Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nee, je kunt cccam op dezelfde machine laten connecten met oscam.

zie laatste bericht hier: cccam 2.2.1

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ik zoek een versie voor gebruik met linux pc Ubuntu 8.04.3 LTS.(reelbox) iemand een tip ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

reeds gevonden, bedankt

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

Moet in ieder geval wel een laatste nieuwe versie zijn met de aanpassing voor de TNTsat Nano. Ik gebruik hier versie Oscam 4066. In deze versie is in ieder geval de aanpassing aangebracht.

Draait hier 100% zonder problemen.

Groet,

Bram

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664

ik heb dat laaste bericht 'hier' trachten te lezen, en de links in de links in de links trachten te volgen, maar word ik ge8 dat nog te begrijpen en daarmee aan de slag te kunnen?
Ik bewonder mensen die daar een soort howto uit kunnen halen, maar dit is 3x te ingewikkeld. is er niet ergens een 'gewoon' te begrijpen, zonder te puzzelen soort handleiding?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum

ik heb dat laaste bericht 'hier' trachten te lezen, en de links in de links in de links trachten te volgen, maar word ik ge8 dat nog te begrijpen en daarmee aan de slag te kunnen?
Ik bewonder mensen die daar een soort howto uit kunnen halen, maar dit is 3x te ingewikkeld. is er niet ergens een 'gewoon' te begrijpen, zonder te puzzelen soort handleiding?

Mag ik jou verwijzen naar zowaar je eigen posting van een tijdje geleden: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1932539/9

Dus Cccam + Oscam tezamen laten draaien en dan kan de TNT-kaart weer gebruikt worden. Het hoeft geen nieuwe versie van Cccam te zijn maar wel een versie van Oscam die hoger is dan 4059.

Veel succes

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:

Ben het ook zelf maar eens gaan proberen. Met een paars "TNT kaartje" in een intern slot zou toch makkelijker moeten werken dan cccam laten connecten met fausto of vplug op een externe PC.

Aan de hand van de beschikbare info is het met een half uurtje gepiept, en dan heb ik nog lang gezocht naar een tikfout.

Het is even (leuk smile ) puzzelen, maar ik zie het probleem niet.

Terwijl ik alleen m'n TV maar hoef aan te zetten, zonder satellietontvanger, voor dezelfde zenders. :D

Geplaatst:
Ben het ook zelf maar eens gaan proberen. Met een paars "TNT kaartje" in een intern slot zou toch makkelijker moeten werken dan cccam laten connecten met fausto of vplug op een externe PC.

Aan de hand van de beschikbare info is het met een half uurtje gepiept, en dan heb ik nog lang gezocht naar een tikfout.

Nou Vplug, kreeg het destijds wel aan de praat maar dat heeft kort geduurd.
Sindsdien nada crazy
Zie ik iets over het hoofd?
En als ik de TV aanzet zonder sat ontvanger.....
Dan krijg ik nog meer sneeuw dan er buiten al ligt :D

Helaas kom ik voorlopig ook niet in een omgeving waar de paarse TNT kaartjes aan de bomen groeien.
Geplaatst:
Origineel bericht van: BBsat

Helaas kom ik voorlopig ook niet in een omgeving waar de paarse TNT kaartjes aan de bomen groeien.

Kaartjes met die kleur worden ook wel funcard genoemd en ze groeien over de hele wereld....
(soms is een hint niet genoeg meneer de moderator en ik deed toch m'n best smile )

Fausto "doet" TNTsat alleen in combinatie met Vplug, maar alleen Vplug server volstaat ook
Geplaatst:

Kaartjes met die kleur worden ook wel funcard genoemd en ze groeien over de hele wereld....

Ah bedankt, dan moet ik eens onder de sneeuw gaan kijken of er al iets vrolijk paars ontluikt :D

maar zal eerst eens uitzoeken waarom die Vplug het bij mij dan niet doet (op de fr zenders)
Geplaatst:
Origineel bericht van: Zatter
Origineel bericht van: stefan.wolfrum

Mag ik jou verwijzen naar zowaar je eigen posting van een tijdje geleden: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1932539/9

Dus Cccam + Oscam tezamen laten draaien en dan kan de TNT-kaart weer gebruikt worden. Het hoeft geen nieuwe versie van Cccam te zijn maar wel een versie van Oscam die hoger is dan 4059.

Veel succes

ik wil het niet met een paarse maar gewoon met de witte kaart laten draaien, want die heb ik daar immers voor gekocht.
En ja, je kunt het signaal zo uit de lucht halen als je niet in een zone blanche woont... frown en dat doe ik dus...
maar volgens mijn eigen postings die boven zijn gerefereerd staat alles erin en ik zie in cccaminfo een server op 127.0.0.1 die 1 kaart aangeeft, de tntsatkaart dus, onder cam3d, en toch ontcijfert-ie niet.
ik wil eens de drie config-files laten lezen aan iemand die het snapt of er een typfout in staat, hierboven immers naar gerefereerd, maar voor een leek is dit geen lolletje meer.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

je zou met ftp eens kunnen kijken in /usr/bin en zien welke datum de file heeft

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen