Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als die lancering van 1M dus lukt dan wordt de vloot op 23.5 Oost na enige tijd dus steviger, waardoor CDS eventueel een transpondertje erbij kan huren cq de kwaliteit van de HDTV transponder verbeterd kan worden???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ASTRA 3B gaat 23.5 Oost versterken.

Momenteel bevinden zich twee satellieten opde ASTRA 23.5 positie: ASTRA 3A en ASTRA 1E. Satellietfabrikant Astrium bouwt op dit moment een nieuwe ASTRA-satelliet.

Met 52 transponders aan boord zal de ASTRA 3B-satelliet de ASTRA 23.5-positie gaan versterken. De uitbreiding van de ASTRA-vloot past geheel in de strategie om 23.5 Oost verder uit te bouwen als direct-to-home-positie.Tevens beschikt de ASTRA 3B over vier

Ka-band transponders waarmee tweeweg internet via de satelliet mogelijk is. Naar verwachting wordt de ASTRA 3B rond half oktober 2009 gelanceerd.

Dus ik verwacht niet dat de 1H naar 23,5 oost gaat.

Men hoopt dat de 1E het nog tot die tijd volhoud.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:

SES-Astra kan net als op 19.2 oost 120 transponders gebruiken. Met de 52 van de 3A kunnen ze er nog voldoende gebruiken.

De 1H heeft ook Ka-band transponders welke de 1E niet heeft.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

• 2 weken later...
Geplaatst:

Thor 2 (op 5 oost dus) heeft weer een transponder ingeschakeld: 11247 V SR=23145.

Er zijn FTA testuitzendingen uit Zweden te zien, van Kanal Lokal Göteborg, Stockholm, Östergötland en Skåne.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hvdh
Thor 2 (op 5 oost dus) heeft weer een transponder ingeschakeld: 11247 V SR=23145.
Er zijn FTA testuitzendingen uit Zweden te zien, van Kanal Lokal Göteborg, Stockholm, Östergötland en Skåne.

Doet hier helemaal niks via mijn 64 cm Triax. De Viasat promo die volgens Lyngsat op 11229 H, SR 23149 zit, krijg ik ook niet te pakken.

Is het signaal dan zo zwak of zijn deze twee transponders momenteel niet actief?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Jawel deze twee transponders komen prima door. Helaas is op de 5000CI de signaalmeting slecht, dus kan moeilijk de marge inschatten. Probeer eens 11216 V SR=6666 "TERACOM" deze heeft een FEC van 1/2.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Bedankt voor het snelle antwoord. smile

Helaas krijg ik ook op die transponder helemaal geen signaal...

De zenders van Sirius 4 komen wel goed binnen. Beetje gek, tenzij iemand met een ontvanger die wel nauwkeurig de ontvangststerkte aangeeft, zou kunnen zeggen dat Thor 2 toch wat zwakker is Sirius 4.

(Ik gok er maar even op dat jouw 5000CI dezelfde signaalmeter heeft als mijn 4000... Signaal staat voor zowat alles op 99, alleen als een transponder helemaal op het randje is, wordt het minder. Een geleidelijke overgang van loeihard naar 'zwakker, maar nog prima te ontvangen' geeft deze ontvanger helaas niet weer.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

De signaalmeter beschijving klopt precies!

Je schotel is wel kleiner, maar helemaal geen ontvangst had ik niet verwacht. In Duitsland wordt de Teracom feed (die altijd in de lucht is) als sterkste gerapporteerd.

Verder is de footprint nog niet bekend, als die op Scandinavië gericht is zitten we misschien in het randgebied...

Geplaatst:

Mja, ik zag op Lyngsat dat er nog geen footprint bijstond, en om halftwee 's nachts had ik eigenlijk geen zin om er nog naar te gaan zoeken. wink

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik heb even gekeken en ontvang de 4 kanalen op die transponder met 100% signal quality. Volle bak dus.

Met een 1,20 mtr primefocus schotel en 0,3 dB quattro LNC.

60 km ten zuiden van Frankfurt/M bij zwaar bewolkt weer.

Geplaatst:

Hier in Drenthe ook probleemloos met de 90 cm Gregorian op de Maxplus, level 97%, kwaliteit 78%. Had eerst trouwens per ongeluk 11257 V ingetoetst als frequentie, maar daar pakte hij hem ook direct

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Doet hier helemaal niks via mijn 64 cm Triax. De Viasat promo die volgens Lyngsat op 11229 H, SR 23149 zit, krijg ik ook niet te pakken.

Is het signaal dan zo zwak of zijn deze twee transponders

momenteel niet actief? [einde/quote]

Hier in Zoetermeer een dijk van een signaal met een schotel van 1 meter.

Probeer voor de promo anders : 11227/H/23145 3/4

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

beide transponders komen hier LOEIHARD binnen (12 db), da's meer dan de meeste Astra2 zenders !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Aaargh!

Ik zou natuurlijk gewoon niet meer kunnen reageren op dit topic... maar laat ik gewoon eerlijk bekennen dat ik op 1 west zat te zoeken in plaats van 5 oost. blush Stond nochtans een aantal keer duidelijk vermeld in dit topic...

Gepaste lijfstraffen zullen bij het eerste ochtendgloren toegediend worden.

Nu ff ingelezen op 5 oost... en geen enkel probleem. Vond het al zo raar dat een aantal mensen zo'n sterk signaal kregen, en ik niets...

Bedankt aan hen die het signaal eens opgezocht hebben, in ieder geval. wink Maar ik had beter moeten weten!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen