Ga naar inhoud


Weekje CenterParcs Duitsland in februari,winterbanden eronder?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Volgend jaar februari wil ik naar CenterParcs in Duitsland

Het gaat om het park Bispinger Heide in Bispingen (Noord Dld )

Nu is het verplicht om daar winterbanden te hebben als het weer er naar is.

Echter ik heb weinig zin om een hoop geld uit te geven

aan een stel banden die ik na die week niet weer nodig heb

want ik ben ook geen wintersporter,en ga daar dan voorlopig niet weer heen.

Ook de verzekering zou moeilijk kunnen gaan doen

als ze weten dat je bij een evt. ongeval geen winterbanden,

maar normale banden eronder had zitten.

Nu weet ik niet zeker wat te doen...

Op safe spelen en gewoon niet naar Duitsland gaan?

Of gokken op fatsoenlijk weer zonder sneeuw/vorst /ijzel enzo.

We willen graag naar dat park toe,maar

niet ten koste van de veiligheid natuurlijk.

 

Iemand ervaring met een soortgelijk iets???


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem voor alle zekerheid sneeuwkettingen mee!

Echter, ik heb daar 13 jaar in de buurt gewoond, tussen Hamburg en Hannover in de buurt van het Heide park.

Maar als het daar sneeuwt sneeuwt het niet meer of minder dan in Nederland.

Als je de Harz ingaat moet je wel rekening houden met veel hoge heuvels met sneeuw of ijzel.

 

Grtz, John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden zou gewoon verplicht moeten worden,kost in principe weinig meer,de slijtage verdeel je over 2 sets banden.

Heeft al nut bij temperaturen boven nul.

Mocht het eens gaan sneeuwen,iedereen zou dit soort banden hebben zou je niet 10 uur in de auto hoeven zitten als er een keer 15 cm sneeuw ligt.

Wij hebben 2 auto,s elke winter gaan daar steevast de winterbanden onder.

Vroeger verklaarde mijn vrouw me ook voor gek,maar toen er plots een keer sneeuw lag kwam ik na een lange rit zonder brokken thuis,terwijl ze zelf haar auto total-loss reed op 1 km afstand van huis met haar zomerbandjes.

Echt je zou eens een keer moeten rijden met winterbanden op een pas besneewde wegdek.

Betreft je vraag,het is niet verplicht voor nederlanders,je moet een verklaring bij je hebben dat je verzekering de toegebrachte schade uitkeerd als je een aanrijding krijgt zonder winterbanden,en je bent altijd fout bij een aanrijding,ook al stond je in je recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast redhotrock

Heb een stukje van het net gehaald.

 

Winterbanden en volledige winteruitrusting zijn verplicht in

Duitsland. Hou er rekening mee!

 

Weerkundig loopt de zomer nog steeds. Pas over acht dagen begint de herfst (21 september) en toch zouden we ons al zorgen moeten maken om winterbanden? Ja zeker!

 

Woont u in België of in Nederland, dan is het niet altijd goed voorstelbaar dat in gebergteregio's in Duitsland de wegen reeds gevaarlijk kunnen zijn. Misschien zit u binnen afzienbare tijd wel op een zonnig terrasje te genieten van een heerlijke nazomer (in oktober is dat best mogelijk). Wie denkt er dan aan dat het enkele honderden kilometers oostwaarts al kan sneeuwen of vriezen in Duitse gebergtes? Maar wat, als u dan in dat heerljke nazomertje toch eens naar Duitsland moet?

 

Winteruitrusting voor auto's is nu reeds het tweede jaar na elkaar verplicht in Duitsland. Wat houdt dergelijke uitrusting in?

 

Winterbanden

Antivriesmiddel in ruitensproeiersreservoir

Motorolie die aangepast is aan lage temperaturen

Winterbanden zijn in het algemeen gezien duur in België en Nederland. Het is aangeraden even de aanbiedingen in Duitsland na te gaan). Het zal u misschien verrassen hoe heel wat te besparen valt bij aankoop in Duitsland, vaak in combinatie met velgen. Wie niet al te ver van de Duitse grens woont, kan aldus heel wat winnen.

 

Even belangrijk is het ijsvrij houden van de voorruit. Het is verboden in Duitsland om te rijden met een voorruit die slechts aan de bestuurderszijde deels is vrijgemaakt van ijs. Een fikse boete zou het u wel eens kunnen afleren.

 

Wanneer moet de winteruitrusting effectief aangewend worden?

 

Telkens wanneer een voor auto's vrijgestelde weg verkeersgevaarlijk wordt door ijs of sneeuw. Dat houdt ook in, dat Duitse politie een auto kan tegenhouden en controleren indien op die dag sneeuw 'kan' vallen.

 

Rijdt u op een Duitse weg die schijnbaar vlot berijdbaar is, vrij van ijs en sneeuw, dan nog kan het gebeuren dat zich op bruggen een ijslaagje gevormd heeft. Op de ene brug niet, op de andere wel. In Duitsland komen vaak bruggen voor over zeer diepe dalen, waarbij heel wat ijskoude lucht aan hoge snelheden (en dus meer ijsvormend) onder de brug doorkan (veel meer dan in ondiepe dalen in België of Nederland). Die ijskoude lucht bevriest het wegdek! U heeft geen enkel verhaal als politie u ver van zulke brug reeds tegenhoudt en verbaliseert bij gebrek aan winteruitrusting!

Neem aldus geen risico's. Zelfs als u geen politie tegengekomen bent, maar door de onvoorzichtige instelling van een ander in een ongeluk terechtkomt, dan heeft u geen enkel verhaal wat verzekering aangaat, indien op dat ogenblik en op die plaats winteruitrusting nodig was. U zal automatisch medeschuldig verklaard worden.

 

Bedenk ook volgende veiligheidstip: reeds bij temperatuursdalingen beneden 7 graden boven nul geven winterbanden een betere grip op de baan dan zomerbanden. En laat u a.u.b. niet misleiden door de haast sneeuw- en ijsvrije voorbije winter ...

 

De winter tijd loopt 25oktober t/m 29maart volgens mij.

 

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb een tip voor gierige Hollanders die maar geen winterbanden willen kopen.

 

Koop, nadat je eerste set zomerbanden versleten zijn, gewoon winterbanden voor je auto. Dan heb je geen zorgen, want in de zomer is het niet verboden om met winterbanden te rijden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redhotrock

Bedenk ook volgende veiligheidstip: reeds bij temperatuursdalingen beneden 7 graden boven nul geven winterbanden een betere grip op de baan dan zomerbanden. En laat u a.u.b. niet misleiden door de haast sneeuw- en ijsvrije voorbije winter ...

De winter tijd loopt 25oktober t/m 29maart volgens mij.

groetjes.

- Rijden met winterbanden verbruikt (ongeveer 10%) extra brandstof. (in NL bij gemiddelde temp)

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weekje Center Parks lijkt mij wel leuk, hopelijk eens met mijn vriendin Valerie dan ben ik er eens uit voor een paar dagen, even het werk aan de kant, want alle dagen heel druk.

 

cool Timm

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb een tip voor gierige Hollanders die maar geen winterbanden willen kopen.

Koop, nadat je eerste set zomerbanden versleten zijn, gewoon winterbanden voor je auto. Dan heb je geen zorgen, want in de zomer is het niet verboden om met winterbanden te rijden. :D


Dat is geen goed advies aldus een groot lease bedrijf.

Citaat:
Written by REdactie
maandag, 23 juni 2008
Steeds meer automobilisten laten winterbanden monteren. Uit gegevens van Lease bedrijf blijkt dat in Nederland ruim 3500 leaserijders medio juni, met de zomervakantie voor de deur, nog op winterbanden reden. Te lang op winterbanden doorrijden kan levensgevaarlijke situaties opleveren. Winterbanden zijn relatief zacht en 'smelten' bij hogere temperaturen.
ImageImage
Daardoor neemt de lengte van de remweg drastisch toe - en neemt de stabiliteit af. Juiste banden zijn van doorslaggevend belang voor de manier waarop de auto reageert in een noodsituatie. Leasemaatschappij Lease bedrijf benadrukt hoe belangrijk het is voor de verkeersveiligheid om winterbanden eerder om te laten wisselen.

Bij hogere temperaturen neemt de grip van de banden aanzienlijk af en wordt de remweg langer. Bij temperaturen boven de 25 graden Celsius heeft een gemiddelde auto met winterbanden die 100 km/h rijdt een remweg van 19 meter; met zomerbanden is dit slechts 12 meter. De remweg met winterbanden is dus ruim anderhalf keer zo lang. Winterbanden zetten in de zomer bovendien uit en krijgen daardoor meer bewegingsvrijheid. Dit vertaalt zich in een afnemende stabiliteit bij hogere snelheden, in scherpe bochten en wanneer men plotseling moet uitwijken. Omdat de rolweerstand van winterbanden hoger is, neemt het brandstofverbruik bovendien toe. Daarnaast slijten winterbanden veel sneller boven een bepaalde temperatuur, waardoor ze in daarop volgende winter weer minder veilig zijn en sneller aan vervanging toe zijn.

Lease bedrijf adviseert automobilisten die nu nog rijden op winterbanden dan ook met klem hun winterbanden zo snel mogelijk om te ruilen voor zomerbanden. Daarmee kunnen onveilige en soms levensgevaarlijke situaties worden voorkomen. Lease bedrijf informeert haar eigen berijders tijdig via mailings om hun winterbanden om te ruilen voordat de zomer begint.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met goede winterbanden op gladde wegen ca. 70% meer grip. Heb auto's voor me over een sneeuw-aangereden weg zien zwabberen terwijl ik zelf in een strakke lijn kon blijven rijden. Voor mij 'swinters geen zomerbanden meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook onzin om te zeggen dat je de winterbanden daarna niet meer gebruikt.

Immers je kunt elke winter de banden onder je auto zetten, want ook in nederland is het geen overbodige luxe maar gewoon een stukje extra veiligheid die ook nog eens niet veel kost als je een setje 2e hands op de kop kunt tikken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij temperaturen, lager dan +7 graden C. zijn winterbanden duidelijk in het voordeel. Je hebt veel meer grip op de weg.

Mijn ervaring is, dat ik met winterbanden op een gladde weg gewoon grip op de weg blijf houden.

Met zomerbanden ben je om een gladde ondergrond een ongeleid projectiel!

 

Bij ons in het ijsstadion heeft de ADAC eens zomer en winterbanden getest. De wagens met winterbanden waren op de ijsvloer redelijk normaal te stoppen. De wagens met zomerbanden gleden aan de andere kant het stadion weer uit.

 

Je moet je ook niet willen afvragen of je de gok neemt.

Stel je voor dat je een fietser of voetganger schept, je hebt het wel over een mensenleven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich kijk ik in eerste instantie niet naar die fietser of voetganger, maar naar me zelf en mijn eigen auto.

Het hoeft helemaal niet glad te zijn om het voordeel van winterbanden al te ervaren. Rij gewoon maar eens door een flinke regenbui (en die hebben we vaak voldoende) dan weet je meteen wat het voordeel is.

In dat uiterste geval dat het dan ook nog glad wordt heb je dan nog een keer een stuk voordeel.

Kijk ik wat het kost als ik een dag niet kan werken of dat mijn auto een week bij het uitdeukbedrijf staat dan is de keuze snel gemaakt.

 

Maar om op de vraag van de t.o. terug te komen nee je hebt geen winterbanden nodig zolang het niet glad is en niet overvloedig regent. Is het dus gewoon rond die tijd 10 graden en droog dan heb je geen winterbanden nodig.

Regent het of sneeuwt het dan toch dan zet je de auto aan de kant en wacht je dat het weer voorbij is en voorkom je dus een evt. boete.

Of dat handig is moet je je zelf afvragen want vaak heb je voor goed 2 a 300 euro een stel winterbanden met velgen en in Duitsland voor goed 500 euro zelfs een geheel nieuwe set.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...