Ga naar inhoud


Wat is dat toch met kopen blanco dvd's in België uit buitenland?


Koen B

Aanbevolen berichten

Er is iets waar ik me al lang over verbaas, en nu wil ik toch wel eens weten hoe de vork precies in de steel zit. Al jaren koop ik via de ons allen bekende veilingsite blanco dvd's uit het buitenland - dat is immers veeeel goedkoper dan ze hier in een winkel te kopen, en de online prijzen van dat handjevol Belgische webwinkels zijn belachelijk hoog in vergelijking met die van hun collega's in bijvoorbeeld Duitsland. Wat me wel opvalt is dat van de vele professionele verkopers op de veilingsite er vele naar een groot aantal landen verzenden, maar bij België expliciet aangeven dat ze daarnaar geen dvd's zenden. Nu geloof ik wel dat België (misschien als een van de weinige landen?) een belasting heft op blanco media, wordt het daardoor illegaal lege dvd's naar België te verzenden als die belasting er niet overheen gegaan is?

 

Lege dvd's op spindle kosten in Belgische dozenschuivers nooit minder dan een euro, voor buitenlandse schijfjes plus papieren hoesje betaal ik nu circa 30 cent.

 

Ik heb net ontdekt dat de handelaar uit Oostenrijk waar ik altijd van kocht niet langer naar België verzendt, dus als er Belgische sat4allers zijn die via pm tips hebben voor goede webwinkels hou ik me natuurlijk aanbevolen. cool

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


binnen de eu is vrije handel dus mag je zonder belemmeringen

kopen/verkopen zonder rekening te houden met lokale

regels (dit geld alleen voor niet zakelijke transacties).

Zakelijk moet je rekening houden met lokale belastingen zoals btw.

Belgie heeft zowieso rare regels zoals gelijkvormigheid verklaring.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Koen B
. Nu geloof ik wel dat België (misschien als een van de weinige landen?) een belasting heft op blanco media, wordt het daardoor illegaal lege dvd's naar België te verzenden als die belasting er niet overheen gegaan is?
cool


Als je als verkoper in het buitenland een speciale taks moet heffen om naar Belgie te verzenden zoals wettelijk is vastgelegd dan zou ik het ook voor bekeken houden : begin er maar eens aan om dat adminitratief allemaal in orde te brengen voor een relatief kleine markt . Die zogenaamde " copieertaks" wil men trouwens nog gaan uitbreiden naar andere gegevens-dragers zoals usb ed.. Maar degene die aleen data wil opslaan is natuurlijk de klos want hij betaald ook de volle pot . Goed gek natuurlijk.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

och in Nederland kennen we deze belastingen ook.

Als ik de opnames van mijn videocamera op dvd wil branden moet ik daar ook rechten over betalen.

En dit word in de toekomst nog veel erger.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben normaal niet anti Europa maar hier is een voorbeeld van hoe een burger voordeel zou kunnen halen uit een eengemaakte markt en dan maken ze er een uitzondering op zodat dezelfde burger toch weer zijn geld kwijt is.

Enfin je kan beter even naar Duitsland rijden voor een kofferbak DVD's.

Of je koopt heel grote externe harde schijven en een media streamer. Ben je ineens klaar voor HD.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met de verkoop van/naar Belgie te maken, maar ik koop zelf altijd mijn lege dvd's op de zwarte markt in Beverwijk. Zijn daar nog goedkoper dan via de bekende Europese site's en er mankeert niets aan.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...