Zatter Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Een cam tegelijkertijd en je moet dan wisselen. Er is inderdaad weer licht met de TNT kaart met Hypercam 2.01. oeffffffffff Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
stefan.wolfrum Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 ik heb dus goede hoop op cccam... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
allez l'om Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 mmestal is het CCcam team niet zo snel met updates, laten we hopen dat een van de teamleden zelf een tntsat kaart heeft Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Homer Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 A ok geen twee cams, Dan misschien de vraag evens anders stellen. Werkt de tvv of cd kaart met Hypercam 2.01? Zou dan gemakkelijk zijn om deze erop te zetten. Als cccam toch redelijk traag met updates komt, zou deze misschien een optie zijn. homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
stefan.wolfrum Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 TNTSat CCcam 2.1.3/Oscam - 26-May-2010, 23:42 -------------------------------------------------------------------------------- Hello everyone. Yes just to confirm TNTSat cards clear via Oscam now. Many thanks for everyone's help. ---------------------------------------------------- dus behalve hypercam doet oscam het ook. werkt zeker ook niet naast cccam, dus nog maar even wachten. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
stefan.wolfrum Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Nadere info van een Franse collega forum leverde de volgende receptuur op, die er bij mij op strandde dat mijn blauwe knop heel anders lijkt te zijn voorzien van software dan die van de auteur. althans ik heb onder de blauwe knop geenenkele CAM zitten en onder de menu- groene knop optie van alles maar geen oscam. wat de Gemini server is weet ik ook niet. Maar misschien kan een meer ervaren iemand van dit forum hier zijn wijsheid op testen? Beschrijving: Bonjour pour ceux qui souhaite utiliser leur carte tntsat avec CCcam Installer la cam OSCAM (blue panel cam oscam et config ) Dans le blue panel >Gemini server tu dois mettre ceci: Cam>CCcam 2.1.4 complete et Oscam 0.99.4svn 2330-Complete Dans CAam-configs>CCcam-config -19.07.2009 et Oscam-config 16.05.2010 Une fois installé lance la Cam CCcam 2.1.4/Oscam Avec DCC aller dans var/tuxbox/config Là modifier les fichier : -oscam.server -oscam.user -oscam.conf Comme ceci : -oscam.server # reader configuration # internal reader [reader] label = tntsat protocol = internal device = /dev/sci0 group = 1 caid = 0500 AESKey = **GEEN KEYS** -oscam.user # user configuration [account] user = tntsat pwd = viacrypt disabled = 0 group = 1 uniq = 0 monlevel = 0 au = 1 caid = 0500 ident = 0500:030B00 keepalive = 1 -oscam.conf # main configuration [global] nice = -1 WaitForCards = 1 saveinithistory = 1 # protocols [newcamd] key = **GEEN KEYS** port = 15000@0500:030B00 Ensuite toujours avec DCC éditer le fichier CCcam.cfg dans ETC et ajouter cette N: line modifier la si vous utiliser un autre port dans OSCAM CONF !!! N: 127.0.0.1 15000 tntsat viacrypt 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 Relancer la cam CCcam+oscam Et ENJOY !!! Testé sur DM800 ! Marche très bien. Pensez a remplacer votre prio si vous aviez priorisé le provider 3311 et 3315 ... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Zatter Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 De Oscam-CCcam combinatie werkt prima en ik had het zo aan de praat met de bovenstaande gegevens. DM8000 met Gemini 5 en natuurlijk een TNT kaart. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
stefan.wolfrum Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 mooi, dat doet me plezier. maar ik snap er niks van. kun je me helpen dat op de vu+ ook aan de praat te krijgen? voor mijn part via pm? wat is bv gemini5?? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Zatter Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Gemini 5 is een image welke ik gebruikt en zelf had ik wat problemen met OpenPLi welke jij weer gebruikt. CCcam heb je er al opstaan en je moet dan OSCAM net zo installeren zoals je dat met CCcam gedaan hebt. Als het goed is wordt bij OpenPLI ook al een standaard config geplaatst ander moet je dat zelf nog zelf downloaden via hetzelfde menu. Nu ga je naar de directory op je VU box (ik heb dus een Dreambox)en in de directory /var/tuxbox/config plak je de drie verschillende bestanden de teksten die je hier eerder had geplaatst. Let op hier zijn de sleutels verwijderd door beheerder (je mag nl. geen sleutels plaatsen op Sat4all) dus je moet jouw originele teksten gebruiken. Je box opnieuw starten en dan naar je Cam selectie gaan en daar kiezen voor OSCAM+CCcam en dan zou het moeten gaan werken. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
stefan.wolfrum Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 "CCcam heb je er al opstaan en je moet dan OSCAM net zo installeren zoals je dat met CCcam gedaan hebt" Daar zit nu net de crux van het probleem. cccam kon ik via de online download gewoon installeren, en je kunt ook, als je een ipk file hebt, die in de root van de hd zetten en dan via 'handmatig installeren' dat installeren. maar van oscam kan ik noch een ipk file vinden noch biedt open-pli hem aan. of zoek ik nu zo slecht? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Zatter Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Helaas kan ik jou hier niet verder mee helpen omdat ik geen OpenPLI gebruik en ik zag op het OpenPLI forum dat er men mee bezig is geweest om OSCAM ter beschikking te stellen via OpenPLI maar dat is een maand geleden ineens gestopt. Veel succes, Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
stefan.wolfrum Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 ik begrijp dat VTI eea wel beschikbaar heeft. aangezien een ander image erop zetten zo gedaan is m,aar verder alles verloren gaat moet ik eens kijken of ik daar aan begin. is er een VTI skin dat sober van stijl is en de optie biedt bij epg een klein schermpje met de zender te tonen? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Alphasat Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Zatter, Wat zou de reden zijn dat OpenPLI ineens is gestopt is met OSCAM op dat moment? Iemand een idee? Alphasat.
Littlesat Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Pli is nooit gestopt met Oscam. Omdat je Oscam niet standaard kunt maken (je moet in de config aangeven welke kaart in welk slot gaat) is er niets universeels te maken. Daarom blijft/is Oscam een handmatige klus. Feitelijk niet lastig. De Oscam executable moet naar /usr/bin en de 3 config files naar /var/tuxbox/config (op een e2 box deze directory aanmaken). Vervolgens kun je de softcam.CCcam file in /etc/init.d aanpassen zodat ook Oscam opgestart wordt. In VTI werkt Oscam namelijk alleen standaar met de Duitse HD+ kaarten en zelfs daar zal je nog de boxkey en boxid handmatig in moeten vullen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
stefan.wolfrum Geplaatst: 23 juni 2010 Geplaatst: 23 juni 2010 die 3 kaartspecifieke files zijn dat die oscam.server, oscam.user en oscam.conf zoals verder boven in de draadje in de franse tekst geformuleerd? daar kan ik natuurlijk wel files van maken, ja. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen