Gast silver79 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Ik heb een Arion 9300 - matrix reborn cam UCAS V3.1 - twin duolnb - triax schotel van 78 cm Ontvangst op astra 1 & 3 is 67% satelietniveau en 95% kwaliteit Ik ontvang alle zenders op astra 1 & 3 behalve de HD zenders op astra 1 & 3 vind hij niet als ik de zenders automatisch laat zoeken. Ook niet bij handmatig zoeken. Heeft dit misschien te maken met disecq instellingen. Ik heb ook gemerkt bij handmatig zoeken dat ik de FEC niet kan instellen op 9/10, ik kan in het menu wel kiezen voor 3/4 - 5/6 - 7/8 enz. Waaraan zou dit kunnen liggen dat ik de HD kanalen niet in mijn zenderlijst vind na het zoeken?
Gast aart44 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Kan een kort antwoordt zijn de Arion 9300 is niet geschikt om HDTV mee te ontvangen. Daarom kun je ook geen 9/10 instellen.
Gast silver79 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Das wel balen, ik denk dat ik ga overschakelen op topfield 7700 HDPVR
astro iris Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Ja dat probleem ken ik, maar ik zal zelf nog even wachten met een HD toestel tot er meer kanalen beschikbaar zijn. Ik heb trouwens mijn Technomate 1500 nog maar een paar jaar en momenteel is de aankoop van een nieuw toestel nog niet aan de orde.
Gast FranzJosef Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Heb een Technisat HD S2 ontvanger,deze vindt ook de HD kanalen van één HD en Ned HD niet! Handelaar vertelde mij dat verschillende fabrikanten een software update aan het voobereiden zijn om dit probleem op te lossen TVV zou verschillende zenders op dezelfde transponder en of dezelfde frekwentie uitzenden Ik begrijp het ook niet zo goed maar enfin we zien wel Een beetje geduld uitoefenen misschien ?
willy588 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 ik heb dit ook ondervonden met mijn 7710HDPVR.De HD kanalen op 23° werden allemaal ingelezen (TVV) behalve EEN HD en NED HD. Met mijn vroegere Nokia 9200S had ik ook een soortgelijk probleem maar mits toepassing van een egalisator waren deze problemen opgelost. Ik heb deze oude egalisator nu tussen de disecq en tuner staan en nu worden alle kanalen gededecteerd. Ik krijg nu ook geen foute meldingen meer als zou ik geen abonnement hebben op deze kanalen. TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen