satede Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Ik wil een plasma TV kopen maar ik twijfel tussen deze 2 modellen. Heeft iemand ervaring of een goede reden waarom ik 1 van deze 2 moet kopen. The birdman has left the building
HDvideo Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Pioneer, veel mooiere afwerking van de kast, het zwart is veel beter en 3 jaar garantie bij een Vision2000+ dealer !
winwiz Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Grappig. En waar komen de panels tegenwoordig vandaan?? Van panasonic Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jürgen Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Ja maar hij bedoeld ook dat het zwart van de kast veel beter is MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: Jürgen Ja maar hij bedoeld ook dat het zwart van de kast veel beter is Ja zo kun je het ook bekijken Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
satede Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Geplaatst: 13 juli 2008 de kast maakt mij niet zo veel uit, wel heb ik gezien dat het zwart echt zwart is bij de pioneer, dit was niet het geval bij de Panasonic. alleen is de pioneer hd-ready en de Panasonic Full hd. Volgens de verkoper heeft full hd alleen zin vanaf 50 inch of groter. The birdman has left the building
Jürgen Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: satede de kast maakt mij niet zo veel uit, wel heb ik gezien dat het zwart echt zwart is bij de pioneer, dit was niet het geval bij de Panasonic. alleen is de pioneer hd-ready en de Panasonic Full hd. Volgens de verkoper heeft full hd alleen zin vanaf 50 inch of groter. Satede, Ik hoop toch wel dat je begreep dat de opmerking over de zwarte kast als geijntje bedoeld was. Als de verkoper de opmerking over Full HD / HD Ready heeft geplaatst zonder verdere onderbouwing dan is het een ongenuanceerde en nergens op slaande opmerking. Het wel of niet succesvol toepassen van Full HD is van vele omstandigheden afhankelijk en kan niet met een enkele opmerking worden afgedaan. Hierover is al heel veel geschreven en ik zou je willen adviseren om zowel hier op het forum als b.v. op Wikepedia te zoeken. Pas daarna kun je een redelijk goed beeld vormen welke van beiden voor jou zinvol is. Succes met je keuze. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast frank2 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Je hebt wel de 2 beste tv's uitgezocht. Qua beeld is de pioneer beter dan de pana.(al is het verschil niet erg groot) Qua prijs is duidelijk de pana beter. Het verschil in prijs tav de iets betere kwaliteit van de pioneer is voor velen een struikelblok, als dat voor jouw niet zo is, zou ik voor pioneer gaan. Op het ht forum staat erg veel vermeld over beide tv's. Als beide tv's goed zijn ingesteld, pana op cinema mode!! dan is het verschil erg klein, alleen het prijsverschil is mij te groot. Ik heb pas geleden 2 pioneers hd ready en full hd naast elkaar gezien met een dvd opname tegelijkertijd op beide tv's. Er zat een prijsverschil in van 2000 euro. Helaas zag ik bijna geen verschil in full HD eh HD ready. Met echte HD uitzendingen zal dat verschil er wel zijn, maar SD en HD op een HD ready is al zo'n groot verschil, dat ik nu eerst een HD ready zou kopen en over 8 jaar als bijna alles in HD is, een full HD. Zijn de prijzen ook lager. Full HD 4000 euro, HD ready 2100 euro. Ik vind dat nogal een verschil.
HDvideo Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 de Pioneer heeft GEEN panasonic panel, dat gaat pas gebeuren in de komende line-ups omdat Pioneer nu stopt met het maken van 42 inch panelen (de oude NEC fabriek die ze overgenomen hadden). 50 inch en groter blijven ze zelf maken, de kleine 42 inch kopen ze bij Panasonic
obelix Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Zelf heb ik een week of 3 geleden voor dezelfde keus gestaan. Echter nadat ik bij een winkel beide schermen live gezien heb, ben ik toch gevallen voor de Pioneer juist vanwege de betere "zwarting" Het verschil was goed te zien en maakte bij mij meer indruk dan het "onzichtbare" verschil tussen HD ready en Full HD. Mocht je nog een PDP-4280XD willen aanschaffen, dan mag je wel opschieten, want momenteel liggen echt de laatste exemplaren bij de winkels. Pioneer heeft ze niet meer en ze komen ook niet meer. Het wachten is op de 9G schermen en voor zover ik begrepen heb, zullen deze van Pioneer alleen in 50" en groter geleverd gaan worden. Wat misschien interessant kan zijn: de PDP-4280XA. Is het zelfde toestel als de XD, heeft echter geen DVB-T tuner aan boord. Dus als je het scherm toch op een SAT tuner of kabel TV (digitaal?) wilt aansluiten, kun je net zo goed de XA kopen. Is ook nog eens goedkoper ook dan de XD! Maar ook hier geld: de laatste toestellen staan bij de winkels. Ik heb mijn 4280XA aangesloten staan op een TF7710-PVR en zowel met SD als met HD zenders een bijzonder mooie plaat! De Pioneer scaled de SD signalen op naar 720P en doet dit op een meer dan voortreffelijke manier.
Eduard07 Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Origineel bericht van: frank2 Full HD 4000 euro, HD ready 2100 euro. Ik vind dat nogal een verschil. Een full-hd Panasonic ligt nu onder de 1400. Dat kostte ruim een jaar geleden de hd-ready nog. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 uh wattuh heeft full HD pas zin bij 50 inch of meer. (volgens de verkoper) dan mag er nog een fabeltjeskrant geopend worden. of je nu het uiterlijk belangrijker vindt of de beeldkwaliteit is wel een extreem verschil met betrekking tot het wikken en wegen. ga nog eens kijken bij je verkoper en sluit met een en dezelfde scartkabel kwaliteit en een scartswitch beide (of beter nog HDMI kebels en switch) apparaten aan op een en dezelfde beeldbron. vergelijk ze dan ter plekke ... en neem dan een beslissing. Overigens, de modellen volgen elkaar in ras tempo op en voor je het weet is die 800E al weer een oud model zodat ie ook voor veeeel minder de toonbank over gaat. (die oudere types zijn echt niet "heel erg zichtbaar/functioneel" slechter dan de laatste nieuwe die gelanceerd worden. de 700 HD van drie maanden geleden was nu al 600 euro goedkoper. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Allure Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Qua absolute beeldkwaliteit is de Pioneer de beste, deze kan ook het meest uitgebreid getweaked worden in het menu. Kijk je echter naar de prijs/kwaliteitsverhouding, dan is de Panasonic de betere keus. Kijk dus even met eigen ogen of het verschil in beeldkwaliteit je de meerprijs waard is, en weeg dit ook af tegen de tijd dat je het toestel denkt te gebruiken.
SkullOne Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Ik heb net mijn Pioneer PDP-427 XD vervangen door een Panasonic TH42PX80E. De zwarting van de 427 is slechter dan die van de th42px80. Ik verwacht wel dat de 428 hierin iets beter zou kunnen zijn. Maar veel kan dat niet wezen. Ik heb de bovengenoemde schermen een tijdje naast elkaar kunnen testen. Hier de vergelijking: - De Pioneer heeft een betere methode bij het verhullen van MPEG-compressie artefacten bij SD uitzendingen. Niet veel, maar wel zichtbaar iets beter. - De Panasonic heeft een mooier en egaler beeld. De Pioneer heeft een wat vlekkerig beeld (misschien voor de 428 beter dan voor de 427 die hiervoor berucht is). - De Panasonic gebruikt veel minder stroom (gemiddeld verbruik met ongeveer dezelfde beeldafstelling 140W versus 210W). - De kast van de Pioneer is iets beter van kwaliteit en wellicht iets mooier (hoewel de achterzijde van beide panels foeilelijk is). - Bij dichtbij en zeer schuin kijken naar het beeld van de Panasonic zie je het zogenaamde 'dubbel beeld' bij contrastrijke stukken zoals ondertitels. Dat komt door het dubbel glas aan de voorzijde van het panel. De Pioneer heeft dit niet. In praktijk heb je er geen last van. Wellicht dat door het dubbel glas de warmteuitstraling aan de voorzijde van de Panasonic wat minder is. - De Pioneer heeft wat meer toeters en bellen (die je meestal niet gebruikt). - De Panasonic heeft geen merkbare audio-lag. De Pioneer wel. Dat komt omdat de image processor van de Panasonic sneller is. Maar de Pioneer doet dat wel beter (soort van temporale anti-artefact methodiek, maar die kost dus tijd). Misschien dat de Pioneer 428 dit wat beter kan... - De Pioneer heeft vreemde artefacten bij bewegende contrastrijke vlakken (bijv. commercial break bij discovery). Dan gaat de deinterlacing niet perfect. De Panasonic heeft hier totaal geen problemen mee. - De Pioneer maakt meer buzzing sound dan de Panasonic (beide modellen waar ik het over heb zijn overigens fanless. De PZ waar jij het over hebt heeft volgens mij fans...) - De Panasonic is -veel- minder gevoelig voor inbranden. Zeker als je er ook op gamed is dat een belangrijke afweging. - De Pioneer is veel duurder. Voor mijn gebruikspatroon was de Panasonic de betere keus. In jouw geval... tja... de Full HD PZ gebruikt -veel- meer stroom, en ik denk dat je niet dicht genoeg op het panel zit om het verschil tussen 720P en 1080I/P te zien. Voor die prijs koop je ook twee TH-42PX80E's... Kun je voor de rest van het geld iets anders leuks doen, of een tweede panel kopen voor de slaapkamer. Full-HD Plasma staat nog een beetje in de kinderschoenen. Ik heb gehoord dat sommige mensen SD op de HD-Ready plasma's er beter uit vinden zien. En aangezien er nog veel SD te kijken is, is dat ook een belangrijke factor. Wellicht een goed idee om dat te doen en dan over een paar jaartjes naar Laser-TV of iets dergelijks over te stappen? Tenslotte. Zoals gezegd heb ik het niet over de panels die jij noemt, maar wellicht heb je er wat aan. Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen