Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, dat klopt... Dat was ik vergeten (kun je nagaan dat dat voor mij niet zo'n issue is, maar dat verschilt per situatie uiteraard).

De Pioneer heeft een paarsige antireflexicoating. Die is best wel effectief.

Goede catch aukemuis!

Geplaatst:
Origineel bericht van: HDvideo
die 427 is 3 generaties terug ! Lekker vergelijk een nieuwe met een oude
Die 427 heb ik anders nog geen jaar geleden gekocht. En aan de nummering te zien (427 > 428) zit daar slechts één generatie tussen.

Ik ben ook zorgvuldig geweest om aan te geven wat ik persoonlijk in mijn thuissituatie heb kunnen zien en proberen. Als jij het beter kan dan staat het je vrij om dat te doen. Maar wat probeer je eigenlijk te doen met zo'n onnozel commentaar? Daar hebben we echt heel veel aan...
Geplaatst:

Echt goed vergelijken kun je ze pas als je ze beide ISF-gecalibreerd hebt. En dan is de meestgehoorde mening toch dat de Pioneer wint.

Laat echter vooral je eigen ogen en portemonnee beslissen! :-)

Ik heb zelfs overigens ook een Panasonic, de 37PV600. Dat is een model uit 2006. Destijds was inbranden nog een groot probleem bij Pioneer, reden genoeg om dat merk links te laten liggen. De Panasonic bevalt mij nog steeds erg goed. Uiteindelijk zal er ongetwijfeld een 50-inch Full HD model komen, maar dat zal zeker niet voor volgend jaar het geval zijn.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Zelf had ik deze op het oog: PDP-LX6090 - 60-inch ‘HD Ready 1080p’ KURO (9e Generatie). Maar dan betaal je dik € 5000,- voor een 'HDReady" toestel? Ik schrok een beetje van deze aanduiding, maar een telefoontje van een verkoper naar Pioneer was verrassend: Wel degelijk FullHD. Waarom geven ze die aanduiding steeds zo inconsequent?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Op dit moment hebben we een Panasonic th-37pa50 die ik wil gaan vervangen. Zit te twijfelen tussen een nieuwe panasonix TH-42px80 of een afgeprijsde Pioneer pdp-427xa.

Wat ik op dit moment niet prettig vind van de panasonic is zijn beeldformaat herkenning. Wanneer je een 4:3 uitzending of 16:9 waarbij de ondertiteling in het zwart valt, zorgt de Panasonic er niet goed voor dat de ondertitels leesbaar blijven (vallen uit beeld). Mijn vorige Philips Plasma deed dit perfect.

Is hier iets in veranderd bij de nieuwe Panasonics. Dus bij automatisch beeldverhouding: Hoe gaat het toestel dan om met ondertitels?

Geplaatst:

Is deze topic sowiezo géén appels met peren vergelijken?

1500 euro voor de huidige Full HD van panasonic of een Pioneer die pas begint bij de 3000 euro.

Het "jasje" van de Pioneers zijn altijd superstrak geweest, het is alsof je een mooi schilderij in de kamer hebt hangen.

Ook het beeld van de laatste types is super, maar toch vind ik de Panasonic er niet veel voor onder doen.

Tenslotte koop je 2 panasonics voor de prijs van één pioneer.

Het is dus maar net wat je beurs toelaat.

Geplaatst:

De prijzen van deze twee modellen ontlopen elkaar dus niet veel meer kijk maar.

Ik hoop dat deze link wel mag blijven staan aangezien het een vergelijkende site is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb hier een pioneer 435 xde staan en en panasonic 46pv85e en als ik die vergelijk ga ik nu voor de pana, maar dat is eigenlijk geen vergelijk.

Ik heb de laatstgenoemde in de winkel naast de laatste pioneer laten zetten....en ik moet eerlijk zeggen de pioneer is echt een prachtig scherm maar ik vond het grote prijsverschil niet meer gerechtvaardigd.

De verschillen zijn wel heel erg klein.

Maar pioneer is wel de state of the art.

Maar het zal mij eens benieuwen hoe de volgende pioneers zijn, want volgens mij worden deze straks niet meer door pioneer zelf gemaakt.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Mooi toestel die Pana hé ? Ik heb 'm nu ook en dat kijkt wel lekker zo een groot scherm als het een HD signaal te eten krijgt. Filmpjes van internet halen en afspelen maar via de popcornhour.Ik denk dat de Pioneers in de toekomst nog steeds prima toestellen zullen zijn het enige wat er veranderd is dat het beeldscherm straks door Pana word gemaakt maar wat er allemaal omheen gebouwd zit blijft wel Pioneer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: HDvideo
Niet helemaal waar, de 42 inch panels zijn panasonic met pioneer electronica.

De pioneer fabriek blijft gewoon zelf de 50 inches er groter maken.

Dat is dan blijkbaar goedkoper dan zelf produceren. Ik zag overigens dat Pioneer nu ook met LCD schermen op de markt komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen