Ga naar inhoud


Hoe verbetering ontvangst astra 1G ???


Gast ton.w

Aanbevolen berichten

Ik heb een topfield 3000ci-pro ontvanger met 60 cm schotel en met universele LNB.

 

Ik heb bij de ontvangst last van bomen (alleen in de zomer als er bladeren aan de bomen zitten).

 

In de zomer ontvang BVN, SBS6, RTL4, bbc1 (bijvoorbeeld)vaak niet.

Maar ned. 1,2 en 3 ontvang ik samen met een groot aantal andere zenders weer wel.

 

De bomen zijn van mijn buren en omhakken is geen alternatief.

ook het hoger plaatsen van de schotel mag niet van de woningbouw-vereniging.

 

Ik zit dus echt op het randje van wel ontvangst en geen ontvangst (bij een aantal zenders).

 

Zou het een idee zijn om de lnb te vervangen?

Zo ja wat is in mijn geval de beste lnb met de beste signaal-ruisverhouding. Is een lnb aan veroudering onderhevig ???

 

Of is een grotere schotel een optie?

 

Aan de coaxkabel heb ik ook gedacht (maar die is slechts 10 meter lang).

 

Graag advies

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als die bomen met bladeren in de weg zitten om goede schotelontvangst te krijgen, dan heeft het geen zin om de LNB, coax of whatever te vervangen.

Het verplaatsen van de schotel is, na de bomen kap, het enigste alternatief. Denk bij het verplaatsen van de schotel aan een grotere afstand t.o.v. de bomen, waardoor het signaal misschien net boven de bomen langs kan gaan.

 

Het signaal van de astra 19.2 komt onder een hoek binnen van ca 29 a 30 graden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

je reactie is duidelijk.

Maar er is wel een signaal. Alleen is dat signaal wat verzwakt ddor de bomen die net wat in de weg zitten. Daarom dacht ik een een verbeterde ontvangst met een betere LNB. Ik kan de antenne niet op een andere plaats zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er echt geen andere oplossing is dan denk ik dat een iets grotere schotel meer signaalwinst gaat opleveren dan een andere LNB. Met een 80cm wok win je snel 3dB (tov 60cm) en met 100cm zit al tegen de 5dB winst aan en dat kan het verschil maken tussen net geen beeld en wel beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing van Alleyoop is de beste.

De invalshoek word kleiner en de signaalsterkte hoger.

Dit betekent wel secuur uitrichten en het goede gaatje vinden richting satelliet.

Ook zou je aan de buren kunnen vragen of je het gaatje naar de satelliet iets groter mag maken.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of in overleg een twinLNB aanschaffen en de ene kabel naar de buren leggen, dan mag de storende boom vermoedelijk wel plat. Want anders heb je mogelijk over een paar jaar helemaal geen ontvangst meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...