Ga naar inhoud


Wie weet hoe je goedkoop met een buitenlande auto mag rijden


pukje

Aanbevolen berichten

Op verzoek van modurator hier een nieuwe posting.

 

Hoe kan ik in nederland goedkoop aan een auto komen en dan

in nederland ermee rijden.

lease auto luxenburg ???

vakantie woning spanje dan met spaanse auto rijden?

auto kopen belgie en dan importeren?

zonder nummerplaat rijden ?? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: pukje
Op verzoek van modurator hier een nieuwe posting.

Hoe kan ik in nederland goedkoop aan een auto komen en dan
in nederland ermee rijden.
lease auto luxenburg ???
vakantie woning spanje dan met spaanse auto rijden?
auto kopen belgie en dan importeren?
zonder nummerplaat rijden ?? :D


Sorry pukje, maar de meeste van deze mogelijkheden zijn illegaal.
Als inwoner van Nederland, ben je verplicht te rijden in een auto met Nederlands nummerplaat, en je moet voldoen aan alle Nederlandse wetten om met een auto te mogen rondrijden (alle premies betaald, verzekerd zijn, rijbewijs hebben,...)
Lease auto uit luxemburg mag dus niet.
Met een Spaanse auto rijden ook al niet, tenzij je een maximaal aantal maanden in Nederland bent (iets van 3 of zo) en hier geen hoofdresidentie hebt (vakantiewoning mag wel).
Als je een auto importeert, moet je die bij de bevoegde instanties aangeven en alle premies betalen, dus daar schiet je weinig mee op.
Je laatste opmerking laat ik voor wat die is...

Nu woon jij in Belgie dacht, en dan is het zelfs zo erg dat als jij naar kennissen in Nederland gaat, jij die niet in jouw auto met Belgisch kenteken mag laten rijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik woon in belgie ,bij mij doet zich dat niet voor ,maar

er was een andere topic van een nederlander die in belgie

een auto wil kopen waar deze punten naar voren kwamen en

moest van modurator een nieuw topic maken als ik hierover

verder wil discusieren.

 

jij schrijft " Nu woon jij in Belgie dacht, en dan is het zelfs zo erg dat als jij naar kennissen in Nederland gaat, jij die niet in jouw auto met Belgisch kenteken mag laten rijden."

 

Mag ik nog wel met mijn belgisch rijbewijs in de auto van de

zaak rijden welke een nederlandse plaat heeft ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in Belgie, da's belastingontduiking (hoe vreemd dat ook klinkt als je meer betaald dan nodig). Er zijn wat uitzonderingsmaatregelen, maar deze zullen altijd ter discussie staan.

http://www.fisconet.fgov.be/nl/?bron.dll&root=V:/sites/FisconetNldAdo.2/&versie=04&file=bronnen/pv&zoek=000000000&name=00/329&&Style=-1&hdr_referer=&type=2&

Ik lees dat de scheidingslijn ligt rond wat ze noemen ondergeschiktheid, en deze weer vertalen naar uitsluitend vervoer voor bedrijf (alleen op en neer naar het werk met dat voertuig, alsook gebruik tijdens het werken), of ook privegebruik.

Als je denk je uitleg in de buurt van het midden ligt, zal het de uitleg zijn van de rechter die geld.

Ik vermoed dat als je een auto van de zaak hebt, met allerlei reclame erop, en gevuld met spullen van de zaak (zoals een wagen van een electromonteur), dat je er wel mee weg komt. Maar als het een typische privewagen is, dan vrees ik er een beetje voor.

 

Uiteraard moeten ze je eerst nog pakken met die auto.

In het document lees ik ook dat de gevolgen ervan zijn dat jij de Belgische belastingen en BTW zal moeten betalen, zonder mogelijkheid van teruggave van de Nederlandse (dubbele belastingen dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite moet je de auto registreren in het land waar je de meeste kilometers maakt. Nauwkeuriger is het dat je elke kilometer in het buitenland gereden, ook in dat land moet laten belasten. Dit is natuurlijk onmogelijk om te doen.

Als je bijvoorbeeld kunt bewijzen dat je de meeste kilometers in duitsland maakt, dan mag je met een Duitse auto rijden. Wel MOET je bij de politie daarvan een melding doen, je krijgt dan een ontheffing, of zoiets. Dit om problemen te voorkomen, want de straffen voor belastingontduiking en fraude zijn fors.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van ieder verhaal is een karikatuur te maken. Officieel mag het niet, dus als je gepakt wordt ben je de pineut. Je kan met dat soort uitleggen bij de politie gaan, maar of die uitleg werkelijk geloofd wordt is de vraag, zelfs al is het de waarheid.

 

Ik leen mijn auto in Nederland nooit uit, en rij ook niet in een auto met Nederlands kenteken in Belgie.

 

Ik ga met een kennis uit Nederland naar Italie, en hij mag rijden vanaf de Belgische grens, niet daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel. Als je als Nederlands ingezetene in NL wilt rondrijden met een auto met buitenlands kenteken, dan kan dat slechts in 2 gevallen legaal:

1. in een huurauto die je aantoonbaar voor korte termijn hebt gehuurd. Dit soort zaken kan bijv. voorkomen als je in het buitenland pech krijgt en een auto huurt voor de tijd dat de auto daar in het buitenland gerepareerd moet worden.

2. als je ontheffing hebt van de fiscale autoriteiten. Daarvoor zul je dus naar de douane moeten. Die kunnen je precies uitleggen waar je allemaal aan moet voldoen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Ik vind de uitleg van Stoker wel vergezocht. Misschien neem ik het te letterlijk, maar zoals ik het lees ben je zelfs als nederlander in Nederland nog de pineut als je ff de auto van de buren, met NL kenteken dus, leent om chinees te gaan halen. Lijkt me stug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk te letterlijk. Als inwoner van Nederland mag je in Nederland niet rijden met een buitenlands kenteken. Hetzelfde in Belgie.

 

Dus in Nederland, als jij buren hebt met een Belgisch kenteken, mag je daarin idd. geen chinees mee halen.

 

Hoe lang je de overtreding begaat heeft geen invloed. Het is zoals met te hard rijden. Het mag niet, maar zolang niemand het ziet is er geen probleem. Maar als je toevallig gesnapt wordt onderweg naar de chinees, is het nog steeds een bekeuring.

Hetzelfde met dit probleem. Er is weinig controle op, dus de pakkans beperkt. Maar het kan dus zijn dat ze je controleren onderweg naar de chinees...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@duwgati

dit klopt wel voor personenautos

maar beslist niet voor bedrijfsautos

ik rijdt al jaren in duitse bedruijfsbusjes

diverse malen aangehouden door politie en douane

ook die moeten het altijd even opzoeken

maar in een bedrijfsbusje rijden mag met ander kenteken mits de auto maar niet permanent in nl is

saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Op verzoek van modurator hier een nieuwe posting.

Hoe kan ik in nederland goedkoop aan een auto komen en dan
in nederland ermee rijden.
lease auto luxenburg ???
vakantie woning spanje dan met spaanse auto rijden?
auto kopen belgie en dan importeren?
zonder nummerplaat rijden ?? :D

Het is binnenkort kermis in Tilburg daar hebben ze auto,s genoeg zonder nummerbord :D

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het allemaal maar duister,

Ik zie vrachtwagen met b.v. een duitse trekker een franse oplegger

en een poolse chaufeur ???

 

Ik woon in belgie en als ik met een auto van de zaak (nl nummer)

naar een klant in belgie ga magdat gewoon ,en ga ik met die wagen

naar een restaurant wat eten mag dat ook.

Maar zou ik thuis iets vergeten hebben mag ik dat niet ophalen of?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...