Ga naar inhoud


iCord testwinnaar Homevision


Apple740

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad door zijn aantrekkelijke prijs dat ik geinteresseerd ben. Maar ik verlang wel een goede beeldkwaliteit voor zowel SD als HD uitzendingen... anders is het zonde van het geld...

Dat "melkachtige" beeld heeft hier dus niemand begrijp ik...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

  • Moderator

Bij de eerste software versie van de Humax HDCI-2000 was het beeld ook nog niet optimaal.

Door software update's is naderhand de beeldkwaliteit enorm verbeterd.

 

Misschien heeft het bericht over het melkachtige beeld betrekking op een van de eerste software versies van deze ontvanger.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: juleke21
met klein verschil wint LYNGBOX
wink



@juleke21,

Bedoel je de test in het 04/2008 nummer van het Duitse Digitalfernsehen?!
Destijds liep de AP IPBox 9000HD op een van de eerste softwareversies.
Inmiddels is de software sterk verbeterd.

Kennelijk is er helaas alleen een papieren versie van die test
of een digitale versie ervan tegen betaling beschikbaar.


Met vriendelijke gtroeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die test

gelezen op lyng forum

vorteile ip

mehrfach aufname-netzwerk update

nachteile

unregelmatige umschaltzeiten-kompliziertes instalations menu

tasten ordnung fernbedienung-hoher strom verbrauch

de lyng had als minus-inkonstante umschaltzeiten-keine mehrfach aufname

als+-selbst aktualiserende kanalliste-ubersichtliches display

netzwerk update,na wat updates is dat slechte?verholpen

beeld weergave bij beide :herforragend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Sverige

Dat ze in NL weinig verkocht worden heeft ook wel te maken met de hoge prijs hier (meer dan 100 euro duurder!)


Ondanks die "hoge" prijs is hij aanzienlijk goedkoper dan
de overige dubbel-HD-tuner DVR's.
Desondanks lijkt zo'n veel duurdere Topfield veel meer verkocht te zijn als je de forums leest.

En wat dacht je van de Dreambox800? Single tuner, géén HDD (moet je zelf kopen/inbouwen), kost hier bijna net zo veel als de 160GB versie van de iCord, en vliegen desondanks als warme broodjes over de toonbank. De Dream is niet áán te slepen.

De iCord zit wat mij betreft echt in een vergetel hoekje, lijkt bijna over het hoofd te worden gezien.



dat komt omdat er op de dream een linux zit en daar kiest de consument voor.. dat had de Humax ook moeten doen dan stonden ze op nr 1..want dan was het de beste linux apparaat wat er maar is/was
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Sinds 2 weken staat hier een Icord hd, ben er zeer tevreden over. Hij staat aangesloten via HDMI aan een Samsung 46a656 op beide de laatste firmware. Hier mijn bevindingen :

 

- SD beeld is super, niet melkachtig of onscherp. Het ziet er stukken strakker uit dan mijn oude tf5000pvr. Ik laat de icord upscalen naar 1080i en zet mijn tv op "just scan". Dat is samsung lingo voor "geen overscan".

- HD beeld uitstekend

- Menu en gebruikersvriendelijkheid is top

- Ingebouwde EPG is erg goed op Duitsland, maar op CD zenders krijg je natuurlijk alleen now en next.

- Werkt uistekend met de mediaguard cam van CD

 

minpunten

 

- Gaat paar keer per dag vanzelf aan om de epg op te halen, ook als je dit op "uit" zet.

- 5 favorieten lijsten, genaamd favorites 1-5. Kan je renamen zit echter een bug in, je kan niet meer dan 3 letter namen invoeren anders krijg je zoiets als "Ned38#^&".

- Als je tijdens het opnemen van een versleutelde zender naar een andere versleutelde zender kijkt, moet je naderhand "decoderen" tijdens dit process kan je wel kijken maar niet spoelen/pauze enz. Vreemd.

 

* Nieuwe firmware schijnt eraan te komen volgens icord-forum.de

 

En dan de prijs : Niet in NL kopen, maar in Duitsland. Ik heb mijn icord hd 160gb voor 365.

 

Kortom : top ontvanger, zeer gebruikersvriendelijk en tot nu toe geen crashes, vreemde bugs of andere ongein (m.u.v. de favo lijst namen, die laat ik maar standaard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike
Origineel bericht van: SkullOne
De iCord is idd een mooie ontvanger, maar voor mij mist hij een essentieel onderdeel en dat is de EPG voor het CD-pakket.
Als hij dat heeft/krijgt dan zou ik er denk ik al een hebben. laugh
Tja dat is voorbehouden aan CD ontvangers en topfield. Je krijgt natuurlijk Now-Next netjes in je EPG en voor de overige programma's kijk je gewoon even op internet of (als je die nog hebt) tv-gids.

Overigens, is er eigenlijk vrijwel nooit wat op NL tv buiten wat actualiteiten programma's wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, ik kijk denk ik 50% live en 50% opgenomen. Waar ik echt geen zin meer in heb is het programmeren van tijden. Dat is met een goede EPG ook niet nodig.

 

Ben het met je eens dat er weinig leuks op is (zeker in deze komkommertijd). Maar ik heb het toppakket en vind het handig om wat films 'in te slaan'. En het is ook zo dat er vaak, als er wat goeds op is, er meteen meerdere goede dingen tegelijkertijd op zijn. Met de EPG is dat zo ontzettend makkelijk te regelen. Eigenlijk onbegrijpelijk dat dit allemaal zo moeilijk is blijkbaar, bij alle merken met HD PVR's... crazy

 

Tenzij je alleen Duitse kanalen kijkt, want dan werkt het allemaal wel prima met de standaard-EPG... Erg 'fijn' geregeld door CD... mad

 

Mijn hoop is dus momenteel de Homecast HS8100 PVR CI CD. Deze zou binnenkort de mediahighway EPG moeten gaan ondersteunen. De vraag is of de iCord dat straks ook kan, of het via de internet-versie van TVTV voor elkaar kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SkullOne
De iCord is idd een mooie ontvanger, maar voor mij mist hij een essentieel onderdeel en dat is de EPG voor het CD-pakket.
Als hij dat heeft/krijgt dan zou ik er denk ik al een hebben. laugh


Het is wachten op het geactiveerd worden van de netwerkpoort op de iCord. Dan schijn je de meerdaagse EPG van TVTV via internet te kunnen gebruiken.

Enne, 365 euro in Duitsland... wow. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Dutchmike voor je verslag!

 

Ik denk dus dat het een prima ontvanger is... De EPG voor de Duitse zenders is dus prima begrijp ik, en naast de Zweedse zenders zijn dat de enige die ik bekijk...

Het belangrijkste voor mij is dat de beeldkwaliteit super is!

 

Citaat:
- Als je tijdens het opnemen van een versleutelde zender naar een andere versleutelde zender kijkt, moet je naderhand "decoderen" tijdens dit process kan je wel kijken maar niet spoelen/pauze enz. Vreemd.

 

Bedoel je hetvolgende: Je kijkt naar Premiere Krimi (versleuteld) en je neemt iets op van SVT1 (versleuteld) dat je dan SVT1 moet decoderen terwijl je er later naar kijkt. Dat het programma dus versleuteld opgenomen wordt??? Als dat zo is loop je volgens mij het risico dat je je opgenomen programma niet meer kan bekijken, aangezien Canal Digital Sverige maandelijks je kaart een update geeft. Heb je dit fenomeen alleen als je dit doet binnen 1 pakket (1 cam/kaart) of heb je het ook zoals in mijn voorbeeld, als het om 2 verschillende pakketten gaat?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

De EPG voor duitsland is uitstekend te noemen, als je de tvtv epg op Aan zet, dan wordt de hele rits duitse zenders voor de complete week opgehaald tijdens de paar keer per dag dat de icord vanzelf aangaat.

 

Qua decoderen : als ik naar b.v. NL1 kijk en NL2 opneem, daan staat nl2 versleuteld op de icord. Die kan je dan gewoon kijken (daarna staat hij nog steeds versleuteld op de disk) of je kan kiezen om te decoderen. Daarna heb je een onversleutelde copie op je disk staan die je desnoods jaren later nog kan zien. Tijdens het decoden kan je het programma gewoon bekijken, maar niet spoelen/pauzeren enz. Misschien wordt dat laatste verholpen met de nieuwe firmware die nu definitief in aantocht is.

 

Hoe het met 2 cams werkt weet ik helaas niet, bij mij zit er alleen een mediaguard in voor CD. De rest (duitsland en bbc e.d. is FTA).

 

De icord staat bij mij aan een Technisat Multytenne, dat is een 4 in 1 ontvanger met diseq2.0 besturing. Deze combi werkt feilloos. offtopic : Jammer is wel dat de multytenne tijdens slecht weer moelijkheden heeft met de bbc, maar ja ik zit op de grens van de ontvangst voor de bbc in Duitsland. Begrijp ook niet waarom hij niet in b.v. 65cm te krijgen is ipv 45.

 

Voor gewoon gebruik (kijken, opnemen, afspelen, weggooien, timeshift enz) is de icord m.i. al volledig uitgerijpt. Alle features die er nog bij komen met de nieuwe firmware zie ik als meegenomen.

 

De vreemde berichten over SD kwaliteit begrijp ik niet. Ik ben zeer gevoelig voor beeldkwaliteit en heb al menige tv teruggestuurd omdat ze niet 100% waren. De Icord heeft het beste hdmi SD beeld wat ik ooit gezien heb.

 

Voor lage prijzen :KLIK >

 

Op het moment 363 euro. Er zitten hoogstwaarschijnlijk wel bedrijven tussen die buiten Duitsland verzenden.

 

Meer vragen over de Icord hd zijn welkom, het is slecht weer hier en toch niet veel te doen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchmike
De icord staat bij mij aan een Technisat Multytenne, dat is een 4 in 1 ontvanger met diseq2.0 besturing. Deze combi werkt feilloos. offtopic : Jammer is wel dat de multytenne tijdens slecht weer moelijkheden heeft met de bbc, maar ja ik zit op de grens van de ontvangst voor de bbc in Duitsland. Begrijp ook niet waarom hij niet in b.v. 65cm te krijgen is ipv 45.

Beetje offtopic, maar goed...

Dat heeft te maken met de openingshoek van een grotere schotel. Dan moeten de LNB-koppen veel exacter uitgelijnd zijn voor de specifieke geografische situatie. Dat zou erin resulteren dat de footprint waarbinnen je zo'n grotere multitenne effectief zou kunnen gebruiken veel kleiner zou zijn. Dat is commercieel blijkbaar niet haalbaar. En om de kop te voorzien van verstelknoppen o.i.d. gaat voorbij aan het principe van de schotel. Ergo, het werkt alleen maar omdat hij zo klein is. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Dutchmike!

 

In principe neem ik dingen op om ze gewoon later te bekijken en dan weg te gooien. dus dat je niet kan knippen en plakken in je opname is voor mij dus helemaal geen breekpunt.

Ik vind het makkelijk om dingen op te kunnen nemen terwijl ik naar een ander programma kijk. Je kan dan ook de reclameblokken doorspoelen op vb Sat1 & RTL... smile Beeldkwaliteit is belangrijk, zeker ook in SD, dus daar ben ik nu wel van overtuigd. Maar als je negatieve verhalen leest vind ik wel dat je even moet onderzoeken waarom ze dat schrijven...

Ik had het plan om voor de Icord 2 extra 80 cm schotels te plaatsen. Eentje op de Astra1 en eentje op de Thor...

Ik zat ook nog even te twijfelen of ik er nog een voor Astra2 bij zou plaatsen, maar daar zie ik voorlopig maar van af... dat kan later altijd nog.

Ik heb de echostar met draaibare 120 cm schotel voor alle andere "exotischere" programma's.

 

Je geeft een link met de 160 GB versie... ik zat eigenlijk meer te denken aan de 320 gb versie... ik weet niet of dat het prijsverschil waard is hoor... maar als er met de tijd meer HD programma's komen die je gaat opnemen is 160 gb misschien wat te klein? Ik zag de 320 GB versie voor 429.- met 11.50 die er dan bijkomen voor verzending naar NL.

 

Hoe zit het met de tijdsomschakeling zomer-wintertijd? gaat dat automatisch, of kan je het ook manueel laten gebeuren?

Ik heb hier ook een Humax kabel pvr, de 9200... en die schakelt automatisch om. Probleem is echter dat de hele receiver dan vastloopt... je moet hem een keer echt uitschakelen met de netschakelaar, en dan is alles weer OK... ben je in die omschakelperiode niet thuis, en had je een aantal programma's geprogrammeerd om op te nemen, staat er niets op. Ik ben dus een beetje huiverig voor die automatische dingen. Ook wordt de tijd aangestuurd door de kabelmaatschappij... loopt die 10 minuten verkeerd, ben je je opname dus kwijt. Zelf kan je daar namelijk niets aan veranderen. Ik ga er echter wel vanuit dat deze sat receiver wat gebruiksvriendelijker is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Opnemen en weggooien zo gebruik ik ook de Icord en daarvoor de tf5000pvr. Het is zeldzaam dat er meer dan 4 uur op mijn schijf staat. Die 429 voor de 320gb is ook niet gek, bedenk wel dat je altijd zelf de schijf kan vervangen en dat je voor 50 Euro al een 500gb schijf hebt.

 

Die berichten over slechte SD kwaliteit hebben mij ook enige tijd afgehouden van aanschaf. Aangezien ik de SD kwaliteit meer dan uitstekend vind kan ik alleen maar aannemen dat het bij die mensen eventueel aan een slecht ingestelde tv ligt of dat ze scart/video out gebruiken e.d. Met hdmi op 1080i en een full-hd tv, waarbij je de tv zo insteld dat hij niet overscanned krijg je een gestoken scherp plaatje. Er zijn op dit moment nog heel veel "minder goede" lcd tv's in omloop, mijn gok is dat het grotendeels aan de tv kant moet liggen.

 

Zomer/wintertijd kan je automatisch, maar ook handmatig instellen, ik heb hem handmatig staan. De bediening zit wat anders in elkaar dan bij een topfield, na een gewenningsperiode zou ik zeggen beter, maar dat is ook een beetje een smaakzaak natuurlijk.

 

Volgens enige uitverkorenen bij icord-forum.de is de nieuwe, in aantocht zijnde firmware, een hele stap vooruit en wordt de lan aansluiting vrijgeschakeld. Ben erg benieuwd wat voor functionaliteit er bij komt.

 

Oh ja 1 kritiekpuntje : Als de receiver in standby staat is de display ook helemaal uit, helaas geen klok te zien. De topfield was de enige klok bij mij in de woonkamer dus dat is een klein minpuntje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...