Gast tzrider Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Ik ben bezig een DTS versterker te kopen. Ik zie dat de meeste een stuk of 5 uitgangen hebben. Indien je (tijdelijk) alleen b.v. de 2 vooruitgangen gebruikt blaas je dan de onbelaste eindtrappen van de uitgangen op of zijn dit soort versterkers zo te configureren dat ze b.v. een DTS signaal combineren en naar de voorste luidsprekers sturen ? Ik heb nu 2 luidsprekers staan, ben wel van plan een DTS versterker te kopen maar niet meteen mijn hele woonkamer met luidsprekers vol te zetten, vandaar. Verder zoek ik alleen een versterker, hoeft geen receiver te zijn. Tips graag in postbus.
Gast frank2 Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 of je nu een reciever of niet koopt, bij een surr. versterker kan je ook alleen de 2 fronts aansluiten, de mode wordt dan stereo. Het geluid van de dvd speler zet je dan op pcm. Dts heeft dan ook geen zin, maar diverse dvd spelers kun het sownconverteren naar 2 kanaals geluid.
Big fellow Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 De huidige versterkers kunnen prima tegen onbelast draaien. Hetgeen wat ik je echter adviseer is om te kijken of je versterker een DTS signaal kan omzetten in 2 kanaals stereo. Indien dat het geval is dan worden de andere kanalen niet eens meer aangestuurd en heb je 0.0000% kans dat er iets misgaat. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen