Jorgen Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Hoi allemaal, Mijn Topfield 5000 PVR reageert de laatste tijd niet op elk commando van mijn afstandsbediening. Nu lijkt het me niet direct een batterijprobleem aangezien het soms meerdere dagen goed gaat en dan weer 10 x achter elkaar niet. Daar komt bij dat het displaylampje wel oplicht wanneer ik de afstandsbediening gebruik. Bovendien krijg ik 1 "fout-puntje" in mijn beeld te zien, wanneer ik hem tijdens het haperen dan probeer uit te zetten. Het meest gebeuren de haperingen tijdens het oproepen van de EPG en tijdens het handmatig starten van een opname. Je krijgt in elk geval het idee alsof de ontvanger de afstandsbediening wel "hoort", maar dat hij dan de boel via een "laag stroop" gaat verwerken. Ik maak gebruik van 3 taps: TapCommander 1.32, RecCopy 4.2 en Delete_eit_data. De firmware van zowel Aston Cam als TF zijn de laatste nieuwe. Iemand een idee? Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Sigma Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 jou ik denk toch dat het een ander probleem is. want hier heb ik nergens last van gebruik de firmwarte van 08 aug 2007 en alles draaid hier echt goed. en ik gebruik ook de silverline Tap Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Dolf Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Jorgen, Ik had het zelfde gehad, probeer eens zonder Tap’s te starten. Bij mij maakt de Tap Nice Display de reactie van de AB traag. Maar ik heb sinds enkele dagen mijn firmware gepatch met een patch die de reactie van de Topfield verbeterd met tot nu toe zeer goede resultaten. Voor de AB heb ik gepatch met GM patch: The Get Msg [Gm] patch optimises some of the key low-level message passing routines, making the Toppy more responsive. Dit is zeer eenvoudig te doen, hier meer informatie over patches. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Jorgen Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Geplaatst: 18 juli 2008 Om te beginnen, alledrie bedankt voor jullie reacties. Ze zijn alleen wel een beetje tegenstrijdig... Firmware wel goed, firmware niet goed, firmware patchen... De laatste officiele firmware, daar werkt sowieso het automatisch uitgaan van RecCopy niet bij. Dat heb ik altijd voor lief genomen. Als dit gedoe opnieuw een firmware gerelateerd probleem is, dan ga ik wel weer over na een versie die probleemloos werkt. Wat trouwens wel erg vreemd is, is dat dit probleem zich pas opdoet nadat ik al verschillende maanden van deze firmware gebruik maak. In hoeverre zijn die aangepaste firmware versies "echt anders"? Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Jorgen Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Geplaatst: 18 juli 2008 De afgelopen dagen heb ik 1 x gehad dat ik naar de bewaarde-opnamenlijst (hoe heet dat menu?) ging en dat de lijst leeg was. Na opnieuw proberen stonden de gemaakte opnamen er wel weer. Als hij zo traag reageert, hoor je ook schijfgeluiden (net zoals wanneer je de Topfield opstart). Ik heb net dat topic over die firmware en epg problemen gelezen, en de pagina van R2-D2 bekeken, maar ik kom er nu helemaal niet meer uit. Kan je Topfield kapot gaan van firmware patches? En in hoeverre heb ik ze nodig? Is niet alles gewoon opgelost als ik terug ga naar de officiele firmware van augustus 2007? Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Dolf Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Als je terug gaat naar de originele firmware werkt alles weer als van ouds. Ik ben voorzichtig begonnen met 1 patch die wel duidelijk werkt (zoals de opname rondjes sneller laten verdwijnen). Er is op die site ook een “lege” firmware voor als je topfield hellemaal niet meer wil. Maar zoals ik nu je problemen lees zou het ook wel eens je HD kunnen zijn die niet meer goed werkt, heb je die al eens losgekoppeld. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Gast Unclesam my Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 Waar is die Silverline tap te verkrijgen.Ik heb namelijk ook een Toppie 5000 pvr. Gr. Unclesam
Dolf Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 Bij Happy 2000, hier kun je zijn info en zijn site vinden. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Sigma Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 De link naar de website werk volgens mij niet of de website werkt niet meer heb hem dus even in de bijlagen gezet. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Jorgen Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Geplaatst: 19 juli 2008 Nee, de tuner zit nog steeds net zo dicht als toen die uit de doos kwam. Vandaag weer enkele keren de problemen gehad. Tijdens harder/zachter, teletekst, info, enz. heb ik de harde schijf toch helemaal niet nodig? Ik snap dat er tijdens de kanaalwisseling (vanwege de timeshift) en bij opnemen, of een opname afspelen, wel harde schijf activiteit moet zijn, maar het probleem doet zich zo ver ik weet ook voor wanneer de harde schijf niet aangesproken hoeft te worden. Nu heb ik trouwens geen idee waar de firmware opgeslagen staat. Op een apart geheugen of ook op de hd? En hoe lang gaat een hd mee in een pvr, uitgaande van gemiddeld gebruik? (Mijn ontvanger is in december 3 jaar oud.) Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Jorgen Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Geplaatst: 20 juli 2008 't Probleem deed zich ook net weer voor. Aangezien er morgen toch geen Tour de France wordt uitgezonden overdag, koppel ik de boel even af en probeer ik om alle opnamen over te zetten naar mijn computer. Daarna schijf formateren, een fabrieksreset, empty settings firmware, fabrieksreset, augustus 2007 firmware en weer fabrieksreset. Dat lijkt me toch in elk geval rigoreus genoeg om alle problemen weg te hebben. Mocht het dan nog zo zijn, dan ligt het toch echt aan de harde schijf. In dat geval ga ik maar eens op zoek naar een leuke schijf. Ik hoop echter dat dat niet nodig blijkt. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Jorgen Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Geplaatst: 20 juli 2008 Hoi Sjaak, ik heb deze: (TF5500PVR_TF5000PVR)-TOPFIELD-SYS_406-EPG_CD_2008Mrt28.tfd.TFD uit dat andere topic gehaald. Ik neem aan dat het deze is, die je bedoelt. Ik ga maandagmorgen dan eerst even proberen of dit wat oplevert. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Jorgen Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Geplaatst: 21 juli 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) @Jorgen, dat is de goede, ik heb zelf de id daarvan nog veranderd, laat even weten of je probleem nu weg is. Ik ben net weer thuis. Ik ga het zo proberen. Zal je het daarna meteen even laten weten. Ik hoef niets meer aan de id te doen hè? Citaat: Als het goed is heb je nu ook MHWepg op Astra3, mits je die kan ontvangen natuurlijk. "Dokter", zei de man die al zijn vingers had gebroken, "als straks het gips eraf mag, kan ik dan piano spelen?" "Natuurlijk", zei de dokter. "Mooi", zei de man, "dat heb ik altijd al willen kunnen." Toch wel jammer dat het alleen werkt wanneer ik Astra3 kan ontvangen. In elk geval alvast bedankt Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Jorgen Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Geplaatst: 22 juli 2008 Die zit er nu in. Ben bezig met het instellen van de kanalen. Zal mijn bevindingen van de komende dagen hier later ook neerzetten. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Gast Unclesam my Geplaatst: 22 juli 2008 Geplaatst: 22 juli 2008 Bedankt voor deze download ,ik ga dat uit proberen op mijn toppie 5000 pvr. Inderdaad die site die je linkte liep dood. Vriendelijke groeten Unclesam.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen