Gast toppie44 Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 hallo allemaal Ik heb een laptop en wil daar een nieuwe harde schijf inzetten is het dan mogelijk dat ik de complete windows map en submappen e.d. eerst op die harde schijf kopieer (extern kan ik m aansluiten) en dan in mn laptop zet en gewoon door kan gaan met mn besturing? of zitten er andere adders onder t gras Ik hoor t graag
winwiz Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Dat gaat niet werken, je zult een image moeten maken en die overzetten. Bijvoorbeeld met Ghost (als bekendste) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast toppie44 Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 ok ik heb bv ghost 2003 daar heb ik wel is een image file mee gemaakt en die op mn d: schijf gezet en ook weer terug gezet Maar nu ga ik dan een image maken op mn nieuwe schijf? maar dan kan ik niet opstarten denk ik, dan zal ik eerst die image moeten uitpakken of terug zetten oid Zou jij of iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen etc. hoor t graag
Jürgen Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Op zich is dit niet zo moeilijk en je kunt er nauwelijks iets verkeerd doen. Omdat ik zelf Norton Ghost 9.0 gebruik kan ik je aangaande Ghost 2003 inhoudelijk niet adviseren maar het gaat uiteindelijk om de hoofdlijnen. Ik ga er vooreerst vanuit dat je weet hoe Ghost werkt. Maak van je systeemschijf waarop Windows e.d. staat via Ghost een image aan. Save deze image op een andere fysieke schijf dan je systeemschijf, bij voorkeur op een externe USB drive. Verwijder nu de oude schijf uit de laptop en plaats de nieuwe schijf erin. Zorg dat de schijf waarop de image is geplaatst door Ghost bereikbaar is. Zorg ervoor dat de laptop vanaf de CD drive kan booten, meestal moet je de boot sequence in de BIOS hiervoor aanpassen, CD drive als eerste boot sequence opgeven oftewel bovenaan zetten. Plaats de Ghost CD in de laptop CD drive en start de laptop op. Als het goed is zal de laptop nu vrij snel vragen of via de CD geboot moet worden en bevestig dit. Volg nu het menu zoals dat bij Ghost 2003 van toepassing is. Als de disk waarop de image staat goed is aangesloten zal Ghost de partitie laten zien waarop de image staat. Zet nu de image op de nieuwe harddisk. Nu is het waarschijnlijk afhankelijk van de versie Ghost maar volgens mij moet je nu een vinkje zetten bij de optie om de MBR (Master Boot Record) terug te zetten. Doe je dat niet dan zal de laptop niet opstarten. Als er ergens nog een optie staat aangevinkt waarbij staat dat de diskstructuur moet worden teruggezet dan moet hier het vinkje weghalen want anders kun je alleen dezelfde schijfgrootte gebruiken als je oude schijf. Volgens mij moet daarna alles weer functioneren. Succes ermee. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast Pacman Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 Origineel bericht van: toppie44 Maar nu ga ik dan een image maken op mn nieuwe schijf? maar dan kan ik niet opstarten denk ik, dan zal ik eerst die image moeten uitpakken of terug zetten oid Nee, je moet de optie "Disk to disk" kiezen. Dus niet "Disk to image". Kan haast niet missen.
Gast toppie44 Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 ok duidelijker kan haast niet met deze uitleg ik ga stoeien ermee Bedankt allemaal !!
FNONAMUS Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Zoek op usenet eens naar Hiren's Boot cd. Daar staan allerlei tools op, w.o. Ghost Met de versie van Hiren vond ik het veel simpeler, omdat ie via de boot werkt, dus vóór windows is gestart. TIP: Geef je schijf of beter de partities via deze computer (r-muis) een herkenbare naam, zoals bv C: (Boot) D: (Docs), maakt het maken van een image naar een andere partitie makkelijker. Todays dummy is tomorrows expert!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen