Ga naar inhoud

Philips 37PFL7662D slechts één regiozender

Aanbevolen berichten

Gast Torchwood
Geplaatst:

De Philips 37PFL7662D heeft een ingebouwde digitale DVB-T tuner. Wanneer ik een scan doe naar zenders, wordt er slechts één regiozender (de sterkste denk ik) ingelezen, terwijl ik er meer kan ontvangen.

Wanneer ik handmatig zoek naar een andere regiozender en deze installeer, wordt de oude overschreven. Ook het verplaatsen ervan heeft geen zin.

Weet iemand een oplossing om alle te ontvangen regiozenders toe te voegen aan de zenderlijst? Het gaat in mijn geval om de zenders TV Gelderland, RTV Utrecht, TV Noord-Holland en Omroep Brabant.

Geplaatst:

Probeer het handmatig zoeken eens met uitgeschakelde antennevoeding of gewoon met een heel kort antennedraadje.

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Volgens mij heb je alleen de plaatselijke regiozender via digitenne.

Als je een buiten antenne gebruikt kun je mischien eentje verderop ontvangen maar niet veel meer.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Gast Torchwood
Geplaatst:

Ik merk aan de antwoorden dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Mijn tv heeft dus een ingebouwde DVB-T tuner en CI schacht. Deze schacht bevat een Conax cam en KPN Digitenne kaartje. Buiten staat een antenne waarmee uitstekend bovengenoemde regiozenders ontvangen kan worden. Echter... bij het inlezen kiest deze tuner slechts één regiozender (voorkeuze 22). Daarna kan je handmatig andere regiozenders inlezen, maar daarmee wordt telkens de ander overschreven in plaats van toegevoegd. Eigenlijk te vergelijken met het probleem van de oude software in de KPN Digitenne tuners.

Ik zoek dus een manier zodat ik andere regiozenders kan toevoegen aan het aantal zenders zonder dat ze overschreven worden.

Geplaatst:

Ze begrijpen je wel maar de software van je Philips TV laat het niet toe.

De oplossing voor de oude Samsung ontvangers was indertijd eerst weinig signaal geven door de antenne er tegen te houden daarna vol er in steken dan zette hij de zender er gewoon bij, net zoiets als @Snurker je probeert te vertellen. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen