Ga naar inhoud


iCord testwinnaar Homevision


Apple740

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast dutchmike

Jazekers met de V-format toets kan je 576i - 576p - 720p - 1080i selecteren. Als je eerst je tv aanzet en dan je icord wordt er automatisch de hoogste instelling gekozen. Als je tv dus 1080i aankan staat de icord op 1080i zodra je hem aanzet, daarna kan je zelf de instelling zoals hiervoor beschreven aanpassen.

 

Als je altijd zorgt dat je eerst je icord aanschakeld en dan je tv blijft hij staan waarop je hem gezet had, anders gaat hij weer naar best mogelijke stand.

 

De icord heeft overigens een prima upscaler aan boord, ik zie geen verschil met de scaler van de 46a656. In de meeste tv's zitten maar zeer middelmatige scalers, zeker niets van faroudja o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nóg een stapje verder: zit er een "original" of "auto"

stand op de iCord? Hiermee bedoel ik dat de iCord dan automatisch kan uitsturen wat er in komt, dus bijv. 1080i bij Discovery-HD, bij NGC-HD schakelt ie dan naar 720p, bij RTL5 schakelt ie naar 576, etc.

Of kun je alleen met de hand schakelen met de v-format knop?

 

Zo'n automatische resolutie schakeling wordt tegenwoordig nog maar bij weinig HDTV mediaboxen toegepast, zo lijkt het. Het lijkt bijna te veel moeite voor diverse fabrikanten, terwijl het gewoon een essentiële functie heeft (zodat ik niet heel de avond handmatig van v-format hoef te veranderen). wink

De Pace en Philips dozen die ik heb staan hebben zo'n stand. Topfield ook. Een Dreambox800 daarentegen weer niet (daar kun je zelfs niet op de a.b. van resolutie veranderen, daar moet je persé het menu voor in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Zo'n functie is er niet, en ik ben het niet met je eens dat die nodig zou zijn. De scalers in zowel tv's als de hd-receivers zijn van redelijke kwaliteit. We spreken immers over pal uitzendingen en die zijn nu niet bepaald zo super om mee te beginnen. Niemand gaat met een dure externe scaler een pal uitzending te lijf, want garbage in = garbage out nietwaar.

 

Verder gaan de meeste hdtv zenders nu en in de toekomst zowieso naar 1080i ipv 720p. Dus niet te druk maken over zo'n missende "functie" en als je het toch perse wilt doen druk je gewoon even op een knopje. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchmike
Zo'n functie is er niet, en ik ben het niet met je eens dat die nodig zou zijn. De scalers in zowel tv's als de hd-receivers zijn van redelijke kwaliteit.


Dat is het punt niet. Punt is dat zonder een "auto" functie er vaak twee maal gescaled moet worden i.p.v. één maal. Als je bijv. een HD-ready scherm hebt, en de decoder staat op 1080i, dan wordt SD eerst naar 1080 gescaled en vervolgens moet de tv weer terug scalen naar 1366x768. Niet bevordelijk voor de kwaliteit.

Ander voorbeeldje: als je de decoder op 1080i hebt staan dan worden 720p zenders interlaced gemaakt door de decoder (1080i), en de tv moet weer de-interlacen. Ook niet echt bevordelijk.

Wil je dus ten alle tijde het best mogelijke beeld, dan moet je dus een paar keer per avond op de v-format knop drukken wegens het gebrek aan zo'n "auto" stand.

Overigens is dit voor mij geen belemmering om de receiver niet te kopen, zolang er maar zo'n v-format knopje op de a.b. zit, daar kan ik wel mee leven.
De Dreambox800 heeft echter niet eens zo'n functie, daar moet je het gebruikersmenu in om van resolutie te veranderen. Voor mij persoonlijk onacceptabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Hd ready schermen moeten, helaas, altijd scalen ongeacht de input omdat hun vreemde 1376x768 aan geen enkele standaard voldoet. Dus ook bij 720p gaan hd-ready panelen rekken en strekken.

 

Full-hd panelen doen dat niet bij 1080i/1080p. 1080i hoeft "alleen maar" gedeinterlaced te worden en aangezien de icord en andere hdreceivers dat niet doen zal dit altijd door de tv moeten worden gedaan.

 

Kortom, bij een pal signaal : Als je een full-hd tv hebt zonder overscan dan wordt er 1x gescaled door de icord naar 1080i en 1x deinterlaced door de tv. Als je echter een hd-ready tv hebt wordt er altijd 2x gescaled door die vreemde resolutie van hd-ready's. Ook hier weer een uitzondering als je een hd-ready hebt zonder overscan, die bij 720p kleine zwarte randjes om het beeld heeft om niet te hoeven scalen. In dat geval wordt er ook maar 1x gescaled door de icord en niet de tv.

 

Dan heb je nog een rits full-hd tv's van philips die doodleuk je 1080p signaal van b.v. een ps3, intern weer naar 1080i zetten en dan pas aan het verwerken slaan met als resultaat interlacing artefacten en gebibber ondanks een 1080p signaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat allemaal zo hoor klinkt dat heel erg goed.

Ik heb intussen de handleiding van de icord gedownload om eens te kijken wat daar instaat...

 

Over dat upscalen las ik daar overigens hetvolgende

 

Citaat:
Bei jedem Drücken der Taste V-FORMAT ändert

sich die Auflösung wie folgt: 576i - 576p - 720p

- 1080i - Original

 

Ik begrijp daaruit dat als je hem op "original" zet dat de icord niets doet...

Maar als er een goed upscaler inzit, vind ik het eigenlijk prima dat de icord automatisch de beste oplossing kiest.

 

Dat de zomertijd manueel in te stellen is, lijkt me goed. Geen gedonder dus dat er iets misgaat.

 

De grootte van de schijf kan wel eens handig zijn als ik voor 4 weken van huis ben... Ben ik thuis, staan er nu op de kabelbox slechts 4 of 5 programma's die ik nog niet gezien heb. Maar als ik een pooske niet thuis was zijn dat er uiteraard meer... Via de kabel heb je bijna geen interessante zender, dus heb ik ook niet zo veel op te nemen... doordat je via sat veel meer goede zenders kan ontvangen, denk ik dat er wel wat meer opgenomen gaat worden. Ik denk dus toch maar te gaan voor die 320 GB versie...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchmike


Kortom, bij een pal signaal : Als je een full-hd tv hebt zonder overscan dan wordt er 1x gescaled door de icord naar 1080i en 1x deinterlaced door de tv. Als je echter een hd-ready tv hebt wordt er altijd 2x gescaled door die vreemde resolutie van hd-ready's.


Juistem, vandaar mijn wens om SD gewoon in de originele resolutie naar de HD-ready tv te sturen, dan hoeft er maar één keer gescaled te worden, door de tv zelf. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvankelijk had ik besloten een IPBox9000/CubeRevo te kopen maar net voordat ik hem wilde bestellen kwam ik erachter dat die (nog?) niet twee gecodeerde kanalen tegelijk kon opnemen en dat is toch wel wat je van een twin tuner mag verwachten. Verder speurend kwam ik dus uit bij de Humax iCord en na het lezen van de diverse forums ben ik tot de conclusie gekomen dat dit gewoon een goede machine moet zijn die doet wat hij moet doen. Vandaag besteld samen met een Aston SECA DUAL 1.07 nieuwste versie 2.18 CI module, landcode vrij. Ik wil daar zowel SD als HD mee gaan kijken. Heb ik aan de aanschaf van die Aston goed gedaan of zijn er betere?

 

Als ik hem binnen heb en aangesloten zal ik graag mijn ervaringen hier geven!

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@geronimo

 

Bedankt voor je antwoord! Ik zie op het net dat er 2 types T-rex bestaan: de T REX module 1.0 TWIN FireCrypt en de T REX SUPER module 4.6 FireCrypt. De laatste is ook de duurste. Kun je me vertellen welk type jij bedoelt? Ik kan dan proberen mijn bestelling nog te veranderen...

 

Thx,

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrijdag mijn splinter nieuwe iCord geinstalleerd (FW: .008). Met de Aston dual CAM 2.19 kreeg ik problemen bij het aanspreken van de kaart en "verloor" ik de CAM. Het CAM-menu gaf hierna aan "leeg". Terug dealer en weer thuis versie 2.18 geprobeerd, echter ging het weer mis, de CAM blijft in het menu zichtbaar maar de kaart niet. Weer terug dealer, compleet met de iCord en uiteindelijk een Homecast PowerCam erin en die werkt tot nu toe naar behoren.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meld het maar even in dit draadje :

 

Hoogstwaarschijnlijk komt a.s. maandag de nieuwe firmware voor de icord hd. Bron is het duitse icord forum waar de beta getest wordt. In de beta zaten de volgende zaken :

 

- Lan aansluinting wordt actief voor FTP toegang naar de icord

- Favorieten bug opgelost

- Voor- en nalooptijd globaal instelbaar voor opnames

- USB kanaalexport

- Underverdeling in mediacenter : bugs verwijderd

- Audiosporen selecteerbaar bij paytv opnames

 

Als er maandag niets staat, niet boos worden ben slechts de boodschapper smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...