Ga naar inhoud


12V in de tuin


Gast MP4

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met 12V in de tuin? Ik heb net een ring aangesloten voor tuinverlichting en laten bestraten. In-Lite. Het licht bloot in het zand onder de tegels. Als de handel gaat corroderen blijft de contact-kern toch wel intact?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo MP4,

 

Voor mij is het abra kadabra wat je schrijft.

 

Groeten, R@oul.

 

 

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op hun site, bij de FAQ. lees ik:

 

1. Hoe verwerk ik de kabel?

Vanuit de transformator de kabel uitrollen en klaar. De kabel kan willekeurig ergens eindigen en hoeft geen gesloten systeem te vormen (wel gebruikelijk over grotere afstanden). U kunt de kabels direct onder de bestrating verwerken of in de borders bedekken met slechts wat aarde.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Cees, hun site heb ik ook al doorgespit. Het hoveniersbedrijf wist mij te melden dat de boel gaat corroderen binnen een paar weken. Vijf jaar garantie is mooi, maar ik laat de tegels er niet meer uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Dank Cees, hun site heb ik ook al doorgespit. Het hoveniersbedrijf wist mij te melden dat de boel gaat corroderen binnen een paar weken.


Misschien gebruikt dit hoveniers bedrijf kroonsteentjes om aftakkingen te maken?
Misschien beter eens een electra instalateur vragen.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
@ R@oul : waarom reageer je dan ? smile


merDe


Ik reageer op een manier om MP4 het nog eens uit te laten leggen maar dan in duidelijke woorden.

Maar je hebt eigenlijk wel gelijk, ik had beter helemaal niet moeten reageren.

Groeten, R@oul.

P.S. zie de text onder de streep.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je licht met ligt vervangt, is het een stuk duidelijker. Mooie tikfout als het juist over belichting gaat smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lemoi: Nee, het is een easy-klik systeem waarbij je de kabel in een gootje legt van een connector, waarna je de boel stevig moet aandraaien terwijl er twee mesje de kern van de kabel perforeren.

Hou je het nog vol R@oul? laugh

 

De tegels liggen inmiddels en ik heb nog 12V op 6 van de 6 punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook pas 12v led-verlichting aan gebracht in natuursten tegels. Ik vond de kwaliteit van de kabel niet tegenvallen. We zullen zien hoelang ze het doen. Volgens de verpakking moeten de ledjes het 50 jaar volhouden bij 3 uur branden per dag. (over de levensduur van de kabel en trafo wordt niet gerept) :D

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

 

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halogeen, iew.

 

Ikzelf heb 3 1W LED-spots in mijn kamer. Daarnaast een centrale verlichting van 3X5 Watt halogeen-spaarlampen.

Snap je het nog?

 

Superzuinig. Het werkje gaa met behulp van een afstandsbediening aan en uit. Dit alles heeft me maar 120 euro gekost! laugh

 

Wie weet zal ik de LED's vervangen door een sterkere; 1,4 of 2-watt LED-spot.

 

afb210fs7.jpg

 

De LED's staan bijna heel de avond aan; mooie ssfeerverlichting, die niet alleen genoeg sfeer, maar ook genoeg licht met zich meebrengt. De Spaarlampjes staan alleen aan als ik ze nodig heb. Tsjaa, ze pakken wel 5X meer stroom dan de LED's. blush

 

afb211dh8.jpg

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Zonder je LED spotjes te willen afkraken: ik vind het licht erg wit en kan je mening niet delen dat het sfeervol licht is. Ik stel me daar warmere kleuren onder voor.

 

Het feit dat je ze met de afstandsbediening aan en uit kunt doen is natuurlijk handig maar kost ook stroom. Als de LED spotjes "uit" zijn staat er ergens iets in -standby- en stroom te verbruiken. Anders kun je ze niet meer aan zetten. In feite hetzelfde als een TV in standby.

Let wel...deze stroom is 24/7 dus relatief gezien weinig, maar over de tijd gaat dat behoorlijk oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Halogeen, iew.



Nee, deze uitdrukking ken ik niet.
Bovendien wil ik de lED's ook niet afkraken, maar voor dat geld vind ik het licht niet echt prettig ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...