Ga naar inhoud


Technisat HD Opname probleem


indieke

Aanbevolen berichten

Ik heb deze ontvanger, die op zich heel goed werkt, met een fabuleuze kwaliteit.

 

Ik kreeg echter een handleiding in Duits. Ik vond wel eentje in het Engels op de website, maar daar wordt mijn probleem niet beschreven.

 

Ik gebruik slechts één tuner. Alles wat ik vraag is om op te nemen van de zender die ik heb ingesteld. Echter als ik op "rec" druk, bevriest het beeld, en zegt de ontvanger mij, dat er geen signaal is.

 

Nu het enigste wat ik zie, is dat misschien ergens de andere tuner is ingesteld voor opname. De HD is verre van vol.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Toch jammer dat ik de hard disc niet kan gebruiken....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het zelf met heel veel moeite gevonden. Het toestel ging er inderdaad vanuit dat er 2 ingangen werden gebruikt.

 

Hoe goed ik dit toestel verder vind, het is niet intuitief om te gebruiken.

 

Ik heb een ander vervelend probleem dat ik ècht niet kan oplossen.

 

Normaal zou ik op de harde schijf van het toestel bestanden moeten import-en exporteren naar een externe harde schijf. Ik heb wel gevonden hoe dit moet, maar ondanks er een externe HD (heb er verschillende geprobeerd) aangesloten is op de ontvanger, ziet hij deze niet.

 

Vervelend, vooral om opnamen over te brengen op de computer....

 

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

 

Vriendelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de externe harde schijf of usb stick MOET fat32 geformateerd zijn anders ziet hij deze niet. Dit staat ook duidelijk in de duitse beschrijving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zijn de meeste schijven NTFS geformateerd.

Als je er FAT32 van maakt, blijft je PC deze schijf wel zien en gebruiken.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: indieke
Heel vriendelijk bedankt voor je bijdrage! Ik vraag me waarom Technisat dan fat 32 vraagt, als dit niet de norm is!

Hoe formateer ik dan naar fat 32, ben ik dan mijn gegevens kwijt?

Omdat Microsoft, de bedenker en eigenaar van het NTFS (New Technology File System), de voor derde partijen benodigde gegevens niet zonder meer vrijgeeft. Voor gebruik moet een dure licentie worden aangeschaft, en dan zou een ontvanger een stukje duurder worden...

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ntfs

Bij formateren ben je in principe altijd je gegevens kwijt. Bij formateren in Windows kun je kiezen welk format je wilt gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan je gegevens eerst naar je pc kopieren, dan FAT32 formateren en dan weer je gegevens terugzetten. Let er wel bij op, bestanden groter dan 4GB gaan niet lukken.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dan eeb usb stick of harde schijf FAT32 geformateerd hebt kun je de opname van de technisat afhalen en in de computer plaatsen.

Om het .ts bestand te gebruiken moet je het omzetten, elders op dit forum las ik dat hier een gratis progr. voor is:

pva strumento.

Korte uitleg: gebruik de "make ps" en schrijf het weg. Als je adobe PP3 hebt of pinacle kun je de bestanden daarin inlezen, bewerken en er een dvd van maken.

erg gemakkelijk.

_________________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: indieke

Heb ook nog een installatie probleem, maar maak een nieuwe topic, omdat dit niets met opnemen te maken heeft!


heb je inmiddels nu WEL de gebruiksaanwijzing gelezen?
Misschien wel zo handig voordat je weer met een "probleem" een topic gaat openen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...