Ga naar inhoud


Een Mercedes CLS importeren uit Belgie...


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik vraag mezelf of het onmogelijk is om een Mercedes CLS te kopen. (Voor mij dan)

 

Ik denk dat als je slim genoeg denkt, ook ik zo'n auto kan hebben.

 

In Belgie hebben ze geen BPM. Daar kost een CLS 350 tweede hands al 25,000!!! Dat is hier, in NL -ONMOGELIJK-. Hier betaal je voor een tweedehandse CLS minstens 55 duizend euro.

 

Stel ik heb een Belgische CLS op het ook; 80,000 KM gereden, BJ 2004 , best zuinig; 3,5 Liter motor.

 

Bij de import moet ik BPM betalen; op de ANWB-site kun je berekenen hoeveel dat is. Voor deze CLS zal dat (Inc de BTW) rond de 20,000 kosten.

 

Nou heb ik dus deze CLS, (na wat moeite???) voor 45,000 Euro in totaal. Hoeveel tijd zit hiertussen? (de aanvraag BPM etc, kenteken etc.)

 

De auto kan ik dan weer doorverkopen voor 60,000. Dan heb ik dus 15000 winst.

 

site: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=137326580 (auwtowskoutvierentwintig punt be)

 

Mercedes-CLS-350-hinten_high.jpg

 

Hoevaak mag ik dit volgens de wet, zonder dat ik 'handel in auto's' EG; ineens veel meer belasting moet betalen?

 

Dus als ik 45,000 euro zou lenen, heb ik al na 3 CLS'ssen te verhandeld een GRATIS CLS voor mezelf. smile

 

Kan dit zomaar?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat niet om een aantal, maar uit welk uitgangspunt, jij wilt handelen, dus....

Er is btw een methode om geen belasting te betalen bij invoer. Verhuis naar België, koop de auto van je dromen, rijdt er minstens een half (?) jaar in, wonende in België, verhuis weer naar Nederland en je mag (mocht?) hem belastingvrij invoeren.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard7
Citaat:
Er is btw een methode om geen belasting te betalen bij invoer. Verhuis naar België, koop de auto van je dromen, rijdt er minstens een half (?) jaar in, wonende in België, verhuis weer naar Nederland en je mag (mocht?) hem belastingvrij invoeren.

Misschien dat het mocht, maar jij hebt het denk ik over de BTW. Dat is een ander verhaal (binnen een half jaar: BTW terugvragen in België en weer betalen in Nederland). BPM krijg je er altijd bovenop. De @#$! hebben zelfs de termijn verlengd (was eerst voor auto's nieuwer dan 10 of 15 jaar, nu gewoon alle auto's).
Het is zelfs andersom handiger (weet ik van kennissen): als je in Frankrijk woont en je wilt als NLer een nieuwe Peugeot (bv), koop 'm dan in NL. Door de BPM is de bruto prijs hier lager. Invoeren in Frankrijk, BPM terugvragen en voila: winst! wink


Zolang je niet onder firma handelt kunnen ze er weinig aan doen denk ik. Best kans dat als jij een auto uit België importeert, en iemand hier zegt: ik geef je er $$$ voor, dat jij 'm weg doet en een andere opduikelt. Een keer of 3. Waarom zou dat niet mogen?
Maarja, er zal wel weer een listig regeltje voor zijn, net als dat ze mensen lastig vallen die - naar hun mening - teveel op Marktplaats handelen. cry

Ik zou het even goed uitzoeken. Het is vast niet zo simpel en/of rendabel, anders deden wel meer mensen het (bv: autohandelaars :D )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bellen met de belastingdienst, en je weet hoeveel BPM je moet betalen. Maar ik kan je nu al gaan garanderen dat het voor jou als particulier niet interessant gaat worden.

Waarom niet ? simpel.

Als je een bedrijf hebt heb je een BTW numer. Je koopt de auto bij een Belgische handelaar met een factuur. Je kan dus de BTW in Belgie terugvragen.

Vervolgens moet je in NL weer BTW betalen, lood om oud ijzer dus.

Dan moet je nog BPM betalen, ruuwweg 60% van de volledige BPM.

 

Particulier:

-BTW 19% over factuurbedrag betalen bij import.

-BPM, ongeveer 60% betalen over nieuwwaarde.

 

Bedrijf:

-BTW 19% in Belgie terugvragen.

-BTW 19% over factuurbedrag betalen bij import.

-BPM, ongeveer 60% betalen over nieuwwaarde.

 

Ik denk dus dat het voordeliger is een bedrijf een paar honderd Euro te betalen en deze de import voor je te laten verzorgen, of zelf een eenmanszaak met een zeer ruime omschrijving in te schrijven bij de KVK.

Dat er geld mee te verdienen is lijkt me wel duidelijk, het barst van de handelaartjes die dit doen. Let er verder wel op dat de bedragen die voor import auto's worden betaald wezenlijk lager liggen dan voor originele NL auto's.

 

goede zaken,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even naar belgie emigreren klingt eenvoudig ,maar als je

het doet krijg je onverwachte problemen/vertragingen.

 

Om een auto daar te kopen heb je b.v. een belgisch sofi

nummer nodig en die heb je pas als je meerdere maanden in

belgie woont.

 

Het is niet zo als in de meeste eu landen gewoon naar het

gemeentehuis en inschrijven en klaar is kees.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Het is zelfs andersom handiger (weet ik van kennissen): als je in Frankrijk woont en je wilt als NLer een nieuwe Peugeot (bv), koop 'm dan in NL. Door de BPM is de bruto prijs hier lager. Invoeren in Frankrijk, BPM terugvragen en voila: winst! wink

Je hoeft geen BPM terug te vragen want die betaal je niet bij uitvoer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal een duidelijke voorbeeld laten zien. De CLS die ik hier heb gekozen is expres een aantal jaartjes oud; dan krijg je BPM-korting. Daarnaast moet ik ook BTW betalen, zie plaatje.

 

clskopensk4.jpg

 

Ikzelf vind de 'Belgie-route" te omslachtig. Voor een auto dan..

 

9990 voor de BPM, 10010 voor de BTW, en 17,900 voor de auto zelf; 38,000 Euro zal deze auto mij kosten.

 

In Nederland kost eenzelfde (nog slechtere uitvoering etc, meer kilometers, geen leer:

 

KLIK

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richard7
Citaat:
Er is btw een methode om geen belasting te betalen bij invoer. Verhuis naar België, koop de auto van je dromen, rijdt er minstens een half (?) jaar in, wonende in België, verhuis weer naar Nederland en je mag (mocht?) hem belastingvrij invoeren.

Misschien dat het mocht, maar jij hebt het denk ik over de BTW. Dat is een ander verhaal (binnen een half jaar: BTW terugvragen in België en weer betalen in Nederland).


Nee, niet over BTW. Overigens, mijn stereo indertijd in België gekocht en 33% teruggekregen (BTW + 8% weeldetaks) en in Nl niets betaald omdat het onder de fl. 750,= bleef, maar dit terzijde.
Ik weet het eerdere verhaal omdat ik indertijd mensen kende die vanuit Duitsland naar Nederland kwamen en hun bestelde Mercedes afbesteld hebben en in plaats daarvan een showroommodel hebben gekocht omdat de bestelde auto te laat geleverd zou worden om belastingvrij meegenomen te kunnen worden.
Bij "emigratie" hoef je ook geen invoer te betalen over de huisraad die je mee neemt.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag het zo vaak doen als je maar wilt. Officieel moet je wel aangifte doen van je "extra inkomsten" maar als je het geld meteen weer investeert in een (of meer) volgende auto's is er niemand die er wat van zal zeggen.

 

Maar reken jezelf niet te vroeg rijk.

Je hebt volop concurrentie van handelaren die echt voor heel andere prijzen leveren dan jij nu aangeeft. Voor ca. 50 mille staan er ook al diverse te koop die vergelijkbaar zijn.

 

En daar bovenop geven veel van die handelaren ook nog (BOVAG) garantie. Voor wat het waard is. Maar sommige kopers tillen toch wel zwaar aan enige zekerheid.

 

Bij al die handelaren kan een klant trouwens ook nog proefrijden, want die handelaren hebben groene platen. Jij hebt die niet, dus de auto mag de weg niet op. Denk jij dat iemand die auto van je koopt zonder proefrijden?

 

Maar zet je 'm op kenteken, dan moet je nu al alle kosten maken (BPM, wegenbelasting, verzekering etc.) en moet je maar afwachten of je 'm op tijd kunt verkopen.

 

Als de verkoop even tegenvalt, dan heb je mogelijk binnen enkele maanden een auto die met een verkoopprijs van 50 mille zelfs te duur is geworden, want de concurrenten zetten de auto pas op kenteken bij verkoop. Dus die profiteren van weer een extra jaar afschrijving op de BPM zodra er weer een vol jaar is verstreken op hun datum van eerste toelating.

 

En wat ga je doen als iemand wil inruilen. De meeste lui die in de markt zijn voor een CLS zullen vast al wel een auto hebben waar ze vanaf willen. Dus zit jij straks misschien met een auto die je helemaal niet wilt.

 

Maar je grootste struikelblok gaat je "image" worden. Hoeveel klanten zouden er in de markt zijn om van een particulier een auto te kopen voor 50 mille, terwijl die persoon zelf die auto ook alleen maar als handelsobject heeft gekocht. En we hebben het nou niet direct over een zeldzame auto. Keus genoeg qua CLS-en.

 

Kortom heel veel zaken om eerst nog eens heel goed over na te denken voor je ergens instapt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet als Nederlands ingezetene met NL kenteken rijden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net uit spanje terug komen rijden, dus rijd ik hier nu rond met een auto op Spaans kenteken,ik heb zelf een parkeervergunning voor waar ik woon in Nederland. Alleen de douane kan eventueel lastig zijn. En dan ga ik vrij uit want je kan alleen een auto kopen in Spanje als je daar een woning hebt, of een huur contract. Verder moet je een Spaans sofi nummer hebben. En je auto moet natuurlijk daar verzekerd zijn, en dat kan weer alleen als je een Spaans sofi nummer heb. Verder betaal ik in Spanje mijn wegenbelasting ( mijn auto zou hier per jaar 1550 euro kosten, daar slechts 110 euro :D ) Dus een auto leasen in Luxemburg zou wel aan de zelfde eisen moeten voldoen denk ik zo.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ongeveer het zelfde ik ben nederlander maar woon in

belgie ,ik moet een belgische auto rijden anders benadeel ik

belgie met o.a. de btw.

Vaak neem ik de auto van de zaak mee en dan rij ik met een

nederlandse auto gewoon in belgie.

Ik heb geen nederlands rijbewijs meer maar een belgisch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: D.Quijote
Ik ben net uit spanje terug komen rijden, dus rijd ik hier nu rond met een auto op Spaans kenteken
Salu2, D.Quijote


Pas op!!
Wanneer je een nederlands rijbewijs hebt, en in nederland ingeschreven kan dit erg duur worden.

De douane / belastingdienst zal dan de verschuldigde bpm gaan navorderen.

Afhankelijk van catalogus waarde en leeftijd van de auto kan dit in de 10.000 en Euro's gaan lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...