansluiting. Is 12 volt en schakeld gelijk met de aan/uit van de box zelf. Ik wil liever geen fannetje op 12 volt, die staat vol te draaien. Dus liever iets met een NTC, wel goed afregelen natuurlijk: bij weinig vermogen afname ook een laag toerental, het mag wel warm worden, maar niet heet... edgar de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
Edgar-knarretje Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 Origineel bericht van: RobbieT Volgens mij heeft het een paar oorzaken; 1. Elco's te krap bemeten, hadden voor een hoger voltage moeten zijn. 2. Elco's van slechte kwaliteit, zoals helaas zoveel elco's uit China. De warmte draagt maar een klein deel bij aan het sneuvelen van de voeding. je hebt wel gelijk, maar juist OMDAT de elcos te krap bemeten zijn en van slechte kwaliteit wordt de warmte een bepalende factor. Ik merk met betere elco's al een verschil in temperatuur, maar ik vind ook dat alle warmte die je kwijt kan je ook moet afvoeren om elk risico uit te sluiten. edgar de knar ** dreambox 7025, 2 cable tuners, Gemini 3.8, Enigma 2 MGCCAMD + NEWCS **
Neptunus Geplaatst: 12 mei 2009 Geplaatst: 12 mei 2009 De elco's die er standaard inzitten zijn berekend op 110 graden, zou toch genoeg moeten zijn. Ik blijf het vreemd vinden dat mijn panasonic dvd recorder, mijn sony dav HT, mijn motorola ITV tuner, allemaal apparaten vergelijkbaar met de Dreambox, een fan hebben en de Dreambox niet! Genoemde apparaten zijn ook allemaal lauw tot gewoon koud en de Dreambox is heet, dat kan echt niet bevorderlijk zijn voor de levensduur. Ik ga dit weekend toch maar even een fan plaatsen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Rytec Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 ik volg dit topic nu ook geruime tijd maar het is mij nog niet duidelijk of het hier gaat over de DM7025 en/of DM7025+ Ik zelf heb een DM7025+ en het toestel is idd wat warmer dan m'n dvd-speler en versterker maar nu ook niet zo extreem heet. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Neptunus Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Het gaat voornamelijk om de 7025 waarvan de originele voeding niet meer wordt gemaakt. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ron Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 De reden dat die voeding zo warm wordt komt volgens mij met name door de tuners die echte stroomvreters zijn. Verbruik = warmte. Met twee philips kabel tuners in de box, wordt hij niet eens half zo warm. Ron
bartie Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 heb alle condensator's vervangen en mijn voeding werkt nog niet. Is er nog iets dat kan vervangen worden op die voeding?
Zork Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 All, bedankt voor deze prima tip ! Even zoeken naar alle Elco's (tip: let op afwijkende kleuren), en na een uurtje knutselen loopt mijn 7025 weer als een tierelier. Tevens een klein ventilatortje (5 euro) 12V aangesloten op 5 volt, en de voeding blijft gewoon koud ! Alleen bij de tuners is het nog een stukje warmer. Al met al is de warmte nagenoeg verdwenen. Grtz, Zork. Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II *** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***
Neptunus Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 Het is inderdaad de voeding en de tuners die zeer het worden, zet ook een fan bij de tuners en de box blijft goed koud! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ron Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Ik bedoelde daarmee dat de tuners er voor zorgen dat de voeding zo warm wordt. Die moet namelijk door de stroomafname van de ALPS tuners "op volle toeren" draaien en daardoor ontstaat die warmte. De tuners zelf worden uiteraard ook warm. Twee Philips kabel tuners er in en 50% van de warmte is weg. Daar heb je natuurlijk niets aan als je satelliet TV wilt kijken, maar dit alleen even om aan te tonen dat de tuners het veroorzaken. Ron
siriustux Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Alle 6 elco's vervangen die in dit forum aan bod kwamen. 20 minuten soldeerwerk en dream 7025 loopt terug als een trein VU+ Duo VTi - DM 7025 OpenPli - DM600 OpenPLi Visiosat Big Bisat 3Gc Astra 1,2,3 - 3 x Triax Diseqc Switch 3 Inverto Quad LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen