Ga naar inhoud


[DM7000] Geen ip adres meer ?!


Catalán

Aanbevolen berichten

Tydens het schrijven van een img naar de flash,met flashwizard,is de pc uitgevallen wegens een stroomstoring.

Het schrijven stond reeds op 98 procent.

Als de db word aangezet blijft het beginbeeld staan van de image.

Probeer ik te conecten met,dcc,flaswizard,dreamup(lan),geen conectie...

Via router geen ip adres te vinden en via start,uitvoeren,cmd,telnet ipdreambox ook niks...

Wie weet raad?

 

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rongogo heeft gelijk, maar laat de netwerkkabels wel zitten. Via serieel kan er een IP worden gegeven met dreamup, daarna gaat de image verder via UTP naar je box, serieel flashen is erg traag > 10 min.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor,heb ik ook al geprobeerd,de db wordt wel gezien door dreamup,maar als ik de db aanzet,verschijnt de knop niet om te flashen.

 

 

GRTZ

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even van de stroom afzetten, aanzetten en de power knop op de dreambox ingedrukt houden en je router deelt weer een IP uit die je op de schermpje ziet, dan via je browser opnieuw flashen door het verkregen IP adres in te toetsen en dan voor firmware upgrade te kiezen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Even van de stroom afzetten, aanzetten en de power knop op de dreambox ingedrukt houden en je router deelt weer een IP uit die je op de schermpje ziet, dan via je browser opnieuw flashen door het verkregen IP adres in te toetsen en dan voor firmware upgrade te kiezen.

Dat gaat niet werken op een 7000.
Serieel flashen met dreamup is de enigste beste oplossing.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: Neptunus
Even van de stroom afzetten, aanzetten en de power knop op de dreambox ingedrukt houden en je router deelt weer een IP uit die je op de schermpje ziet, dan via je browser opnieuw flashen door het verkregen IP adres in te toetsen en dan voor firmware upgrade te kiezen.

Dat gaat niet werken op een 7000.
Serieel flashen met dreamup is de enigste beste oplossing.

Met vriendelijke groet, paardengek


Heb ik geprobeerd beste paardengek,wanneer ik op de ''aan'' knop druk,moet normaal gezien de ''flash''-knop tevoorschijn komen,maar dat gebeurd niet...DM7000 word wel gezien.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet gewoon een vast IP adres gebruiken ? Is ook makkelijker als je met DCC in wilt loggen. Ik heb op de router een range aangelegd voor vrij toekennen (DHCP pool) van IP adressen (192.168.1.1 - 100) en de rest kun je zelf toekennen. Misschien dat je in de settings even kunt kijken welke gateway je gebruikt. Deze moet het zelfde segment zitten (192.168.1.xxx).

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je het eens proberen met de al oude dreamup 2.14b. ( deze dreamup is alleen maar te gebruiken met een 7000 ).

Het is aan te raden om eerst een erase image erin te zetten en dan pas de gewenste image. Vergeet het flash erasen niet.

En ja, het stabielst zet je op de 7000 je images er serieel in, zonder netwerkondersteuning.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lookie
Kun je niet gewoon een vast IP adres gebruiken ? Is ook makkelijker als je met DCC in wilt loggen. Ik heb op de router een range aangelegd voor vrij toekennen (DHCP pool) van IP adressen (192.168.1.1 - 100) en de rest kun je zelf toekennen. Misschien dat je in de settings even kunt kijken welke gateway je gebruikt. Deze moet het zelfde segment zitten (192.168.1.xxx).


Dat gaat natuurlijk niet lukken want er is nu geen IP adres en de box zit dus niet in het netwerk.

Toch zou serieel moeten lukken, anders weet ik het ook niet meer. frown

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste paardengek,ik heb alles gedaan zoals beschreven staat op je site.

Ik druk op connect en zet daarna spanning op de dreambox.

Er loopt nu GEEN balkje vol.

Op flash kan ik niet drukken want licht niet op.

 

 

grtz

 

 

 

 

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tip:

Herstart eens je pc. Dat wil soms helpen, om je compoort ( van je pc ) weer werkend te krijgen.

Anders zou ik eens een andere pc proberen.

Je bent wel overtuigd, dat je nulmodemkabel goed is ? Een nulmodemkabel met drie aders is al voldoende.

Het is een 7000 en geen 7020, zoals je in je handtekening hebt staan??

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...