Gast xsence2003 Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Ik heb voorheen altijd 2 schotels in de tuin gehad, voor mij maakte het niet zoveel uit maar van buiten leek het net of ik een communicatie station in de tuin had. In de tussentijd ben ik verhuisd en heb ik nu 1 schotel op turksat 42e staan, en kpn digitenne voor de nederlandse kanalen. Ik heb tijdens de EK echt heel veel storing gehad via digitenne en heb de keuze gelegd om toch maar weer te gaan voor ontvangst via de schotel, daarom heb ik digitenne afgelopen maandag opgezegd. Op dit forum lees ik veel over allerlei soorten schotels etc echter zoek ik gewoon een simpelen en betaalbare oplossing voor ontvangst van Astra 19.2e en Turksat 42e via 1 schotel. Ik heb in mijn omgeving gehoord dat dat eventueel mogelijk is met een triax schotel waar dan een speciale beugel op te zetten is voor meerdere lnb's. Dat lijkt mij opzich een goeie oplossing echter zou ik graag wat ervaring willen horen van mensen die soortgelijke configuratie gebruiken en misschien zijn er nog makkelijkere oplossingen etc. Alvast bedankt voor het delen van jullie mening.
Henksat Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Origineel bericht van: xsence2003 Ik heb in mijn omgeving gehoord dat dat eventueel mogelijk is met een triax schotel waar dan een speciale beugel op te zetten is voor meerdere lnb's. De Triax beugel voor meerdere LNB`s is geen oplossing voor jou, daar deze maar een range heeft van 20 graden en jij 23 graden nodig hebt. Mogelijke opties zijn een Wavefrontier T55 of T90, of een Visiosat Bigsat. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
trust Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Ik heb op mijn 78 cm triax 28.5º oost en 5º oost welliswaar niet met de orginele rail . Dat zou het probleem niet zijn , maar voor turksat heb je al een flinke schotel nodig , dus als die lnb niet meer in het focuspunt zit gaat het denk ik niet . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
W3ird_N3rd Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Dat zal waarschijnlijk niet goed gaan, het verschil is gewoon te groot. Je kan dan net zo goed een 38cm cheapass campingschoteltje voor 19,2 oost neerzetten, want veel beter zal de ontvangst van 19,2 oost tegelijk met 42 oost op één schotel niet worden. Als het al zou werken. Je kan ook voor Digitenne een hark installeren. Als je de binnenantenne nu binnen gebruikt kan je de hark ook binnen plaatsen. Een hark is (veel) richtingsgevoeliger en zal hierdoor minder snel storingen geven bij condities. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast xsence2003 Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Bedankt allemaal, ik ga waarschijnlijk voor een 2de kleinere schotel erbij, ondanks ik hier eigenlijk tegen ben maar helaas zit er niets anders op. Denk dat ik het dan gelijk goed doe en er gelijk 2 lnb's opzet
planetbitworld Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Mischien is het een ideee om de schotel draaibaar te maken? 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Gast s1014870 Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 triax gaat voorlopig niet werken. Enerzijds je voor Turksat een schotel met een diameter van 90cm nodig hebt (veel zwakke transponders bovendien), en zelfs daarmee red je het niet indien je turksat niet in het brandpunt zet. De sterkte van het TS signaal zal overigens in de komende maanden toenemen ivm de lancering van een nieuwe satelliet. Momenteel zijn de tests gaande, naar verwachting zal de al gelanceerde satelliet vanaf september/oktober veel kanalen overnemen. Daarnaast red je Astra en Turksat niet met een Triax, omdat deze een maximale reikwijdte van 20 graden heeft. De enige oplossingen zijn: a. 2 schotels, 55cm voor Astra en 90cm voor Turksat b. een draaibare opstelling c. een Wavefrontier of soortgelijk. De WF heeft in theorie een reikwijdte van 40 graden, in de praktijk zelfs nog meer. De WF is ideaal, ook voor Turksat en Astra in 1 vaste opstelling. Ik weet niet of het in je budget past, maar de WF is te verkijgen vanaf 99,- tot 129,- euro. Even zoeken op internet.
edbe Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 dan zou je idd voor een WF T90 moeten gaan deze is iets goedkoper dan de Bigsat Visiosat, daar gaat makkelijk de 42 oost tot 19 oost erop.. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast xsence2003 Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 ik heb de wf t90 bekeken en vind het geen mooie schotel, uiteraard moet ik daar niet naar kijken. ik heb nog een disecq motor liggen, ik denk dat ik ga proberen deze uit te richten, als dit niet gaat dan koop ik er een kleinere schotel bij.
Henksat Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Origineel bericht van: xsence2003 ik heb nog een disecq motor liggen, ik denk dat ik ga proberen deze uit te richten, als dit niet gaat dan koop ik er een kleinere schotel bij. Is zo simpel, staan goede tips voldoende hier. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
trust Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Volgens een bericht van hvdh zijn de kanalen van Turksat 1C in zijn geheel overgegaan naar 31º oost en volgens Dr Ijzerbout komen die loeihard binnen Als jouw favorieten daarbij zitten word het al een stuk makkelijker met één schotel . Foutje , om dat het topic start met een mededeling over 31º oost ging ik daar van uit . het blijkt echter om een nieuwe satelliet te gaan op 42º Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast xsence2003 Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Zou iemand me op weg willen helpen mijn disecq 1.2 motor aan te sluiten en af te stellen zodat ik turksat 42e en astra 19.2e in ieder geval kan ontvangen? mijn schotel staat nu op 23graden afgesteld, als ik er nu voor zorg dat ik de motor gelijk aan de schotel monteer. er eerst voor zorg dat turksat goed ontvangst heeft, daarna de motor aansluit en ga draaien naar astra 19.2, gaat dit werken of moet ik de schotel tussen beide sats in afstellen en daarna de posities aangeven?
Gast AAley Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Nee je moet de schotel uitrichten op sirius 5° terwijl de motor op z'n nul staat. Dan met de juiste longitude (verschilt waar je woont) instellen zodat hij weet hoeveel de clarke belt helt vanaf jouw positie op aarde
minplus Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 In Oost Nederland de Eutelsat W3A op 7 oost nemen voor het 1e uitrichten. Kijk hier maar even: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=662918 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Gast xsence2003 Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 ik heb hem nu op sirius afgesteld op 0. deze heb ik opgeslagen als pos1. hoe moet ik nu verder? Dit is mijn positie. WIJCHEN(6605BE) - Nederland 51.80 (51°47') | 5.73 (5°43') moet ik de motor op 52graden zetten?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen