Ga naar inhoud


DSF en TELE 5


lelystedeling

Aanbevolen berichten


@ lelystedeling, trek de voeding van je dect telefoon er eens uit. Dect. telefoons storen op freq 12480, als ze dicht bij je ontvanger staan. Kan trouwens ook de dect van je buren zijn smile

Heeft trouwens niets te maken met canal digitaal.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote

Heeft trouwens niets te maken met canal digitaal.

Salu2, D.Quijote


Misschien heeft @lelystedeling wel een goedgekeurde CanalDigitaal decoder.
Dan kan het zomaar zijn dat je de Free To Air kanalen niet kan ontvangen zonder CanalDigitaal kaart.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lelystedeling
Ik heb via canaldigitaal het toppakket, en de duitse zenders DSF (kanaal 37) en TELE 5 (kanaal 133) komen al langere tijd niet of slecht door bij mij. Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met deze 2 zenders????


Heb je helemaal geen beeld of valt het af en toe weg?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: lelystedeling
Ik heb via canaldigitaal het toppakket, en de duitse zenders DSF (kanaal 37) en TELE 5 (kanaal 133) komen al langere tijd niet of slecht door bij mij. Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met deze 2 zenders????


Heb je helemaal geen beeld of valt het af en toe weg?


Ik heb helemaal niks, ik zie alleen het vierkante blokje die zo nu en dan is rond wordt, en tussendoor heb ik nog niet eens een hele seconde beeld en daarna issie weer zwart, ik hoorde vandaag dat me overburen hetzelfde hebben. En ik heb een goedgekeurde decoder gekocht in de webshop van CD.

oja, me signaal sterkte is optimaal en heb de problemen alleen op kanaal 37 en 133
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lelystedeling
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: lelystedeling
Ik heb via canaldigitaal het toppakket, en de duitse zenders DSF (kanaal 37) en TELE 5 (kanaal 133) komen al langere tijd niet of slecht door bij mij. Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met deze 2 zenders????


Heb je helemaal geen beeld of valt het af en toe weg?


Ik heb helemaal niks, ik zie alleen het vierkante blokje die zo nu en dan is rond wordt, en tussendoor heb ik nog niet eens een hele seconde beeld en daarna issie weer zwart, ik hoorde vandaag dat me overburen hetzelfde hebben. En ik heb een goedgekeurde decoder gekocht in de webshop van CD.

oja, me signaal sterkte is optimaal en heb de problemen alleen op kanaal 37 en 133


Dat is niet logisch want die blokjes duiden op geen of onvoldoende signaal maar dat zou je op alle kanalen moeten hebben.

Iemand een verklaring? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lelystedeling
Ik heb via canaldigitaal het toppakket, en de duitse zenders DSF (kanaal 37) en TELE 5 (kanaal 133) komen al langere tijd niet of slecht door bij mij. Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met deze 2 zenders????


Origineel bericht van: Neptunus

Iemand een verklaring? confused


Lelystedeling en Neptunus,

DSF en Tele 5 zitten beide op 12.480/V/27500. Er is dus een
ontvangstprobleem met een bepaald frequentiegebied.

Evenals bij digitale kabelontvangst kan dit liggen aan een probleem bij de eigen bekabeling: te beginnen bij de connectoren, allereerst die van de lnb!

Controleren dus, te beginnen dus bij de lnb. Knip bij twijfel de uiteinden eraf en bevestig de connectoren opnieuw.

Altijd na elke herbevestiging controleren of het probleem is verholpen.
Dan weet je meteen de oorzaak.

(Ik acht de kans niet onaanzienlijk na "verversing" van de connectie met de lnb het probleem is verholpen. Die is namelijk het meest blootgesteld aan het weer.)

O ja, ik denk dat die overburen van lelystedeling hetzelfde probleem hebben.
Dat is dan puur toeval, echt niet meer dan dat.



Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frans B
DSF zit nog op de oude astra 1H satelliet. Deze heeft in ieder geval hier op kreta een heel zwak signaal. Dus het lijkt toch een ontvangst probleem , schotel beter uitrichten en misschien een betere LNB ?


Kreta?? smirk
Lelystad ligt nog wel aardig binnen de footprint van 1H, zou ik zeggen! whistle

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou in ieder geval dan de kabel en de pluggen nog eens nalopen. Misschien een kabel met een betere afscherming gebruiken?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik zou in ieder geval dan de kabel en de pluggen nog eens nalopen. Misschien een kabel met een betere afscherming gebruiken?


Zeker weten!! frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...