Ga naar inhoud


Technisat Hd: Configuratie verschillende satelieten.


indieke

Aanbevolen berichten

Echt vervelend die Duitse gebruiksaanwijzing. Tevens vind ik op internet alleen een Engelse.

 

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb eenerzijds 2 lnb's. Een voor Astra 19.2 en de andere voor Astra 23.5, beiden aangesloten op een diseq.

 

Die sluit ik op ingang 1 aan. Werkt prima. Maar, en daar heb ik een probleem, ik heb een tweede sateliet, voor BBC, die langs een andere kant binnenkomt en die niet is aangesloten aan de diseq. Ik heb geprobeerd, die in de tweede lnb-ingang van de ontvanger te pluggen. Bij de sateliet configuratie heb ik als 3 e punt,dus de 28.2 geselecteerd, maar als ik een scan doe, krijg ik behalve 3 zenders niets.

 

Denkelijk, heb ik de ontvanger verkeerd geconfigureerd, of kan ik op die 2 lnb-ingang geen andere sateliet inbrengen, dan degene aangesloten op de eerste?

 

Iemand een idee, step by step, hoe ik die derde sat, kan gebruiken, zonder diseq?

 

Zeer vriendelijk bedankt op voorhand!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met mijn beperkte kennis, ben ik al zo ver gekomen.

 

Diseq werkt prima, geen enkel probleem met 2 lnb's.

 

De, 28.2, aangesloten op Lnb ingang 2 van de receiver, werkt enkel als die ingang als opname wordt gebruikt, als je op het kleine knopje beneden sat 2 en ok selecteert. Maar hoe dom, dat je dan niet op die sat 2 ingang kunt kijken, als je niet opneemt. bij de instellingen moet je dan ook nog 2 ingangen selecteren. Als je wilt opnemen van de 1 gaat dit ook, maar dan moet je deze instelling op 1 zetten.

 

Voor het vinden va de zenders, kun je eerst beter deze sat op ingang 1 aansluiten en dan daar de zenders zoeken.

 

Nog geen defenitieve oplossing, maar sommige bevindingen kunnen misschien andere helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad 2 tuners in deze ontvanger waarvoor er 1 dus gebruikt wordt voor opname (dat kan een van beide tuners zijn) Zoals je hem nu hebt staan zal het vlgs mij nooit goed gaan. Als je het perfect wilt hebben (wat ik ook niet heb) heb je 2 disteqs en 2 coax kabels die naar de reciever lopen, en per kop 2 draden die naar de beide disteqs gaan. Dan kun je onafhankelijk alles opnemen. Hen je 1 coax kabel dan kun je alleen het tv programma opnemen wat je kijkt tenzij een ander tv kanaal op dezelfde transponder uitzendt.

In jouw geval heb je dus 1 nieuwe disteq nodig met 4 aansluitingen waarbij de laatste aansluiting afgeschermt wordt, er blijven er 3 over waar je astra 1+2+3 op aansluit. En dan 1 kabel die naar de ontvanger gaat. Dan opnieuw configureren en dan werkt het perfect. Als je een duo lnb hebt van canal digitaal + nog 1 extra voor de BBC e.d. heb je in feite 2 disteqs achterelkaar zitten, dat kan voor problemen zorgen maar hoeft niet, echter daar heb ik geen verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...