Gast BMW850 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Hoi, Ik heb de MTI HIGH LINE AP8-T2NRC Single LNB aangesloten en heb gelijk 1 DB versterking op 9.0E Eurobird 9 Zender MelodyZen HD. Maar toen de schotel terug ging naar de Astra satelliet merkte ik dat er problemen zijn met bepaalde zenders ook heel veel blokvorming of geen beeld. b.v. de Duitse RTL RTL= 8.6db SNR 16% Ned1= 7,9db SNR 15% Ook als ik de schotel positie verander of de LNB draai is er geen verbetering. Nu de invacom LNB weer aangesloten .......... Ned.1 = 16,8 dB 32% SNR Duitse RTL = 14 dB 27% SNR Dit vind ik een heeeel groot verschil. Moet ik iets instellen met de Dreambox 800HD om dit goed te krijgen of is deze LNB niet goed? Anders stuur ik de LNB weer retour naar Duitsland. Hier ben ik niet blij mee denk een goede LNB te kopen en nu dit Rudy P.s Hier heb ik deze vraag ook gesteld: Klik hier.
juleke21 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 ik heb dezelfde lnb aangesloten op lyngbox+hummi 1000hd man die werkt suuuuper hebt ge de high band soms ingesteld?
Gast BMW850 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Hoi juleke21, Ik gebruik dezelfde tuner instellingen als bij de invacom LNB, ik mag aannemen dat de MTI dezelfde tuner instellingen heeft als de invacom LNB het zijn allebij universele LNB's. Het enige wat er gebeurt met het verwisselen van de LNB is alleen de spanning eraf, en de spanning er weer op van de Dreambox 800HD! Alle tips zijn welkom, misschien zie ik iets over het hoofd de MTI LNB kan toch niet stuk zijn, het probleem lijkt wel frequentie afhankelijk omdat ik wel 1 DB meer versterking heb op de 9.0E Eurobird 9 dan de invacom, Zender MelodyZen HD Rudy
Gast BMW850 Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Ik heb deze week een nieuwe MTI LNB type AP8-T2NCR gekregen (garantie) en krijg ook bij b.v Nederland 1 op de astra maar 9db met de MTI. Met de oude invacom heb ik 17db. Ik vind dit een vreemde zaak, misschien een te sterk signaal met de MTI zodat de Dreambox raar gaat doen met de ontvangst? Rudy
Gast jozy Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 De MTI wordt meestal niet aangeraden om te gebruiken op de sterke satellieten maar meer voor de zwakkere doch populaire satellieten als Turksat, Nilesat etc. Hier een quote van een Duitse webshop: Citaat: Die MTI Hig-Gan LNB ist für den Empfang schwacher Satelliten besonders geeignet, z.B. TÜRKSAT, AMOS. Weiterhin sollte sie bei langen Kabellängen > 60m eingesetzt werden. Bei starke Satelliten, z.B. ASTRA kann es durch den hohen Ausgangspegel > 90 dB zu Übersteuerungen des Receivertuners kommen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen