Ga naar inhoud


C64 DTV, wie weet iets over een joystick met ingebouwde c64 games ?


Fabian

Aanbevolen berichten

Ik zag op internet dat er sinds een jaar of 2 een joystick te koop is met 30 ingebouwde oude Commodore 64 spellen, die je direct op je TV kunt aansluiten.

Atari heeft ook zo iets op de markt gezet, maar daar staan maar 10 spellen op.

Ik ben op zoek naar zoiets, alleen mij lijkt het veel leuker als je in zo'n joystick bijv. een flash kaartje kunt stoppen, zodat je zelf kunt bepalen welke spellen er op staan.

Weet iemand of zo iets te koop is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


http://www.xs4all.nl/~lagendr/Pagina/INFO-C64-DTV2-NL-H2.htm

 

Hier hoe je de joystick kunt 'hacken' om er andere spellen op te zetten.

Lijkt me een hoop werk dus ik zou gewoon mijn oude C64 van zolder halen en op de TV aansluiten. Nu ik erover denk is dat eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Ik ga dat vanavond maar eens doen, lekker ouderwetsch gamen.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs nog een commodore 16 op zolder liggen, op de c64 was ik helemaal verslaafd aan het voetbalspel Sensible soccer whistle

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ focus 103,

 

Ik denk dat dit inderdaad in de buurt komt. Alleen mis ik nog de schema's hoe je zoiets in de C64DTV kan inbouwen.

Verder wil ik dus oude C64 spellen van internet downloaden, via bijv. een laptop op het flash kaartje zetten en daarna in de C64DTV stoppen om ze in te lezen. Zou dit wel mogelijk zijn? Een laptop draait namelijk op een Windows platform en de C64DTV op een Basics platform.

 

@ EmQu,

 

En, bevalt het een beetje dat ouderwets gamen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...